• Anonym (Crazy Cat Lady)

Tål knappt sambons barn !!

Bor sedan ca 3 år tillbaka med min sambo och hans två barn varannan vecka.

Vi har fått en till tjej nu (min första ????) för tremånader sedan, sååååå fin !

Men ! Hans två döttrar...........

den största bli åtta snart och gör absolut ingenting annat än att sätta sig på tvären och grina och skrika. Hon får sådana utbrott så pappan måste ligga på golvet och hålla i henne för hon blir spritt språngande tokig. Hon skriker tills hon tappar rösten.

Vågar ingenting trots att vi peppar och gör saker för henne. Hon törs inte ens gå på toa själv här hemma. Nu har hon börjat ?gnussa? så extremt så skolan har bett oss ta med en kudde till idag ?

Jag har frågat om jag får ringa en doktor som hjälper folk att må bra på insidan och inte vanliga sår, och det vill hon att jag ska göra. Men barn och familjehälsan vill att riktiga föräldrarna ska kontakta men ja..... det händer inget ????

Vet inte om det går att diskutera om det här.. ville vara få ur nig det ???? det är en daglig kamp och dom är såna energitjuvar!

• Svar på tråden Tål knappt sambons barn !!
  • Wolfie13
    Anonym (Ohgud) skrev 2019-02-06 20:22:34 följande:

Jag sover jättebra tackar som frågar! :)

Det är inte mitt beslut, han fick välja och han valde mig. Och jag är så nöjd så! Han tar hand om våra barn som en riktigt bra pappa så finns inget att klandra på när det kommer till dom

Var det små barn han övergav? Kände han inget för dem?

Era barn har ju syskon de aldrig får lära känna. Schysst verkligen. När man trodde man hört allt
  • Canadasvensk

Det är inte mitt beslut, han fick välja och han valde mig. Och jag är så nöjd så! Han tar hand om våra barn som en riktigt bra pappa så finns inget att klandra på när det kommer till dom

Du är alltså en fullblodad narcissist!

Sen att han valde dig framör sina barn beskriver ju bara vilket ryggradslös mes-man du har träffat! Kräks

Så du skulle alltså förstå din man till 100% den dagen har lämnar dig OCH era barn!?

Fy fan säger jag! Det finns en särskild plats i helvetet för sånna ego människor som dig och din man.

• Anonym (Ohgud)
    Wolfie13 skrev 2019-02-06 20:46:05 följande:

Var det små barn han övergav? Kände han inget för dem?

Era barn har ju syskon de aldrig får lära känna. Schysst verkligen. När man trodde man hört allt

9 månader, 7 år och 9 år. Morsan tog dom och flyttade 100 mil

Nä men jag har syskon jag heller inte känner men det rör mig inte alls så..
  • Wolfie13
    Anonym (Ohgud) skrev 2019-02-06 21:04:35 följande:

Jaha men era barn kanske inte känner så i framtiden??Nio och sju år och plötsligt vill inte pappa ha dem längre, fy fan alltså.. :(
  • Anonym (...)

Jag har bara läst dina inlägg, TS. Mina spontana tankar är:

1. Barnen är otrygga hos mamman. Det låter som att de inte får en god omvårdnad där, av det lilla du skrivit. Det kan inte du och pappan göra mer åt än att anmäla till soc och/eller försöka få barnen att bo mer hos er. DU måste även vara på din sambo om att se till att barnen kan få hjälp av kurator eller liknande! Det är synd att han inte själv orkar ta itu med det..

2. Troligen har pappan (och du) varit barnens trygga punkt, och nu har de fått konkurrens av en bebis som kräver massor av tid. Det är en omställning för alla i familjen, och det blir ju förstås extra jobbigt om de större barnen inte kan få samma trygghet hos sin mamma som de har fått hos er.

Jag skulle föreslå att ni försöker planera in extra mycket "egentid" med de större barnen utan att bebisen är med. Att ni delar upp er så att en gör något kul med de stora tjejerna medan den andre tar bebisen, så de får känna att de inte blir utkonkurrerade av det nya syskonet. När de blir äldre och lär känna bebisen och knyter band till denne kommer den värsta svartsjukan troligen att lägga sig, och ni kan göra fler saker som en hel familj istället.

• Anonym (G)
    Anonym (Bea) skrev 2019-02-05 20:39:33 följande:

Har du fött barn? Om ja? Kan du förstå att det är många irrationella tankar som kan komma hos en relativt nyförlöst mamma? Eller ska bonusmorsor vara några såkallade övermänniskor som ska vara större än andra nyblivna mammor?

Har DU fött barn? I så fall fler än ett? Då kanske du hade haft lite kunskap i hur många barn reagerar när de får syskon. Det är fan inte ts det är synd om här.
  • Anonym (G)

Herregud. Psykopat
  • Anonym (va)
    Anonym (Ohgud) skrev 2019-02-06 20:23:20 följande:

Absolut inte. Ts skulle må bättre och barnen skulle må bättre om dom inte hade en styvmor som inte tålde dom. Win win

Tycker du inte det är det minsta märkligt att en förälder en dag bara säger hej då till sina barn för gott? Skulle du kunna göra så själv?
  • Anonym (kan vara underbara)
    Anonym (Ohgud) skrev 2019-02-06 21:04:35 följande:

Du är inte rädd att det slår tillbaka på dig den dagen han ångrar sitt val? Om han är minsta normalt funtad så kommer han att ångra sig senare i livet.

Du är den som kommer få ta skulden för allt när den dagen kommer. Tänk på det.

• Anonym (Bea)
    Anonym (G) skrev 2019-02-06 21:16:20 följande:

Har DU fött barn? I så fall fler än ett? Då kanske du hade haft lite kunskap i hur många barn reagerar när de får syskon. Det är fan inte ts det är synd om här.

Jag tycker att det är en riktigt usel jämförelse. Det är alltid lättare att gränsa sina egna barn än någon annans, en frisk pappa och barnens mamma skulle lätt kunna löst det där nu den första tiden. Verkar dock vara väldigt destruktivt inom båda läger så då är det svårare.
Svar på tråden Tål knappt sambons barn !!