• Anonym (Crazy Cat Lady)

Tål knappt sambons barn !!

Bor sedan ca 3 år tillbaka med min sambo och hans två barn varannan vecka.

Vi har fått en till tjej nu (min första ????) för tremånader sedan, sååååå fin !

Men ! Hans två döttrar...........

den största bli åtta snart och gör absolut ingenting annat än att sätta sig på tvären och grina och skrika. Hon får sådana utbrott så pappan måste ligga på golvet och hålla i henne för hon blir spritt språngande tokig. Hon skriker tills hon tappar rösten.

Vågar ingenting trots att vi peppar och gör saker för henne. Hon törs inte ens gå på toa själv här hemma. Nu har hon börjat ?gnussa? så extremt så skolan har bett oss ta med en kudde till idag ?

Jag har frågat om jag får ringa en doktor som hjälper folk att må bra på insidan och inte vanliga sår, och det vill hon att jag ska göra. Men barn och familjehälsan vill att riktiga föräldrarna ska kontakta men ja..... det händer inget ????

Vet inte om det går att diskutera om det här.. ville vara få ur nig det ???? det är en daglig kamp och dom är såna energitjuvar!

• Svar på tråden Tål knappt sambons barn !!
  • Anonym (HM)
    Anonym (Ohgud) skrev 2019-02-06 19:30:23 följande:
    Inget jag stoltserar med men ville bara ge ett tips. Jag skulle aldrig bli tillsammans med någon som hade sina barn varannan vecka. Så därför avstod jag om han inte gav upp dom och det gjorde han. Så nu har vi egna. Inte svårare än så.
    Usch att man väljer sig själv framför några barn som inte ens kan välja.
  • Anonym (Hmm)
    Inget jag stoltserar med men ville bara ge ett tips. Jag skulle aldrig bli tillsammans med någon som hade sina barn varannan vecka. Så därför avstod jag om han inte gav upp dom och det gjorde han. Så nu har vi egna. Inte svårare än så.
    Makalöst dåligt av din man att ge upp sina barn. Och hur kan du sova om natten efter att ha ställt och fått igenom sådana ultimatum? Och varför skriver du om detta förfärliga i denna tråd? Det känns ganska OT. 
  • Anonym (Hmm)
    Makalöst dåligt av din man att ge upp sina barn. Och hur kan du sova om natten efter att ha ställt och fått igenom sådana ultimatum? Och varför skriver du om detta förfärliga i denna tråd? Det känns ganska OT. 
  • Anonym (HM)
    Tips?? Var ju sämsta tipset någonsin.
  • Anonym (va)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-02-06 19:55:09 följande:
    Vilka människor det finns alltså :( hur kan man överge sina barn, och en sån man vill nån skaffa nya med...
    Bland det värsta en människa kan göra, sk-ta i sina barn.
  • Anonym (Ohgud)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-02-06 19:55:06 följande:

Jag sover jättebra tackar som frågar! :)

Det är inte mitt beslut, han fick välja och han valde mig. Och jag är så nöjd så! Han tar hand om våra barn som en riktigt bra pappa så finns inget att klandra på när det kommer till dom
  • Anonym (Ohgud)
    Anonym (HM) skrev 2019-02-06 19:57:15 följande:

Tips?? Var ju sämsta tipset någonsin.

Absolut inte. Ts skulle må bättre och barnen skulle må bättre om dom inte hade en styvmor som inte tålde dom. Win win
  • Anonym (zero)
    Anonym (Crazy Cat Lady) skrev 2019-02-05 22:38:52 följande:

Men det var då självaste fan vad påhoppad man ska bli ?!

Flickorna var lika innan bebisen, när jag är ensamma med alla tre barn uppstår inga problem eller bråk... då är det mest jag som blir irriterad(fel ordval men ni fattar) för dom vill vara mig så till lags.

Hos deras mamma har dom inte ens egna rum utan delar med mamman och hennes nya kille.

Riktiga mamman vill ha en son så femåringen har hon rakat av håret på, kallar henne för ett pojknamn och har sagt till henne att man kan ta en halstablett när hon blir stor så blir man pojke.

Så där kam vem som helst räkna ut var problemen kommer ifrån.

Jag har ju hört mig för på BVC vad vi ska göra men dom vill att riktiga föräldrarna ska ta tag i det och inte jag! Jag har ju pratat med deras mamma och hon har sagt att hon ska ta tag i det! Och min sambo låter mamman sköta det eftersom hon säger att hon ska göra det...

Jag gör vad jag kan för att få det att funka! Tro mig!

Som tex idag drog jag med henne på gymnastik i en grupp jag fixat in henne i så hon får bättre självförtroende. På söndagar går jag på innebandy med ?pojken?

Jag sköter 98% av hushållet - städar, diskar, tvättar, lagar mat, bebis (99%), två katter, you name it

Flickstackarn har 14(!!!!!!!!) hål i tänderna och jag SKÄMS!

Vi är såå noga med tandborstning, jag är uppfostrad så, ändå blir det såhär.

Gaaaaahhhhhhhh

Jösses, stackars barn. En orosanmälam borde till den biologiska mamman. Låter inte sunt att hon rakar av flickan håret och på det säger att man kan ta en tablett för att bli en kille när man blir stor. Kan du och flickans pappa prata om det här som två vuxna människor utan att det blir tjafs mellan er?

För mig låter det som om att flickan behöver hjälp. Hur har hon det när hon bor hos sin mamma? Kan ni försöka prata med flickan?

Du borde kunna ringa barn- och ungdomshälsan/ eller Bup för att få råd.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (va) skrev 2019-02-06 20:01:05 följande:
    Vilka människor det finns alltså :( hur kan man överge sina barn, och en sån man vill nån skaffa nya med...
    Bland det värsta en människa kan göra, sk-ta i sina barn.
    Eller hur? Och sen stoltsera om det i en tråd med en TS i kris... 
  • Anonym (Ohgud)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-02-06 20:37:08 följande:

Eller hur? Och sen stoltsera om det i en tråd med en TS i kris... 

Gav henne ett förslag. Det eller lämna är ju alternativet
Svar på tråden Tål knappt sambons barn !!