Letrozol - följas åt?
Hej.
Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.
Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.
Hej.
Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.
Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.
Efter ett år försök med Letrozol sen MA tog det sig till slut naturligt för oss utan Letrozol, två dagar efter att remissen för IVF skickades. Så nu hoppas vi bara att det ska gå hela vägen denna gång :)
Vad kul att hitta likasinnade! Jaså okej jag hoppas vi båda har turen med oss nu då! ska du gå på dubbeldos igen eller tar du enkel? Okej, ja vi har ju många ägg ja, så det är ju positivt. Jag har bara träffat män på gyn. Tre stycken. Alla får jag ett bra bemötande av. Ah vad synd att det inte fungerade för dig men du trivs bra på den andra mottagningen?
Den där sprutan har jag inte hört något om? Måste man ha den för att få ÄL eller kan de fungera utan?
Efter ett år försök med Letrozol sen MA tog det sig till slut naturligt för oss utan Letrozol, två dagar efter att remissen för IVF skickades. Så nu hoppas vi bara att det ska gå hela vägen denna gång :)
Men åh grattis <3
Åh så underbart :) grattis
Jag övertalade läkaren (han verkar jättebra och har stenkoll) om att få börja med dubbel direkt! :).
Man kan få ÄL utan men ibland (vet ej om det är specifikt för PCO) kan äggblåsorna mogna av Letrozolen men ägget släpper inte. Tar man sprutan när ägget är exakt ?rätt? är man i princip garanterad ÄL. Kan tyckas läskigt att ta spruta, men jag tyckte inte det var så farligt.
Åh, då är det nog precis så ni hinner bli kallade gissar jag.. hoppas ni hinner påbörja innan sommaruppehållet ! Det förstår jag verkligen!! Vet inte om de prioriterar de över 35? De kanske de inte gör?
Jag är bara på första behandlingen nu, äl+7 nu men är ändå förväntansfull för har haft så mycket symptom på äl jag inte haft innan så hoppas verkligen!! Vi har egentligen inte pratar mycket om ivf här hemma, men har en dålig känsla, vill verkligen inte utan vill klara de hemma. Men mycket sannolikt att det ändrar efter några behandlingar Letrozol.. tar det sig inte blir de ju ivf.
Hur känner ni?
Jaså! Oki då är jag med! bra med någon som har koll! På fredag ska jag kolla om letrozol hjälpt. Hoppas verkligen. Det låter ju trist att dom skulle mogna men inte släppa... har inte hört något om en spruta som ska släppa ägget. Dom kanske inte använder sig av den. Däremot pratade han om nästa steg som är sprutor man tar men inte för att ägget ska lossna utan för att mogna? Gonal F eller nåt sånt?