• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Lunne

Efter ett år försök med Letrozol sen MA tog det sig till slut naturligt för oss utan Letrozol, två dagar efter att remissen för IVF skickades. Så nu hoppas vi bara att det ska gå hela vägen denna gång :)

• Nilee84
    Lillamiia skrev 2019-11-14 15:45:09 följande:

Vad kul att hitta likasinnade! Jaså okej jag hoppas vi båda har turen med oss nu då! ska du gå på dubbeldos igen eller tar du enkel? Okej, ja vi har ju många ägg ja, så det är ju positivt. Jag har bara träffat män på gyn. Tre stycken. Alla får jag ett bra bemötande av. Ah vad synd att det inte fungerade för dig men du trivs bra på den andra mottagningen?

Den där sprutan har jag inte hört något om? Måste man ha den för att få ÄL eller kan de fungera utan?

Jag övertalade läkaren (han verkar jättebra och har stenkoll) om att få börja med dubbel direkt! :).

Man kan få ÄL utan men ibland (vet ej om det är specifikt för PCO) kan äggblåsorna mogna av Letrozolen men ägget släpper inte. Tar man sprutan när ägget är exakt ?rätt? är man i princip garanterad ÄL. Kan tyckas läskigt att ta spruta, men jag tyckte inte det var så farligt.
  • okheei
    Lunne skrev 2019-11-17 20:15:10 följande:

Efter ett år försök med Letrozol sen MA tog det sig till slut naturligt för oss utan Letrozol, två dagar efter att remissen för IVF skickades. Så nu hoppas vi bara att det ska gå hela vägen denna gång :)

Men åh grattis <3
  • GlitterLina

Åh så underbart :) grattis
  • Lunne
    okheei skrev 2019-11-17 21:12:45 följande:

Men åh grattis <3

GlitterLina skrev 2019-11-17 23:14:29 följande:

Åh så underbart :) grattis

Tack! <3
  • Lillamiia
    Nilee84 skrev 2019-11-17 20:42:53 följande:

Jag övertalade läkaren (han verkar jättebra och har stenkoll) om att få börja med dubbel direkt! :).

Man kan få ÄL utan men ibland (vet ej om det är specifikt för PCO) kan äggblåsorna mogna av Letrozolen men ägget släpper inte. Tar man sprutan när ägget är exakt ?rätt? är man i princip garanterad ÄL. Kan tyckas läskigt att ta spruta, men jag tyckte inte det var så farligt.

Jaså! Oki då är jag med! bra med någon som har koll! På fredag ska jag kolla om letrozol hjälpt. Hoppas verkligen. Det låter ju trist att dom skulle mogna men inte släppa... har inte hört något om en spruta som ska släppa ägget. Dom kanske inte använder sig av den. Däremot pratade han om nästa steg som är sprutor man tar men inte för att ägget ska lossna utan för att mogna? Gonal F eller nåt sånt?
  • Clemmentina
    minnie768 skrev 2019-11-17 19:25:26 följande:

Åh, då är det nog precis så ni hinner bli kallade gissar jag.. hoppas ni hinner påbörja innan sommaruppehållet ! Det förstår jag verkligen!! Vet inte om de prioriterar de över 35? De kanske de inte gör?

Jag är bara på första behandlingen nu, äl+7 nu men är ändå förväntansfull för har haft så mycket symptom på äl jag inte haft innan så hoppas verkligen!! Vi har egentligen inte pratar mycket om ivf här hemma, men har en dålig känsla, vill verkligen inte utan vill klara de hemma. Men mycket sannolikt att det ändrar efter några behandlingar Letrozol.. tar det sig inte blir de ju ivf.

Hur känner ni?

Ingen aning om de prioriterar de som är över 35. Jag får ringa och kolla!

Spännande med symptom. Har du fler nu? När ska du testa. :) Vi vill absolut testa ivf så snart det går. Hade stora förhoppningar på Letrozol. Jag har fått ägglossning varje månad men av någon anledning tar det sig inte. Jag ska ringa kliniken om ett tag och fråga om vi får fortsätta med Letrozol i väntan på ivf.
  • minnie768
    Clemmentina skrev 2019-11-18 08:09:34 följande:
    Ingen aning om de prioriterar de som är över 35. Jag får ringa och kolla!

Spännande med symptom. Har du fler nu? När ska du testa. :) Vi vill absolut testa ivf så snart det går. Hade stora förhoppningar på Letrozol. Jag har fått ägglossning varje månad men av någon anledning tar det sig inte. Jag ska ringa kliniken om ett tag och fråga om vi får fortsätta med Letrozol i väntan på ivf.
    Ring och kolla med dom! Säg också att ni kan komma med kort varsel ;)

Jag är jätteglad för symptomen!! Jag har fått positiva äl test tidigare men aldrig känt av det så oavsett om det tar sig eller inte denna månaden känns det som att vi är en bra bit på väg så ska försöka se det positivt ändå :) Jag har sovit otroligt dåligt i helgen, har varit fullt upp så jag har inte hunnit känna efter. Men har känt nästan som molvärk på vänster sida sedan typ i fredags, vet inte om det kan vara för att äggblåsan satt på höger sida och vä sida reagerar i "efterhand" på letrozolen?! Ingen aning, vilda spekulationer haha. För OM det hade varit en grav på g, bör jag väl känna av det mer på hö sida, eller??
    Annars ingenting, hade ömma bröst i slutet på förra veckan men det har lugnat sig nu. På ett sätt vill jag vänta till bim den 26-27 nov men vet inte om jag kommer klara att hålla mig :P man är ju rätt trött på neg grav tester vid det här laget.. Känner jag mig själv rätt blir det nog ett test innan helgen :P

Har en avbruten grav i bagaget 2013 och då kände jag ingenting förrän jag började må illa i v7 och grav upptäcktes så har inga stora förhoppningar på tidiga symtom.

Fick du ägglossning även innan letrozolen? Hur länge har du ätit de nu? Har läst om förvånansvärt många som fått egen äl under uppehåll och att det tatt sig då, kanske kan vara idé att testa utan i ett par månader? Tar det sig inte kan ni ju börja med letrozolen igen i väntan på ivf? :)
  • Nilee84
    Lillamiia skrev 2019-11-18 07:22:19 följande:

Jaså! Oki då är jag med! bra med någon som har koll! På fredag ska jag kolla om letrozol hjälpt. Hoppas verkligen. Det låter ju trist att dom skulle mogna men inte släppa... har inte hört något om en spruta som ska släppa ägget. Dom kanske inte använder sig av den. Däremot pratade han om nästa steg som är sprutor man tar men inte för att ägget ska lossna utan för att mogna? Gonal F eller nåt sånt?

Ja Gonal F minns jag kom på tal min förra vända men behövdes då aldrig eftersom andra Letrozol-dubbelkuren fungerade.

Tog just sista Provera-tabletten så första Letro-tabletten blir på torsdag. Försöker att inte ha för stora förhoppningar... :)
  • AnnaLinnea87

Stort grattis till pluset! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Letrozol - följas åt?