• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Nicciz
    Anonym (Letrozol) skrev 2019-11-08 20:25:14 följande:

Hejhej, jag undrar, ni som fått letrozol utskrivet, vilken dag i cykeln börjar ni äta letrozol? Hur många dagar tar ni tabletterna? Och måste ni åka in till kliniken för att göra ett vul eller hur funkar det?:)

Jag äter dag 3-7 och får äl dag 14-15. Gör inget vul utan använder äl stickor bara.
  • Nilee84

Hej på er! Har en son på 11 mån som kom till med dubbeldos Letrozol. Har PCO och gles ÄL. Jobbar nu på syskon och Ska börja med Provera idag och följs gärna åt! Går hos Mama Mia och där fick jag höra att man ändrar från CD 5-9 till 3-7 och att CD 1 blir direkt efter att man avslutat Provera oavsett om mens kommit eller ej. Någon som har erfarenhet av det ?nya? sättet?

• Nilee84
    Anonym (Letrozol) skrev 2019-11-08 20:25:14 följande:

Hejhej, jag undrar, ni som fått letrozol utskrivet, vilken dag i cykeln börjar ni äta letrozol? Hur många dagar tar ni tabletterna? Och måste ni åka in till kliniken för att göra ett vul eller hur funkar det?:)

3-7 ska jag äta dubbel dos. Ja, har redan bokat för första VUL.
  • oshark
    Nilee84 skrev 2019-11-09 09:25:28 följande:

Hej på er! Har en son på 11 mån som kom till med dubbeldos Letrozol. Har PCO och gles ÄL. Jobbar nu på syskon och Ska börja med Provera idag och följs gärna åt! Går hos Mama Mia och där fick jag höra att man ändrar från CD 5-9 till 3-7 och att CD 1 blir direkt efter att man avslutat Provera oavsett om mens kommit eller ej. Någon som har erfarenhet av det ?nya? sättet?

Så var det inte för mig. CD 3-7 ja, men CD1 var dagen jag fick mens. Vilket var några dagar efter sista tabletten (fick Primolut Nor inte Provera).
  • AnnaLinnea87
    Vicktoria88 skrev 2019-11-07 19:50:04 följande:
    Hur har det gått för dig? Var det tidig ÄL?
    Nej vet inte riktigt vad det var. Men har fått LH-stegring idag så blir ovitrelle-spruta ikväll. Hade en blåsa på 14 mm sist jag var och kollade (CD10) så får hoppas på att den växt. Hoppas din äggblåsa också växer till sig. Man vet ju aldrig, ibland är det segt i starten.. 
  • Vicktoria88
    AnnaLinnea87 skrev 2019-11-10 13:48:40 följande:

Nej vet inte riktigt vad det var. Men har fått LH-stegring idag så blir ovitrelle-spruta ikväll. Hade en blåsa på 14 mm sist jag var och kollade (CD10) så får hoppas på att den växt. Hoppas din äggblåsa också växer till sig. Man vet ju aldrig, ibland är det segt i starten.. 

Åh vad kul! Lycka till! Har du tagit ovitrellen förrut? Jaa finns ju en chans såklart, tänkte testa med äl test ifall att de skulle växa till sig.. Hoppas på Gonal-F nästa månad iallafall, fast känns lite läskigt också, vad gör man om det inte heller funkar.. Tankarna skenar lätt iväg, känns som man var så naiv innan man fick komma till kliniken. Tänkte hela året man väntade att så fort man får komma dit så ordnar det sig direkt, inte riktigt så i verkligheten ju.
  • minnie768
    okheei skrev 2019-11-04 17:57:53 följande:

Detta känns iaf skönt för mig, letrozolen verkar ju funka :)

När hade du ägglossning efter att du fick maximalt på monitorn?
    Jag får fortfarande bara hög men har en äggblåsa på 22 mm idag så läkaren tror på äl ikväll eller imorgon
  • okheei
    minnie768 skrev 2019-11-11 09:31:49 följande:

När hade du ägglossning efter att du fick maximalt på monitorn?

Jag får fortfarande bara hög men har en äggblåsa på 22 mm idag så läkaren tror på äl ikväll eller imorgon

Läkaren trodde på ägglossning den 6e november, monitorn slog om till max på Måndagen den 4e november, så han hade troligen ganska rätt. Jag är inte säker på när äl skedde exakt faktiskt, kan ju ha skett redan den 5e.. vad vet jag :D dom billiga stickorna var iaf blanka i torsdags så en ägglossning bör ju ha skett :)
  • minnie768
    okheei skrev 2019-11-11 14:32:51 följande:
    Läkaren trodde på ägglossning den 6e november, monitorn slog om till max på Måndagen den 4e november, så han hade troligen ganska rätt. Jag är inte säker på när äl skedde exakt faktiskt, kan ju ha skett redan den 5e.. vad vet jag :D dom billiga stickorna var iaf blanka i torsdags så en ägglossning bör ju ha skett :)
    Okej, huvudsaken är ju att det har varit en ägglossning och att man vet ungefär när den är :) 
  • okheei
    minnie768 skrev 2019-11-11 15:35:45 följande:

Okej, huvudsaken är ju att det har varit en ägglossning och att man vet ungefär när den är :) 

Ska lämna blodprov för att se så det verkligen har sketten ägglossning, order från läkaren :)
Svar på tråden Letrozol - följas åt?