• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • minnie768
    Clemmentina skrev 2019-11-21 08:53:46 följande:
    Beställde du något test? Köp Early predictor i butik annars. :) Hur mår du nu? Håller tummarna för dig!!
    Jag beställde från babyplan, det var dem jag hittade som mätte låga värden? Har du testat dem?
    Tog ett test imorse som var toknegativt :( Mår fortfarande konstigt i kroppen och det känns precis som att jag är på väg att bli magsjuk eller få influensa.. Hade man vetat att det var pga en graviditet hade det inte varit någon fara, men just nu känner jag mig bara sååååå låååg :/
    Felicia3 skrev 2019-11-20 11:04:11 följande:

Hej! Ville mest berätta att det är ett MA för mig.Får stå ut med att vara gravid 1 v till annars tappar jag över 50 h till

På jobbet,har redan 50?sjuktimmar.Det som

Knäcker mig mest är att vi försökt över 1,5 År och nu troligt får försöka ytterligare ett År innan hjälp.Skulle varit v 8 nu och Gravhormonerna stökar än.min cysta hade krympt,så hoppas vi kan använda Letrozol när kroppen återhämtat sig. 3

Usch va tråkigt! :( Jag beklagar verkligen!!
    Är det så att man inte får hjälp om man varit gravid inom 1 år? Även om du nu har en cysta som ställer till det?

Kram!

• Felicia3
    minnie768 skrev 2019-11-22 10:10:36 följande:

Jag beställde från babyplan, det var dem jag hittade som mätte låga värden? Har du testat dem?

Tog ett test imorse som var toknegativt :( Mår fortfarande konstigt i kroppen och det känns precis som att jag är på väg att bli magsjuk eller få influensa.. Hade man vetat att det var pga en graviditet hade det inte varit någon fara, men just nu känner jag mig bara sååååå låååg :/Usch va tråkigt! :( Jag beklagar verkligen!!

Är det så att man inte får hjälp om man varit gravid inom 1 år? Även om du nu har en cysta som ställer till det?

Kram!

Ja precis.alla missfall räknas som lyckad graviditet,så då börjar väntetiden om.Hoppas de ska göra ett undantag nu Pga att vi blev det av hormonbehandling och inte ?naturligt? men kliniken ringde inte upp som de skulle.Får prova igen.Cystan skiter de i så länge den inte är 1 cm större vad jag fattat.Får se ska försöka ringa på tisdag när jag är ledig.kram
  • Felicia3
    AnnaLinnea87 skrev 2019-11-21 13:32:15 följande:

Vet någon på ditt jobb om att du var gravid och att ni försöker? Vet att det är en känslig fråga, men ibland så är det värt att berätta. Jag skrev till min chef när jag fick missfall i v.12 vad som hänt och att vi försökt länge så ville helst inte åka in till kontoret då jag helt plötsligt kunde börja gråta. Han gjorde klart att det var svårt för han som man att förstå men ville försöka stötta så bra det gick och det har verkligen hjälp så sjukt mycket i fortsatt planering att bli gravid eftersom man är  borta från jobb en hel del för att göra VUL och så vidare. Hoppas du känner att du vågar berätta och får samma stöd hos dina kollegor, för man behöver det verkligen i en sån här situation. Stor styrkekram till dig! 

Ja jag berättade allt för hela gruppen.de verkar inte förstå el veta hur de ska hantera det.

Jag tror inte min chef skulle acceptera tex VUL om jag inte är gravid möjligtvis,skulle jag behöva byta ett pass skulle jag antagligen kunna bli tvingad att jobba ändå om ingen vill byta.Vet inte om han accepterar sjukskrivning för en sån sak,tror inte det.jag var tvungen att ljuga när vi testade Letrozol först och behövde VUL så jag skyllde på magsjuka.

Skulle behöva kolla upp regler kring detta men vet inte vart jag vänder mig.
  • Clemmentina
    minnie768 skrev 2019-11-22 10:10:36 följande:

Tog ett test imorse som var toknegativt :( Mår fortfarande konstigt i kroppen och det känns precis som att jag är på väg att bli magsjuk eller få influensa.. Hade man vetat att det var pga en graviditet hade det inte varit någon fara, men just nu känner jag mig bara sååååå låååg :/Usch va tråkigt! :( Jag beklagar verkligen!!

Kram!

Nej Babyplan har jag inte testat! Det är de gröna testen eller? Blev det något test idag också? Hoppas du inte blir sjuk. Håller tummarna!
  • Clemmentina
    Felicia3 skrev 2019-11-23 10:16:16 följande:

Ja jag berättade allt för hela gruppen.de verkar inte förstå el veta hur de ska hantera det.

Jag tror inte min chef skulle acceptera tex VUL om jag inte är gravid möjligtvis,skulle jag behöva byta ett pass skulle jag antagligen kunna bli tvingad att jobba ändå om ingen vill byta.Vet inte om han accepterar sjukskrivning för en sån sak,tror inte det.jag var tvungen att ljuga när vi testade Letrozol först och behövde VUL så jag skyllde på magsjuka.

Skulle behöva kolla upp regler kring detta men vet inte vart jag vänder mig.

Vad jobbigt! Kolla med försäkringskassan och/eller facket. Jag är rätt säker på att du har rätt att vara ledig vid den typen av behandling/läkarbesök.
  • Nilee84
    AnnaLinnea87 skrev 2019-11-21 13:36:07 följande:

Jag fick blödning efter 6 tabletter och fick en större blödning också, men det kan varit för att menscykeln blev 48 dagar då jag började äta provera sent. Skulle nog ringa gyn eller 1177 och dubbelkolla om du känner dig orolig? 

Tack, pratade med gym och det är tydligen normalt med Provera och när man inte haft mens på ett par månader.
  • Nilee84
    Lillamiia skrev 2019-11-19 21:22:35 följande:

Åh vad spännande då hoppas jag för din skull nu!

Jag ska ju som sagt på fredag kolla om min dubbeldos har hjälpt. Har du haft några biverkningar av medicinerna?

Hur gick det på kollen? Håller tummar! Har du koll på vilken CD du brukar har ÄL?
  • Bellanlover

Har följ denna tråd i några månader nu. Väntar ivrigt på att få börja testa letrozol men först behövdes en kontroll av prolaktinvärdet. Har nyligen fått svart på vitt att jag har PCOS. Här nedan är mitt provsvar på prolaktinvärdet. Någon som kan hjälpa mig tyda? Är det förhöjt? Jag vill bara att värdet ska vara utan anmärkning så jag kan få testa letrozol!

Provsvar

P--Prolaktin

Resultat: 220 mIE/L

Referensintervall: 65-465

Provmaterial: Plasma

Svar ej vidimerat.

• minnie768
    Felicia3 skrev 2019-11-23 10:11:58 följande:

Ja precis.alla missfall räknas som lyckad graviditet,så då börjar väntetiden om.Hoppas de ska göra ett undantag nu Pga att vi blev det av hormonbehandling och inte ?naturligt? men kliniken ringde inte upp som de skulle.Får prova igen.Cystan skiter de i så länge den inte är 1 cm större vad jag fattat.Får se ska försöka ringa på tisdag när jag är ledig.kram

Jag tycker det är så jäkla fel att väntetiden nollatälls efter ett missfall! :( Speciellt om man blir gravid under en utredning! Hoppas du får tag på dem imorgon och att dom inte släpper dig!!

Kram
    Clemmentina skrev 2019-11-23 11:26:22 följande:

Nej Babyplan har jag inte testat! Det är de gröna testen eller? Blev det något test idag också? Hoppas du inte blir sjuk. Håller tummarna!

Nej dom är rosa, babyrosa stickor. Tog test nu precis också.. Dom du tipsade om, protect early men det är tokblankt!! :'( Vet att det inte är helt kört än, men är ändå på äl+14 idag om jag nu hade äl samma dag som mitt VUL som läkaren trodde. Usch, fasen va tungt allt känns :( denna ovissheten är verkligen hemsk!
  • Clemmentina
    minnie768 skrev 2019-11-25 06:33:11 följande:

Jag tycker det är så jäkla fel att väntetiden nollatälls efter ett missfall! :( Speciellt om man blir gravid under en utredning! Hoppas du får tag på dem imorgon och att dom inte släpper dig!!

KramNej dom är rosa, babyrosa stickor. Tog test nu precis också.. Dom du tipsade om, protect early men det är tokblankt!! :'( Vet att det inte är helt kört än, men är ändå på äl+14 idag om jag nu hade äl samma dag som mitt VUL som läkaren trodde. Usch, fasen va tungt allt känns :( denna ovissheten är verkligen hemsk!

Åh tråkigt! Hoppas att mensen inte kommer. Annars får ni ta nya tag! Kram
Svar på tråden Letrozol - följas åt?