• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Felicia3

Hej! Ville mest berätta att det är ett MA för mig.Får stå ut med att vara gravid 1 v till annars tappar jag över 50 h till

På jobbet,har redan 50?sjuktimmar.Det som

Knäcker mig mest är att vi försökt över 1,5 År och nu troligt får försöka ytterligare ett År innan hjälp.Skulle varit v 8 nu och Gravhormonerna stökar än.min cysta hade krympt,så hoppas vi kan använda Letrozol när kroppen återhämtat sig. 3

• Clemmentina
    minnie768 skrev 2019-11-20 07:48:45 följande:

Senaste månaderna har jag inte känt efter på symptom på en ev grav, det har varit väldigt skönt! Men har ju haft så oregelbundna cykler så har inte varit så konstigt heller.. Kollade på mina gravtest jag har hemma, de mätte 25 så är inte superkänsliga, funderar på att beställa hem ett testa tidigt som jag kan ta på fredag :P

Håller tummarna för dig om du gör det för mig ;) ;) 

Beställde du något test? Köp Early predictor i butik annars. :) Hur mår du nu? Håller tummarna för dig!!
  • Clemmentina
    Felicia3 skrev 2019-11-20 11:04:11 följande:

Hej! Ville mest berätta att det är ett MA för mig.Får stå ut med att vara gravid 1 v till annars tappar jag över 50 h till

Knäcker mig mest är att vi försökt över 1,5 År och nu troligt får försöka ytterligare ett År innan hjälp.Skulle varit v 8 nu och Gravhormonerna stökar än.min cysta hade krympt,så hoppas vi kan använda Letrozol när kroppen återhämtat sig. 3

Åh fy vad ledsamt! Hoppas du orkar med jobbet. Ta hand om dig!
  • Nilee84

Så tråkigt, jag beklagar! Styrke-kramar till dig!
  • Nilee84

Så tråkigt, jag beklagar! Styrke-kramar till dig!
  • Nilee84

Hjälp! Er erfarenhet av Provera! Blödningen kom direkt efter sista tabletten och nu CD3 blöder jag enorma mängder, har aldrig varit med om liknande!! Har fått Primolut Nor tidigare. Är detta normalt eller ska jag ringa gyn??

• okheei

Har kört på en kur letrozol, hade äl enligt blodprov, tyvärr tog det sig inte för mensen kom idag. Så blir att börja om igen med tabletter på lördag.

• AnnaLinnea87

Vet någon på ditt jobb om att du var gravid och att ni försöker? Vet att det är en känslig fråga, men ibland så är det värt att berätta. Jag skrev till min chef när jag fick missfall i v.12 vad som hänt och att vi försökt länge så ville helst inte åka in till kontoret då jag helt plötsligt kunde börja gråta. Han gjorde klart att det var svårt för han som man att förstå men ville försöka stötta så bra det gick och det har verkligen hjälp så sjukt mycket i fortsatt planering att bli gravid eftersom man är  borta från jobb en hel del för att göra VUL och så vidare. Hoppas du känner att du vågar berätta och får samma stöd hos dina kollegor, för man behöver det verkligen i en sån här situation. Stor styrkekram till dig! Hjärta
  • AnnaLinnea87
    okheei skrev 2019-11-21 13:27:22 följande:

Har kört på en kur letrozol, hade äl enligt blodprov, tyvärr tog det sig inte för mensen kom idag. Så blir att börja om igen med tabletter på lördag.

Trist, men hoppas på att det tajmar så att det blir en extra fil julklapp som kommer i år istället <3 
  • AnnaLinnea87
    Nilee84 skrev 2019-11-21 09:27:51 följande:

Hjälp! Er erfarenhet av Provera! Blödningen kom direkt efter sista tabletten och nu CD3 blöder jag enorma mängder, har aldrig varit med om liknande!! Har fått Primolut Nor tidigare. Är detta normalt eller ska jag ringa gyn??

Jag fick blödning efter 6 tabletter och fick en större blödning också, men det kan varit för att menscykeln blev 48 dagar då jag började äta provera sent. Skulle nog ringa gyn eller 1177 och dubbelkolla om du känner dig orolig? 
Svar på tråden Letrozol - följas åt?