• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Anonym (Li)
    Anonym (Li) skrev 2019-11-26 21:27:22 följande:

Jag hoppas verkligen det. Håller tummarna för oss alla här????????

Oj det skulle bli en blomma men blev fel tecken :/
  • Anonym (Li)
    bonzo skrev 2019-11-26 20:56:21 följande:

Delar du tabletten i två delar då för att få halv dos? Eller äter du färre dagar? :)

Precis jag delar tabletten i två, det är lite svårt eftersom tabletterna e så små men försöker få de lika stora.
  • minnie768
    Clemmentina skrev 2019-11-26 19:58:18 följande:
    Min läkare sa samma sak! Eftersom jag hade en stor äggblåsa på cd14 resp cd12 behövdes inte högre dos. Nu kör jag sista kuren. CB digitalt äl-test började blinka imorse så nu hoppas jag på ägglossning på torsdag eller fredag. Hur går det för dig?
    Då hoppas vi att ägglossningen kommer snart!! :)
    Jag känner att mensen är på väg, tempen dippade imorse och även testet igår var negativt :( :( jag känner mig helt tom, har lust att kasta in handduken och ge upp. Skita i allting och inse att det inte blir någonting. Skrattar nästan åt mig själv som var så positiv bara för någon vecka sedan och trodde att jag skulle vara glad även om det inte tog sig för att vi kommit en bit påväg, nu känner jag inte alls så och mensen har inte ens kommit än.. Förlåt för allt gnäll! Men vet inte inte riktigt hur jag ska hantera alla känslor :'( 
  • Clemmentina
    minnie768 skrev 2019-11-27 08:35:07 följande:

Då hoppas vi att ägglossningen kommer snart!! :)

Jag känner att mensen är på väg, tempen dippade imorse och även testet igår var negativt :( :( jag känner mig helt tom, har lust att kasta in handduken och ge upp. Skita i allting och inse att det inte blir någonting. Skrattar nästan åt mig själv som var så positiv bara för någon vecka sedan och trodde att jag skulle vara glad även om det inte tog sig för att vi kommit en bit påväg, nu känner jag inte alls så och mensen har inte ens kommit än.. Förlåt för allt gnäll! Men vet inte inte riktigt hur jag ska hantera alla känslor :'( 

Tack, inget positivt äl-test ännu men det kommer förhoppningsvis. Känner av ena äggstocken. Fy vad trist med tempdipp och negativt test. Känner igen det där men den känslomässiga berg-och-dalbanan. Man vill ju bara att det ska gå nu när ägglossningen äntligen verkar fungerar som den ska. Du får tillåta dig att bryta ihop när/om mensen kommer. Sen är det nya tag som gäller! Kram
  • minnie768
    Clemmentina skrev 2019-11-27 09:02:43 följande:
    Tack, inget positivt äl-test ännu men det kommer förhoppningsvis. Känner av ena äggstocken. Fy vad trist med tempdipp och negativt test. Känner igen det där men den känslomässiga berg-och-dalbanan. Man vill ju bara att det ska gå nu när ägglossningen äntligen verkar fungerar som den ska. Du får tillåta dig att bryta ihop när/om mensen kommer. Sen är det nya tag som gäller! Kram
    Det är ju ett positivt tecken att du har lite känningar! Ska du göra vul?
    Ska skiten komma hoppas jag att den kommer idag nu då,  för resten av veckan och helgen har jag kundbesök och fullt upp :( :( Tack, du är ett bra stöd!! <3 KRAM
  • Anonym (Li)

Eftersom jag e så ny här på tråden så skulle jag gärna vilja veta lite mer om er hur gamla e ni, hur länga har ni försökt osv, jag e 27 o sambon 32 o vår lilla reda delade jag med mig under ett annat inlägg :)

• minnie768
    Anonym (Li) skrev 2019-11-27 17:59:10 följande:

Eftersom jag e så ny här på tråden så skulle jag gärna vilja veta lite mer om er hur gamla e ni, hur länga har ni försökt osv, jag e 27 o sambon 32 o vår lilla reda delade jag med mig under ett annat inlägg :)

Hej :)
    Jag är 29 (fyller 30 om 1 mån men vill inte riktigt inse det riktigt än, haha) sambon är 27 år. Vi har försökt i drygt 1,5 år. Jag hade regelbundna cykler första månaderna men tidigt i år fick jag en annorlunda blödning (jag misstänker MA men vet inte säkert), efter det har mina cykler gått bananas och blivit väldigt oregelbundna 30-70 dagar. Misstänker att min ägglossning aldrig varit direkt bra. Påbörjade en fertilitetsutredning nu i höstas och är nu på min första cykel där jag fick Provera och Letrozol, är på bim+1-2 idag... Nu vill jag bara att gravtestet blir pos eller att mensen kommer.....

Beklagar dina missfall! :( 
  • minnie768

Hej alla!!

När ni ätit letrozol, hur många dagar i snitt efter äl (eller efter sista tabletten) har mensen kommit om ni haft ägglossning runt cd14?

Jag har ju haft väldigt oregelbundna cykler och fick Provera förra cykeln för att få igång blödningen, är på min första cykel med letro nu. Är på cd31 (bim+1-2) och vet inte om jag bör förvänta mig mensen typ som igår, eller om jag bör förvänta mig att cykeln är lång trots letro?

• Clemmentina
    minnie768 skrev 2019-11-28 08:46:57 följande:

Hej alla!!

När ni ätit letrozol, hur många dagar i snitt efter äl (eller efter sista tabletten) har mensen kommit om ni haft ägglossning runt cd14?

Jag har ju haft väldigt oregelbundna cykler och fick Provera förra cykeln för att få igång blödningen, är på min första cykel med letro nu. Är på cd31 (bim+1-2) och vet inte om jag bör förvänta mig mensen typ som igår, eller om jag bör förvänta mig att cykeln är lång trots letro?

Tror inte att du kan förvänta dig lång cykel per automatik. Cykel blir ju lång på grund av lång/längre tid mellan mens och ägglossning. Tiden mellan ägglossning och mens (lutealfas) brukar inte variera så mycket.

Med det sagt så har min lutealfas varit 15-16 dagar med Letrozol. Utan tabletter brukar den snarare vara 14 dagar.
  • minnie768
    Clemmentina skrev 2019-11-28 08:57:11 följande:
    Tror inte att du kan förvänta dig lång cykel per automatik. Cykel blir ju lång på grund av lång/längre tid mellan mens och ägglossning. Tiden mellan ägglossning och mens (lutealfas) brukar inte variera så mycket.

Med det sagt så har min lutealfas varit 15-16 dagar med Letrozol. Utan tabletter brukar den snarare vara 14 dagar.
    Ville bara kolla hur det varit för er andra, hoppet är ju som sagt det sista som överger en även om det just nu är rätt litet...
    Tack för ditt svar :)
Svar på tråden Letrozol - följas åt?