Letrozol - följas åt?
Hej.
Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.
Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.
Hej.
Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.
Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.
Idag cd 11 hade jag VUL och dubbeldosen har funkat rätt bra, bra slemhinna och 14 mm blåsa. ÄL sker troligen 3-5 dec och har fått varannan-dags ligg-schema (haha) och ska också göra blodprov för att se om ÄL skedde. Tog Ovitrelle när jag blev gravid med sonen men han ville inte ge det utan se om ägget släpper själv.
Har ju vetat att jag har PCO sen 20 årsåldern men nu hittade han också något som heter Adenomyos, en typ av Endometrios. Någon som har erfarenhet av det? Sjukt att man har två gynekologiska ?diagnoser? oberoende av varandra... oklart om jag fått det efter graviditet eller haft det hela tiden.
Jäkla skit att det är fredag idag, hade vart bättre om det kom imorgon när jag ändå ska vara hemma. Nu sitter jag och biter ihop på jobbet :'(
Men fick pratat med kliniken nu, tid för VUL och äggledarspolning den 10/12. De hade inte fått de nya provresultaten, och har fortfarande inte fått de på posten..... Lär ju få dem innan den 10e, men ska försöka få en ägglossningsspruta om ägget är i bra storlek, då vet jag ju iaf att ägget släpper..
Såg att du fick pos ältest igår, ligg på nu i helgen! ;)
Någon som vet om man kan göra en spolning, och sen få oviterell direkt?
Listan
________
GlitterLina- ÄL 28/11 me sista dubbeldos Letrozol
Emphz - letrozol kur 4 - dubbelkur, gonal f 75 enheter i 6 dagar. Vul visade 2 äggblåsor. Ovitrelle. Fick positivt graviditetstest den 29/3 :)
Lunne - Hade ett tidigt MA i december 2018, fick Letrozol direkt efter då PCO hade konstaterats innan jag blev gravid för första gången. 10 kurer Letrozol gav till synes perfekt ägglossning, men inget mer... I mitten av november 2019 fick jag ett plus utan att ha tagit Letrozol den månaden, så nu hoppas vi att det går vägen denna gång :)
Mican - Månad två med letrozol och mensen börjar komma igång, så snart dags att påbörja månad 3.
Clemmentima - Letrozol kur 6 positivt äl-test 28/11
amillak - Provera start 20/6 sedan Letrozol kur 1, 29/6-3/7, VUL 15/7. Plussade 24/7.
Nicciz - Provera start 15-18/7 pga utebliven ÄL/mens. Letrozol kur 2 påbörjas med BIM 16/9. Gravid men MF 20/9.
Bonzo- Letrozol kur 3 Enkeldos Dag 3-7 . Bim 12/12
Brooklyn - Letrozol första kuren med enkeldos 3-8/9, VUL 13/9
Nelle83. - Letrozol andra kuren 10-14/9 inväntar ägglossning mellan 19-22/9 BIM runt 28/9.
AnnaLinnea87 - dubbeldos Letrozol tredje kuren 28/11-2/12 Vul inbokat 3/12. Försökt i 2,5 år med 2 MF i bagaget v.6 och 12.
Minnie768 - Första kuren Provera pga pregelbundna cykler 17-26/10, Enkeldos Letrozol 31/10-4/11 pga dålig/ingen egen ägglossning. VUL cd14 11/11 visade 1 äggblåsa 22 mm, slemhinna 10 mm. Neg gravtest cd29. Inväntar pos gravtest eller mens för att påbörja ny kur, enkeldos.
Asplövet 18 - Pco äggstockar. enkeldos 13-17/10. 3 mogna ägg på VUl. Sexförbud, inget blodprov för att bekräfta äl, provera för mens. 10-13/11 halvdos, positivt ÄL test 23/11, bim 10/12. Försökt i 2,5 år nu.
Idag är v.6+4,och jag har inte känt något ovanligt alls än. Så har testat lite då och då för att försäkra mig om att det verkligen stämmer, och teststrecket blir mörkare och mörkare i alla fall :) Och det var ju skönt att må helt som vanligt på resan.
Det var ju passande med positivt test inför helgen, håller tummarna för att det tar sig för er denna gång!
Skönt att höra det! Har du något tidigt vul inplanerat? Tack! Med tanke på molvärken igår tror jag ägglossning var igår.
Fick ägglossning med trippeldos letrozol men fick sen mens så började med en ny kur men första VUL på cd 14 visade bara en äggblåsa på 6 mm, ska tillbaka på måndag men har inga större förhoppningar. Är det fler som varit med om att de får olika svar med samma dos? Har redan nu bokat tid på ivf-klinik i januari för säkerhets skull och ska börja med lchf för att försöka gå ner i vikt. Vet inte om det är lönt att försöka med letrozol igen om det inte fungerar. Min gynekolog är inte så informativ så tänkte om någon annan varit med om liknande?
Nä, jag ska på inskrivning i nästnästa vecka, så vi får se vad de säger då. Gjorde du VUL inför ÄL denna gång?