Letrozol - följas åt?
Hej.
Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.
Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.
Hej.
Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.
Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.
Jäkla skit att det är fredag idag, hade vart bättre om det kom imorgon när jag ändå ska vara hemma. Nu sitter jag och biter ihop på jobbet :'(
Men fick pratat med kliniken nu, tid för VUL och äggledarspolning den 10/12. De hade inte fått de nya provresultaten, och har fortfarande inte fått de på posten..... Lär ju få dem innan den 10e, men ska försöka få en ägglossningsspruta om ägget är i bra storlek, då vet jag ju iaf att ägget släpper..
Såg att du fick pos ältest igår, ligg på nu i helgen! ;)
Någon som vet om man kan göra en spolning, och sen få oviterell direkt?
Spännande med inskrivning. Skönt att få det innan jul. Ska ni göra kub? Då görs väl ul i samband med det? Jag gjorde inget Vul denna månad. Men med positivt test och tempökning vet jag ju att jag fick ägglossning. Nu är det bara att vänta... :)
Listan
________
GlitterLina- ÄL 28/11 me sista dubbeldos Letrozol
Emphz - letrozol kur 4 - dubbelkur, gonal f 75 enheter i 6 dagar. Vul visade 2 äggblåsor. Ovitrelle. Fick positivt graviditetstest den 29/3 :)
Lunne - Hade ett tidigt MA i december 2018, fick Letrozol direkt efter då PCO hade konstaterats innan jag blev gravid för första gången. 10 kurer Letrozol gav till synes perfekt ägglossning, men inget mer... I mitten av november 2019 fick jag ett plus utan att ha tagit Letrozol den månaden, så nu hoppas vi att det går vägen denna gång :)
Mican - Månad två med letrozol och mensen börjar komma igång, så snart dags att påbörja månad 3.
Clemmentima - Letrozol kur 6 positivt äl-test 28/11
amillak - Provera start 20/6 sedan Letrozol kur 1, 29/6-3/7, VUL 15/7. Plussade 24/7.
Nicciz - Provera start i juli pga utebliven ÄL/mens, därefter påbörjades första kuren med Letrozol (enkeldos dag 3-7). Gravid vid kur 2, slutade i MF 20/9. Negativt vid kur 3-4. Inne på kur 5 med BIM 24/12.
Bonzo- Letrozol kur 3 Enkeldos Dag 3-7 . Bim 12/12
Brooklyn - Letrozol första kuren med enkeldos 3-8/9, VUL 13/9
Nelle83. - Letrozol andra kuren 10-14/9 inväntar ägglossning mellan 19-22/9 BIM runt 28/9.
AnnaLinnea87 - dubbeldos Letrozol tredje kuren 28/11-2/12 Vul inbokat 3/12. Försökt i 2,5 år med 2 MF i bagaget v.6 och 12.
Minnie768 - Första kuren Provera pga pregelbundna cykler 17-26/10, Enkeldos Letrozol 31/10-4/11 pga dålig/ingen egen ägglossning. VUL cd14 11/11 visade 1 äggblåsa 22 mm, slemhinna 10 mm. Neg gravtest cd29. Inväntar pos gravtest eller mens för att påbörja ny kur, enkeldos.
Asplövet 18 - Pco äggstockar. enkeldos 13-17/10. 3 mogna ägg på VUl. Sexförbud, inget blodprov för att bekräfta äl, provera för mens. 10-13/11 halvdos, positivt ÄL test 23/11, bim 10/12. Försökt i 2,5 år nu.
KUB görs först i vecka 12, så vi får vänta med det till efter julhelgerna tyvärr =/ Håller verkligen tummarna för er denna månad, vore kul om det tar sig prics inför jul :)
Listan
________
GlitterLina- ÄL 28/11 me sista dubbeldos Letrozol
Emphz - letrozol kur 4 - dubbelkur, gonal f 75 enheter i 6 dagar. Vul visade 2 äggblåsor. Ovitrelle. Fick positivt graviditetstest den 29/3 :)
Lunne - Hade ett tidigt MA i december 2018, fick Letrozol direkt efter då PCO hade konstaterats innan jag blev gravid för första gången. 10 kurer Letrozol gav till synes perfekt ägglossning, men inget mer... I mitten av november 2019 fick jag ett plus utan att ha tagit Letrozol den månaden, så nu hoppas vi att det går vägen denna gång :)
Mican - Månad två med letrozol och mensen börjar komma igång, så snart dags att påbörja månad 3.
Clemmentima - Letrozol kur 6 positivt äl-test 28/11
amillak - Provera start 20/6 sedan Letrozol kur 1, 29/6-3/7, VUL 15/7. Plussade 24/7.
Nicciz - Provera start i juli pga utebliven ÄL/mens, därefter påbörjades första kuren med Letrozol (enkeldos dag 3-7). Gravid vid kur 2, slutade i MF 20/9. Negativt vid kur 3-4. Inne på kur 5 med BIM 24/12.
Bonzo- Letrozol kur 3 Enkeldos Dag 3-7 . Bim 12/12
Brooklyn - Letrozol första kuren med enkeldos 3-8/9, VUL 13/9
Nelle83. - Letrozol andra kuren 10-14/9 inväntar ägglossning mellan 19-22/9 BIM runt 28/9.
AnnaLinnea87 - dubbeldos Letrozol tredje kuren 28/11-2/12 Vul inbokat 3/12. Försökt i 2,5 år med 2 MF i bagaget v.6 och 12.
Minnie768 - Första kuren Provera pga pregelbundna cykler 17-26/10, Enkeldos Letrozol 31/10-4/11 pga dålig/ingen egen ägglossning. VUL cd14 11/11 visade 1 äggblåsa 22 mm, slemhinna 10 mm. Neg gravtest cd29. Inväntar pos gravtest eller mens för att påbörja ny kur, enkeldos.
Asplövet 18 - Pco äggstockar. enkeldos 13-17/10. 3 mogna ägg på VUl. Sexförbud, inget blodprov för att bekräfta äl, provera för mens. 10-13/11 halvdos, positivt ÄL test 23/11, bim 10/12. Försökt i 2,5 år nu.
Håller tummarna för att du får en riktigt fin julklapp i år.
Tack, det värsta neggo-tänket har gett med sig nu. Nu väntar jag i stort sett på VUL och ev. spolning i nästa vecka för att få upp hoppet lite.
När i cykeln gjorde du spolningen och när var det då du åt antibiotikan? Kan man äta antibiotika i samband med äl??Vi får se vad de säger, jag får bara lita på att dom vet vad dom gör, och att dom godkänner att jag får sprutan om jag svarat lika bra på behandlingen denna månaden :)
Ja men det är väl egentligen samma vad de säger i samband med Letrozolen. Min första klinik sa ju att man i stort sett aldrig blir överstimulerad och att det inte finns någon anledning till att göra VUL!! Medans nästa klinik sa att vi absolut skulle göra VUL! Speciellt eftersom det var första gången jag åt letron och vi inte visste hur jag skulle reagera...
Oj va skönt att höra! :) Grattis om jag inte redan sagt det, haha. När i cykeln gjorde du spolningen? Då hoppas vi att en spolning gör susen även för oss :) :)