• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Clemmentina
    minnie768 skrev 2019-11-29 10:04:52 följande:

Jäkla skit att det är fredag idag, hade vart bättre om det kom imorgon när jag ändå ska vara hemma. Nu sitter jag och biter ihop på jobbet :'(

Men fick pratat med kliniken nu, tid för VUL och äggledarspolning den 10/12. De hade inte fått de nya provresultaten, och har fortfarande inte fått de på posten..... Lär ju få dem innan den 10e, men ska försöka få en ägglossningsspruta om ägget är i bra storlek, då vet jag ju iaf att ägget släpper..

Såg att du fick pos ältest igår, ligg på nu i helgen! ;)

Någon som vet om man kan göra en spolning, och sen få oviterell direkt?

Det låter som en bra plan! Hoppas att äggledarspolning och spruta efter det gör susen. Borde inte vara problem att ta sprutan direkt efter spolningen men det kanske beror lite på hur det går med spolningen. Jag blödde lite efteråt och de sa något om ökad infektionsrisk. Vi skulle vänta någon dag eller två med sex om jag inte minns fel.
  • Lunne
    Clemmentina skrev 2019-12-01 08:58:41 följande:

Spännande med inskrivning. Skönt att få det innan jul. Ska ni göra kub? Då görs väl ul i samband med det? Jag gjorde inget Vul denna månad. Men med positivt test och tempökning vet jag ju att jag fick ägglossning. Nu är det bara att vänta... :)

KUB görs först i vecka 12, så vi får vänta med det till efter julhelgerna tyvärr =/ Håller verkligen tummarna för er denna månad, vore kul om det tar sig prics inför jul :)
  • Nicciz

Listan

________

GlitterLina- ÄL 28/11 me sista dubbeldos Letrozol

Emphz - letrozol kur 4 - dubbelkur, gonal f 75 enheter i 6 dagar. Vul visade 2 äggblåsor. Ovitrelle. Fick positivt graviditetstest den 29/3 :)

Lunne - Hade ett tidigt MA i december 2018, fick Letrozol direkt efter då PCO hade konstaterats innan jag blev gravid för första gången. 10 kurer Letrozol gav till synes perfekt ägglossning, men inget mer... I mitten av november 2019 fick jag ett plus utan att ha tagit Letrozol den månaden, så nu hoppas vi att det går vägen denna gång :)

Mican - Månad två med letrozol och mensen börjar komma igång, så snart dags att påbörja månad 3.

Clemmentima - Letrozol kur 6 positivt äl-test 28/11

amillak - Provera start 20/6 sedan Letrozol kur 1, 29/6-3/7, VUL 15/7. Plussade 24/7.

Nicciz - Provera start i juli pga utebliven ÄL/mens, därefter påbörjades första kuren med Letrozol (enkeldos dag 3-7). Gravid vid kur 2, slutade i MF 20/9. Negativt vid kur 3-4. Inne på kur 5 med BIM 24/12.

Bonzo- Letrozol kur 3 Enkeldos Dag 3-7 . Bim 12/12

Brooklyn - Letrozol första kuren med enkeldos 3-8/9, VUL 13/9

Nelle83. - Letrozol andra kuren 10-14/9 inväntar ägglossning mellan 19-22/9 BIM runt 28/9.

AnnaLinnea87 - dubbeldos Letrozol tredje kuren 28/11-2/12 Vul inbokat 3/12. Försökt i 2,5 år med 2 MF i bagaget v.6 och 12.

Minnie768 - Första kuren Provera pga pregelbundna cykler 17-26/10, Enkeldos Letrozol 31/10-4/11 pga dålig/ingen egen ägglossning. VUL cd14 11/11 visade 1 äggblåsa 22 mm, slemhinna 10 mm. Neg gravtest cd29. Inväntar pos gravtest eller mens för att påbörja ny kur, enkeldos.

Asplövet 18 - Pco äggstockar. enkeldos 13-17/10. 3 mogna ägg på VUl. Sexförbud, inget blodprov för att bekräfta äl, provera för mens. 10-13/11 halvdos, positivt ÄL test 23/11, bim 10/12. Försökt i 2,5 år nu.

• Clemmentina
    Lunne skrev 2019-12-01 09:12:23 följande:

KUB görs först i vecka 12, så vi får vänta med det till efter julhelgerna tyvärr =/ Håller verkligen tummarna för er denna månad, vore kul om det tar sig prics inför jul :)

Ja precis, det blir såklart efter jul! Här tror jag de flesta erbjuds tidigt ultraljud men vet inte om det är före kub eller ungefär samtidigt. Ett pluss nu i december vore världens bästa julklapp.
  • Clemmentina
    Nicciz skrev 2019-12-01 10:34:10 följande:

Listan

________

GlitterLina- ÄL 28/11 me sista dubbeldos Letrozol

Emphz - letrozol kur 4 - dubbelkur, gonal f 75 enheter i 6 dagar. Vul visade 2 äggblåsor. Ovitrelle. Fick positivt graviditetstest den 29/3 :)

Lunne - Hade ett tidigt MA i december 2018, fick Letrozol direkt efter då PCO hade konstaterats innan jag blev gravid för första gången. 10 kurer Letrozol gav till synes perfekt ägglossning, men inget mer... I mitten av november 2019 fick jag ett plus utan att ha tagit Letrozol den månaden, så nu hoppas vi att det går vägen denna gång :)

Mican - Månad två med letrozol och mensen börjar komma igång, så snart dags att påbörja månad 3.

Clemmentima - Letrozol kur 6 positivt äl-test 28/11

amillak - Provera start 20/6 sedan Letrozol kur 1, 29/6-3/7, VUL 15/7. Plussade 24/7.

Nicciz - Provera start i juli pga utebliven ÄL/mens, därefter påbörjades första kuren med Letrozol (enkeldos dag 3-7). Gravid vid kur 2, slutade i MF 20/9. Negativt vid kur 3-4. Inne på kur 5 med BIM 24/12.

Bonzo- Letrozol kur 3 Enkeldos Dag 3-7 . Bim 12/12

Brooklyn - Letrozol första kuren med enkeldos 3-8/9, VUL 13/9

Nelle83. - Letrozol andra kuren 10-14/9 inväntar ägglossning mellan 19-22/9 BIM runt 28/9.

AnnaLinnea87 - dubbeldos Letrozol tredje kuren 28/11-2/12 Vul inbokat 3/12. Försökt i 2,5 år med 2 MF i bagaget v.6 och 12.

Minnie768 - Första kuren Provera pga pregelbundna cykler 17-26/10, Enkeldos Letrozol 31/10-4/11 pga dålig/ingen egen ägglossning. VUL cd14 11/11 visade 1 äggblåsa 22 mm, slemhinna 10 mm. Neg gravtest cd29. Inväntar pos gravtest eller mens för att påbörja ny kur, enkeldos.

Asplövet 18 - Pco äggstockar. enkeldos 13-17/10. 3 mogna ägg på VUl. Sexförbud, inget blodprov för att bekräfta äl, provera för mens. 10-13/11 halvdos, positivt ÄL test 23/11, bim 10/12. Försökt i 2,5 år nu.

Håller tummarna för att du får en riktigt fin julklapp i år.
  • Nicciz
    Clemmentina skrev 2019-12-01 11:19:03 följande:

Håller tummarna för att du får en riktigt fin julklapp i år.

Tack! Det hoppas jag med. Och blir det inte denna månad så hoppas jag på nästa. Efter det är det dags för ivf som jag helst vill undvika pga hormonbehandlingen. Hur går det för dig?
  • minnie768
    Anonym (Li) skrev 2019-11-29 18:03:34 följande:
    Jag förstår din känsla, men försök att inte sätta fokus på det trots att det är svårt och nu kan ni börja med nytt försök, Jag har gjort spolning det beror helt på, när jag gjorde det så fick jag nån typ av antibiotika för enligt min läkare så var det risk för infektion fick ta det i nån dag.
    Tack, det värsta neggo-tänket har gett med sig nu. Nu väntar jag i stort sett på VUL och ev. spolning i nästa vecka för att få upp hoppet lite.
    När i cykeln gjorde du spolningen och när var det då du åt antibiotikan? Kan man äta antibiotika i samband med äl??
    Clemmentina skrev 2019-12-01 09:02:01 följande:
    Det låter som en bra plan! Hoppas att äggledarspolning och spruta efter det gör susen. Borde inte vara problem att ta sprutan direkt efter spolningen men det kanske beror lite på hur det går med spolningen. Jag blödde lite efteråt och de sa något om ökad infektionsrisk. Vi skulle vänta någon dag eller två med sex om jag inte minns fel.

Vi får se vad de säger, jag får bara lita på att dom vet vad dom gör, och att dom godkänner att jag får sprutan om jag svarat lika bra på behandlingen denna månaden :)
  • Lunne
    minnie768 skrev 2019-12-02 12:04:05 följande:

Tack, det värsta neggo-tänket har gett med sig nu. Nu väntar jag i stort sett på VUL och ev. spolning i nästa vecka för att få upp hoppet lite.

När i cykeln gjorde du spolningen och när var det då du åt antibiotikan? Kan man äta antibiotika i samband med äl??Vi får se vad de säger, jag får bara lita på att dom vet vad dom gör, och att dom godkänner att jag får sprutan om jag svarat lika bra på behandlingen denna månaden :)

Det verkar vara jätteolika vad de säger... vid min spolning så förklarade läkaren att vi absolut skulle se till att få till det samma dag samtidigt som jag svalde antibiotikan jag fick :') Och det var ju då det tog sig, så helt dumt kan det inte vara :) Däremot har jag aldrig tagit Ovitrielle, så vet inte hur det fungerar med den.
  • minnie768
    Lunne skrev 2019-12-02 13:15:34 följande:
    Det verkar vara jätteolika vad de säger... vid min spolning så förklarade läkaren att vi absolut skulle se till att få till det samma dag samtidigt som jag svalde antibiotikan jag fick :') Och det var ju då det tog sig, så helt dumt kan det inte vara :) Däremot har jag aldrig tagit Ovitrielle, så vet inte hur det fungerar med den.
    Ja men det är väl egentligen samma vad de säger i samband med Letrozolen. Min första klinik sa ju att man i stort sett aldrig blir överstimulerad och att det inte finns någon anledning till att göra VUL!! Medans nästa klinik sa att vi absolut skulle göra VUL! Speciellt eftersom det var första gången jag åt letron och vi inte visste hur jag skulle reagera...

Oj va skönt att höra! :) Grattis om jag inte redan sagt det, haha. När i cykeln gjorde du spolningen? Då hoppas vi att en spolning gör susen även för oss :) :)
  • Lunne
    minnie768 skrev 2019-12-02 13:53:38 följande:

Ja men det är väl egentligen samma vad de säger i samband med Letrozolen. Min första klinik sa ju att man i stort sett aldrig blir överstimulerad och att det inte finns någon anledning till att göra VUL!! Medans nästa klinik sa att vi absolut skulle göra VUL! Speciellt eftersom det var första gången jag åt letron och vi inte visste hur jag skulle reagera...

Oj va skönt att höra! :) Grattis om jag inte redan sagt det, haha. När i cykeln gjorde du spolningen? Då hoppas vi att en spolning gör susen även för oss :) :)

Tack! :) Jag gjorde spolning sen eftermiddag på cd12, var sen på den vanliga letrozolkontrollen på morgonen cd13 (då jag ändå behövde träffa läkaren för att ordna det sista för IVF-remissen) och då hade ägget redan släppt (ovanligt tidigt, andra cykler har jag fått positivt äl-test först cd14-17). Så att vi skulle köra på direkt var ju verkligen ett bra tips av läkaren som gjorde spolningen :')

Håller tummarna för att det tar sig efter spolning för er! Jag har hört flera som det varit så för, även om jag av någon anledning inte alls trodde på att det skulle hjälpa för oss. Men ibland klagar man inte på att ha fel :) På vilken cykeldag blir din spolning?
Svar på tråden Letrozol - följas åt?