Letrozol - följas åt?
Hej.
Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.
Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.
Hej.
Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.
Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.
Jag ska också göra en spolning cd12!! :D Hoppas det är ett bra tecken, haha. Har bara kört en kur med letro, då gjorde jag VUL cd14 och då vad ju äggblåsan 22 mm och jag fick pos äl test på kvällen. Innan de var testerna negativa, såg bara en liten stegring. Eftersom det är så tätt inpå får de ju göra VUL först för att säkerhetsställa att ägget inte redan släppt och sen spolningen efter första "kollen" i så fall :) Du gav mig hopp Lunne!! Tack!
Det var inte så längesedan du plussade va? (eller har jag rört ihop det nu?)
Haha, det låter ju bra. Försöker att inte tänka så mycket på det, eller höra hur andra tyckte att det kändes. Då kommer jag bara stressa upp mig själv vilket kommer innebära att det säkert kommer göra ännu mer ont än vad de egentligen gör :P
Nej, skulle bli väldigt förvånad om ägget redan släppt på cd12! Hoppas att det är det vi behöver för att vi ska lyckas :) I så fall blir det cd26 på julafton, hoppas vi får väldens bästa julklapp i år :)
Åh va underbart! :) Hur mår du? :) :)
Det blev ett tidigt UL för mig trots allt :) Hade tid bokad för Letrozolkontroll idag och gick dit för att prata med läkaren om vad vi gör nu med redan skickad IVF-remiss o.s.v. Hon passade på att göra ett VUL när jag ändå var där och vi kunde tydligt se ett hjärta slå :D
Hon mätte till 5+5, vilket är exakt vad min app visar (nu när jag förstått att vecka 6, dag 5 ska tolkas som 5+5 och inte 6+5 :') ), så det känns bra! Innan jag fick MA:t förra året så såg vi visserligen ett hjärta slå, men storleken var drygt två veckor mindre än vad som borde varit rimligt med tanke på ÄL.
Jag fick också en ny tid om två veckor för att följa upp eftersom det gick som det gick sist, och efter det borde det bara vara drygt 3 veckor till KUB, så det känns bra att veta att jag i alla fall inte kommer behöva gå runt ovetande länge om något skulle gå fel :)
Håller tummarna för att ni båda får plus i december! Vore så kul med fler sommarbarn här i tråden! :)
Det blev ett tidigt UL för mig trots allt :) Hade tid bokad för Letrozolkontroll idag och gick dit för att prata med läkaren om vad vi gör nu med redan skickad IVF-remiss o.s.v. Hon passade på att göra ett VUL när jag ändå var där och vi kunde tydligt se ett hjärta slå :D
Hon mätte till 5+5, vilket är exakt vad min app visar (nu när jag förstått att vecka 6, dag 5 ska tolkas som 5+5 och inte 6+5 :') ), så det känns bra! Innan jag fick MA:t förra året så såg vi visserligen ett hjärta slå, men storleken var drygt två veckor mindre än vad som borde varit rimligt med tanke på ÄL.
Jag fick också en ny tid om två veckor för att följa upp eftersom det gick som det gick sist, och efter det borde det bara vara drygt 3 veckor till KUB, så det känns bra att veta att jag i alla fall inte kommer behöva gå runt ovetande länge om något skulle gå fel :)
Håller tummarna för att ni båda får plus i december! Vore så kul med fler sommarbarn här i tråden! :)
Äntligen fått letrozol utskrivet. Min cysta har spruckit av sig själv. Är väldigt pepp nu och hoppfull på att detta ska funka för oss.. Vår gynekolog sa att vi kunde försöka med letrozol fram till sommaren. Känns skönt att ha en plan för ett tag framöver.
Hur går de för er?