• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Goose01
    Mikkans skrev 2020-10-15 21:24:01 följande:

Mensen kom idag :(

Samma här :/ tidigare har bara varit spottings..sörjer med dig!! :/
  • Goose01

Känner mig så taskig mot maken nu..men känner att jag måste få svar. Vår läkare ringde aldrig upp varken igår eller idag som det va lovat. Blir så jävla sur. Men men. Är det någon av er som kan förklara vad 106x innebär i provet? Jag fattar ingenting..

Volym 2.9ml (1.5)

Spermakoncentration 106x11 (15)

Totalt antal spermier 106x32 (40)

Totalt motila 67% (40)

Var av progressivt motila 60% (32)

Såhär såg hans ut.. det som är inom (*) är referensvärdet.. vad betyder 106x11? Betyder det att han bara hade 1166 spermier? För 106x15 blir ju 1590..är inte det normala 20milj spermier per ml?...jag fattar 0.000...*frustreradochorolig

• Truuly

Så frustrerande att de inte ringde upp!

Förstår inte sättet de skrev på. De borde skriva antal milj. 106x11? :/ 11 borde stå för 11 milj kanske.. men förstår inte 106..

Hoppas ni får tag på läkaren så ni kan få svar på provet. Förstår hur jobbigt det är att vara ovetande och förvirrad.

• Mikkans
    Goose01 skrev 2020-10-15 21:54:36 följande:

Samma här :/ tidigare har bara varit spottings..sörjer med dig!! :/

Börjar med gonal-f på söndag. Hoppas det kan få det att funka! Vill inte genomgå ivf.
  • Goose01
    Mikkans skrev 2020-10-16 12:56:55 följande:

Börjar med gonal-f på söndag. Hoppas det kan få det att funka! Vill inte genomgå ivf.

Vad är det? Förstår dig helt! Har du kikat på insemination?
  • Goose01
    Truuly skrev 2020-10-16 09:15:43 följande:

Så frustrerande att de inte ringde upp!

Förstår inte sättet de skrev på. De borde skriva antal milj. 106x11? :/ 11 borde stå för 11 milj kanske.. men förstår inte 106..

Hoppas ni får tag på läkaren så ni kan få svar på provet. Förstår hur jobbigt det är att vara ovetande och förvirrad.

Nej jag förstår inte heller..o de jag hittar när jag söker i Google så står det inte sådär..läkaren ringde idag efter att maken hade ringt kliniken och sökt honom. Han hade sagt att provet såg bra ut. Att han hade lite mindre spermier men att majoriteten (60%) hade väldigt bra kvalitet så det väger upp och kompenserar liksom..så det va ju skönt iaf! Samtidigt som det ju står att det är mindre antal spermier. Så vi ska börja testa att inte bebisdansa så ofta som vi gjort hittills för att se om det hjälper. Jag är ju så rädd för att missa ägglossningen så jag vill ju köra minst varannan dag och när jag fått + på stickan så är det tre dagar i sträck minst som gäller..haha så kanske är det som varit problemet för oss..aja vi får se! Jag ska testa grapefrukt-metoden denna månad.
  • Mikkans
    Goose01 skrev 2020-10-16 14:17:52 följande:

Vad är det? Förstår dig helt! Har du kikat på insemination?

Alltså, ingen har ens föreslagit det så tror typ inte de...gonal-f är ett fsh som används vid ivf. Jag får i lpg dos istället :)
  • Goose01
    Mikkans skrev 2020-10-16 18:10:59 följande:

Alltså, ingen har ens föreslagit det så tror typ inte de...gonal-f är ett fsh som används vid ivf. Jag får i lpg dos istället :)

Aha okej! Alltså hur lyckas du få Lisa att skriva ut alla saker åt dig? Själv får jag inte ens komma o kolla om jag ägglossar varje månad. Jag ska bara ta letrozol tabletterna i 6månader innan jag får komma igen.
  • Mikkans
    Goose01 skrev 2020-10-16 21:59:06 följande:

Aha okej! Alltså hur lyckas du få Lisa att skriva ut alla saker åt dig? Själv får jag inte ens komma o kolla om jag ägglossar varje månad. Jag ska bara ta letrozol tabletterna i 6månader innan jag får komma igen.

Jag har bytt klinik! Jag ledsnade efter sist när jag träffade Sven. Innan dess har jag ju haft Lisa, Magnus, Annika, Lisa och Sven..... får du mens så lossar du väl? Annars tillbakabildas follikeln till en cysta?:)

Gillade dock inte Lisa alls, kändes okunnig!
  • Truuly
    Mikkans skrev 2020-10-16 22:13:56 följande:

Jag har bytt klinik! Jag ledsnade efter sist när jag träffade Sven. Innan dess har jag ju haft Lisa, Magnus, Annika, Lisa och Sven..... får du mens så lossar du väl? Annars tillbakabildas follikeln till en cysta?:)

Gillade dock inte Lisa alls, kändes okunnig!

Man kan tydligen få mens även om man inte haft ägglossning har jag förstått.
Svar på tråden Letrozol - följas åt?