• Nathaliejj

Bf november 2019

Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)

• Svar på tråden Bf november 2019
  • Popcorn90

Åh vilken underbar känsla att få se och veta allt det tickar ett litet hjärta! Grattis! :) vilken vecka är du i?

• Suko12
    Smillis skrev 2019-03-20 19:19:46 följande:

Vilken hemsk upplevelse  Om du inte är 100 på när ägget släppte eller fäste finns ju allt hopp i världen att allt är precis som det ska! Säkert är du lite lite efter och då finns ju såklart inget hjärta. På mitt UL häromdagen tog det faktiskt några minuter att verkligen se hjärtat slå, blev helsvettig men läkaren fortsatte att leta. 

Kan du boka privat VUL någonstans? 3 veckor är ju en evighet  

Jag vet inte men jag är inte så orolig faktiskt. Är absolut inte längre än 6+0 och misstänker att jag till och med är tidigare eftersom jag tog gravtest såpass tidigt att det borde visat då det inte visade, om jag hade varit i 6+0. Så jag är nästan säker på att det går som det ska än så länge. Nästan ingen ser hjärtat såpass tidigt som jag är, men kan se efter några dagar bara. För det växer så fort i början. Men jag ska försöka vänta 3v för då vet jag iallafall att det med säkerhet kommer visa. Om inte annat så bokar jag tidigare men vill inte gå för tidigt heller och få samma besked. Jag är typ inte orolig, låter hemskt men är så van med missfall så jag har knappt tänkt att jag ens är gravid... Blev bara chockad av bemötandet och att hon knappt sökte eller förklarade och visade för mig.
  • Suko12
    Smillis skrev 2019-03-20 19:19:46 följande:

Vilken hemsk upplevelse  Om du inte är 100 på när ägget släppte eller fäste finns ju allt hopp i världen att allt är precis som det ska! Säkert är du lite lite efter och då finns ju såklart inget hjärta. På mitt UL häromdagen tog det faktiskt några minuter att verkligen se hjärtat slå, blev helsvettig men läkaren fortsatte att leta. 

Kan du boka privat VUL någonstans? 3 veckor är ju en evighet  

Glömde skriva även att sist jag var gravid så var det typ samma. Jag hade vul tidigt och hon såg ingenting, såg först i vecka 7+0 och då sa hon även att jag har en bakåtlutade(?) livmoder som gör att jag inte kan göra tidigt vul/ul och förvänta mig att se som hos dom med ?normal? livmoder, och att min gravidmage kommer komma senare. Så att gulesäcken syntes gjorde mig iallafall lugn, då vet jag iallafall att jag är gravid än så länge :D
  • cesse26

Var på kk i tisdags p.g.a en blödning. Hade väldigt många blödningar i förra gravidteteten där fostret inte verka vilja växa som det skulle. Alla trodde att det inte skulle sluta väl men nästa vecka hade det växt aom det skulle. Nu är hon 3 år. På mitt vul nu kunde hon se en frisk graviditet allt var som det skulle. Hjärtat pulserade hon sa ungefär så här att man kan inte se att hjärtat slår utan är celler som pulserar. På ultraljudet fick hon det till6+1 vilket stämmer exakt. Dock ser man inte så mkt på ultraljudet ser ut som en liten böna och det var gulesäcken.

Riktigt duktig och försiktig var hon.

• novemberregn

Hej!

Sållar mig till skaran. Det tog 9 försök och äntligen ligger ett syskon i min mage och ska växa till sig. Första barnet tog bara 2 försök.

V 4+4, beräknat 23/11.

• FruW85

Någon som fått göra vul för att tidsbestämma? Här är dom stenhårda med ultraljud och vill inte ge något extra alls. Inget innan RUL, punkt slut. Sist visste jag inte exakt när jag haft äl eftersom jag nyligen haft missfall och då sa dom att dom helt enkelt får räkna från när jag plussade, trots att jag vill göra kub och det alltså är rätt noga med att jag gör det i rätt vecka. (Vet inte om dom "inte bryr sig" på grund av att dom inte erbjuder kub utan jag måste göra det privat?) Då hann jag få missfall igen innan det blev aktuellt så jag hann aldrig fundera så mycket över det.
    Nu sitter jag i samma situation igen. Jag tror jag vet när jag hade äl, men mitt gravtest är väldigt mycket starkare den här gången (jag tog test 41 dagar efter missfallet) än de båda tidigare gångerna och jag hade ju faktiskt äl-flytning ganska långt innan jag i så fall hade äl..FF har dessutom bara satt ut en streckad linje så appen är inte heller helt säker. Så jag har teoretiskt sett i princip en 2-veckorsperiod där jag kan ha blivit gravid och går jag då på det sista datumet så kan jag ju missa möjligheten att göra kub helt =/ Troligtvis så är det så att det senare datumet stämmer, men jag vet ju faktiskt inte =S Har jag rätt att göra vul i det här läget? Känner mig så maktlös och vet liksom inte vad jag ska säga när dom nekar mig.. vad jag faktiskt har rätt till och inte..  

• Suko12
    FruW85 skrev 2019-03-21 08:17:57 följande:

Någon som fått göra vul för att tidsbestämma? Här är dom stenhårda med ultraljud och vill inte ge något extra alls. Inget innan RUL, punkt slut. Sist visste jag inte exakt när jag haft äl eftersom jag nyligen haft missfall och då sa dom att dom helt enkelt får räkna från när jag plussade, trots att jag vill göra kub och det alltså är rätt noga med att jag gör det i rätt vecka. (Vet inte om dom "inte bryr sig" på grund av att dom inte erbjuder kub utan jag måste göra det privat?) Då hann jag få missfall igen innan det blev aktuellt så jag hann aldrig fundera så mycket över det.

Nu sitter jag i samma situation igen. Jag tror jag vet när jag hade äl, men mitt gravtest är väldigt mycket starkare den här gången (jag tog test 41 dagar efter missfallet) än de båda tidigare gångerna och jag hade ju faktiskt äl-flytning ganska långt innan jag i så fall hade äl..FF har dessutom bara satt ut en streckad linje så appen är inte heller helt säker. Så jag har teoretiskt sett i princip en 2-veckorsperiod där jag kan ha blivit gravid och går jag då på det sista datumet så kan jag ju missa möjligheten att göra kub helt =/ Troligtvis så är det så att det senare datumet stämmer, men jag vet ju faktiskt inte =S Har jag rätt att göra vul i det här läget? Känner mig så maktlös och vet liksom inte vad jag ska säga när dom nekar mig.. vad jag faktiskt har rätt till och inte..  

Jepp jag vet jättemånga som ringt och sagt att dom inte vet hur långt gångna dom är och då fått komma in och titta. Vissa har tillåme ljugit om att dom inte vet för att få ett tidigt ultraljud. Här verkar det vara självklart att få titta för att se så man kan räkna!
  • Ilseli
    FruW85 skrev 2019-03-21 08:17:57 följande:

Jag tror inte att du har "rätt" till det men om jag var du hade jag gjort det privat :)
  • Soligtochfint

Jag tror jag fått mens nu....hade bruna flytningar i trosan när jag gick upp och får lite ljusrosa på pappret när jag varit på toa! En dag innan bim. Så besviken... dock så har det inte satt igång att blöda och jag har inte fått något i bindan än, men nu försvann hoppet ändå :(

• FruW85
    Suko12 skrev 2019-03-21 08:34:40 följande:
    Jepp jag vet jättemånga som ringt och sagt att dom inte vet hur långt gångna dom är och då fått komma in och titta. Vissa har tillåme ljugit om att dom inte vet för att få ett tidigt ultraljud. Här verkar det vara självklart att få titta för att se så man kan räkna!
    Ilseli skrev 2019-03-21 08:37:40 följande:
    Jag tror inte att du har "rätt" till det men om jag var du hade jag gjort det privat :)

Det verkar vara väldigt olika beroende på var man bor =/ Känns så surt att det inte verkar vara okej här när det är en förutsättning för att tex kunna göra kub =/ (Är ett år ifrån att få göra kub här så är ju rätt "gammal", med extra risk för att något faktiskt är fel) Det blir ju så dumt om jag på grund av det missar kub och så får jag reda på på RUL att det är något fel och måste göra abort då.. Hur kan dom försvara en sådan sak liksom? Men ja, jag får väl ställa in mig på att gå privat.. trist bara när det både blir krångligare att åka (finns inte där jag bor) och kostar mer=/
Svar på tråden Bf november 2019