• Nathaliejj

Bf november 2019

Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)

• Svar på tråden Bf november 2019
  • Nina05
    FruW85 skrev 2019-03-21 09:56:45 följande:
    Förstår att du är orolig, och det är ju jätteskönt att kunna ventilera och bolla här, så tjata på du;) Att det inte är som din mens brukar tycker jag ändå låter som en bra tecken. Håller verkligen tummarna för att allt går bra!
    Nina05 skrev 2019-03-21 09:53:27 följande:
    Har du tagit hcg prov? Man kan beställa sådana prover själv via werlabs. Jag tog ett i måndags och ett idag. Jag vill se om det ökar som det ska.
    Nej, inte den här graviditeten. Vågar inte riktigt det eftersom det troligtvis ökade precis som det skulle vid min första graviditet då jag fick MA, om jag ska tro barnmorskans förklaring.. =/

Vad konstigt när dom säger olika! Till mig sa dom att hcg avstannar alternativt sjunker vid MA/missfall, men att det inte ökar. Jag hade alldeles för lågt hcg när jag fick MA i vecka 9. Det låg på nivå för vecka 5, vilket var den vecka graviditeten avstannade.

Jag tror det är bra att låta bli att ta prover om man kan.. själv klarar jag inte av att vänta så jag har som sagt tagit två prover nu, men jag vet att jag borde låta bli.
  • FruW85
    Nina05 skrev 2019-03-21 10:01:00 följande:
    Vad konstigt när dom säger olika! Till mig sa dom att hcg avstannar alternativt sjunker vid MA/missfall, men att det inte ökar. Jag hade alldeles för lågt hcg när jag fick MA i vecka 9. Det låg på nivå för vecka 5, vilket var den vecka graviditeten avstannade.

Jag tror det är bra att låta bli att ta prover om man kan.. själv klarar jag inte av att vänta så jag har som sagt tagit två prover nu, men jag vet att jag borde låta bli.
    Hm.. kan det vara så att det är olika? Att på en del så slutar allt växa och då avstannar/sjunker hcg:t och på andra så växer moderkakan fortfarande och fortsätter då producera hcg? Jag blir väldigt osäker nu.. kanske har jag rört ihop allt i mitt huvud?
  • Nina05
    FruW85 skrev 2019-03-21 10:06:59 följande:
    Hm.. kan det vara så att det är olika? Att på en del så slutar allt växa och då avstannar/sjunker hcg:t och på andra så växer moderkakan fortfarande och fortsätter då producera hcg? Jag blir väldigt osäker nu.. kanske har jag rört ihop allt i mitt huvud?
    Kan lika väl vara jag som rört ihop det ;) Tror inte det är olika, men vet inte säkert såklart :)
  • Smillis

Hoppar in lite här istället för att citera alla! Det ända jag kan säga är att kroppen är så sjukt lurig!!! Man kan inte lita på något Skrikandes

Vid mitt MA hade jag också bra HCG nivåer och det sjönk inte förens jag gjort abort, kroppen kändes gravid men hade en känsla som sa att jag inte var det. 

För någon månad sen blev jag skengravid med mer symptom symptom än nu när jag är gravid: illamående, spydde en morgon för att min man hade druckit en Red Bull som stank, flytningar som jag aldrig någonsin upplevt men läst om i samband med grav och galna drömmar. Fick en chock när jag tog blodprov som visade 0 HCG tog inte ens hemma test för att jag var säker. 

Den här gången var jag på ultraljud på CD17 och sen CD24 båda visade att jag inte hade några äggblåsor alls så visste att jag inte kunde bli gravid. Men det blev jag i alla fall runt CD22 så blev jag tydligen gravid!! Hade inga som helst tecken på ägglossning eller flytningar. 

Det är så skumt verkligen Skrattande 

• Ilseli
    Smillis skrev 2019-03-21 12:51:26 följande:

Hoppar in lite här istället för att citera alla! Det ända jag kan säga är att kroppen är så sjukt lurig!!! Man kan inte lita på något Skrikandes

Vid mitt MA hade jag också bra HCG nivåer och det sjönk inte förens jag gjort abort, kroppen kändes gravid men hade en känsla som sa att jag inte var det. 

För någon månad sen blev jag skengravid med mer symptom symptom än nu när jag är gravid: illamående, spydde en morgon för att min man hade druckit en Red Bull som stank, flytningar som jag aldrig någonsin upplevt men läst om i samband med grav och galna drömmar. Fick en chock när jag tog blodprov som visade 0 HCG tog inte ens hemma test för att jag var säker. 

Den här gången var jag på ultraljud på CD17 och sen CD24 båda visade att jag inte hade några äggblåsor alls så visste att jag inte kunde bli gravid. Men det blev jag i alla fall runt CD22 så blev jag tydligen gravid!! Hade inga som helst tecken på ägglossning eller flytningar. 

Det är så skumt verkligen Skrattande 

Men stiger HCG vid MA? Förstår om det ligger kvar på samma nivå men låter konstigt att det fortsätter stiga?
  • FruW85
    Ilseli skrev 2019-03-21 12:58:41 följande:
    Men stiger HCG vid MA? Förstår om det ligger kvar på samma nivå men låter konstigt att det fortsätter stiga?
    Det är ju moderkakan som producerar hcg och den kan fortsätta växa vid ett MA, då känns det inte helt ologiskt att det fortsätter att producera hcg? Det är ju det hormonet som gör att vi känner oss gravida och många som fått ett MA har ju kvar alla symtom. Känns som att det kan hänga ihop?
  • Soligtochfint
    FruW85 skrev 2019-03-21 08:50:04 följande:

Åh nej =( Men det är inte kört än, många blöder lite i början. Håller tummarna för att det inte kommer något mer nu!

Kom ingenting mer efter det där imorse, har inte ens haft några flytningar! Och jag har aldrig varit med om att jag gått en dag helt utan flytningar! Hoppas det är något positivt
  • FruW85
    Soligtochfint skrev 2019-03-21 17:06:24 följande:
    Kom ingenting mer efter det där imorse, har inte ens haft några flytningar! Och jag har aldrig varit med om att jag gått en dag helt utan flytningar! Hoppas det är något positivt
    Det låter absolut positivt, tycker jag :)
  • Soligtochfint

Ucsh vilken riktig otur jag måste haft med RFSU testerna....gjorde två nya testa tidigt från två andra märken nu, på vad jag tror är bim dagen. Som var totalt negativa båda två! :(

• FruW85
    Soligtochfint skrev 2019-03-22 06:10:52 följande:

Ucsh vilken riktig otur jag måste haft med RFSU testerna....gjorde två nya testa tidigt från två andra märken nu, på vad jag tror är bim dagen. Som var totalt negativa båda två! :(

Åh nej :( Kan det vara för tidigt att ge tydligt utslag fortfarande? Vet att många kan testa väldigt svagt i början. Båda förra gångerna var så för mig, runt bim fick jag nästan ha lite fantasi för att kunna se strecken..
Svar på tråden Bf november 2019