Nina05 skrev 2019-03-21 09:15:08 följande:
Jag gör likadant, döljer eller avföljer.. Använder inte facebook längre pga alla graviditetsbesked och ultraljudsbilder som läggs upp där, det tar helt enkelt för mycket på psyket. Har ni varit i kontakt med gyn, tänker för fertilitetsutredning? Jag kom hela vägen till IVF med mitt ex, efter missfallet och MA. Gjorde flera IVF försök, men lyckades inte. Blev gravid på första försöket med min sambo nu, så jag känner mig lite mer hoppfull denna gång samtidigt som jag nästan redan "bestämt" att det är missfall på g.
Jag tänker som så att om din kropp inte hade varit redo för ytterligare graviditet, hade den inte blivit gravid. Håller verkligen tummarna för dig! Vilken vecka är du i?
Inte än.. har hört att det är tre missfall som gäller innan man får någon hjälp, så blir det ett till nu så kommer det ju iaf något ur det.. Jag är iaf glada över att det tar sig rätt lätt för oss.. lider med dom som
både har svårt plussa och behålla..
Ja, tänker lite så också..så länge jag blir gravid så borde kroppen vara redo.. men det är svårt med symtomen..det överlappar ju så nära så jag hinner knappt bli av med symtomen innan dom kommer igen, och nu känner jag knappt av om jag har symtom eller inte för att jag är så van.. Går och nojar över att jag inte känner något alls när jag sedan inser att jag knappt klarar av att vara i köket när sambon lagar mat och att det faktiskt "pirrar" en del i magen..
Är lite osäker på vilken vecka..tror jag är i 4+3, men är lite osäker eftersom mitt test var så mkt starkare nu än gångerna innan och det inte stämmer med flytningarna, så jag skulle kunna vara så mkt som två veckor längre.. Har haft en rätt lång cykel och en temp som hoppat hejvilt så det är svårt att säga =/ Vilken vecka är du i?