• Nathaliejj

Bf november 2019

Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)

• Svar på tråden Bf november 2019
  • FruW85
    Nina05 skrev 2019-03-21 09:15:08 följande:
    Jag gör likadant, döljer eller avföljer.. Använder inte facebook längre pga alla graviditetsbesked och ultraljudsbilder som läggs upp där, det tar helt enkelt för mycket på psyket. Har ni varit i kontakt med gyn, tänker för fertilitetsutredning? Jag kom hela vägen till IVF med mitt ex, efter missfallet och MA. Gjorde flera IVF försök, men lyckades inte. Blev gravid på första försöket med min sambo nu, så jag känner mig lite mer hoppfull denna gång samtidigt som jag nästan redan "bestämt" att det är missfall på g.

Jag tänker som så att om din kropp inte hade varit redo för ytterligare graviditet, hade den inte blivit gravid. Håller verkligen tummarna för dig! Vilken vecka är du i?
    Inte än.. har hört att det är tre missfall som gäller innan man får någon hjälp, så blir det ett till nu så kommer det ju iaf något ur det.. Jag är iaf glada över att det tar sig rätt lätt för oss.. lider med dom som både har svårt plussa och behålla..

Ja, tänker lite så också..så länge jag blir gravid så borde kroppen vara redo.. men det är svårt med symtomen..det överlappar ju så nära så jag hinner knappt bli av med symtomen innan dom kommer igen, och nu känner jag knappt av om jag har symtom eller inte för att jag är så van.. Går och nojar över att jag inte känner något alls när jag sedan inser att jag knappt klarar av att vara i köket när sambon lagar mat och att det faktiskt "pirrar" en del i magen..
    Är lite osäker på vilken vecka..tror jag är i 4+3, men är lite osäker eftersom mitt test var så mkt starkare nu än gångerna innan och det inte stämmer med flytningarna, så jag skulle kunna vara så mkt som två veckor längre.. Har haft en rätt lång cykel och en temp som hoppat hejvilt så det är svårt att säga =/ Vilken vecka är du i?

• Nina05
    FruW85 skrev 2019-03-21 09:28:06 följande:
    Inte än.. har hört att det är tre missfall som gäller innan man får någon hjälp, så blir det ett till nu så kommer det ju iaf något ur det.. Jag är iaf glada över att det tar sig rätt lätt för oss.. lider med dom som både har svårt plussa och behålla..

Ja, tänker lite så också..så länge jag blir gravid så borde kroppen vara redo.. men det är svårt med symtomen..det överlappar ju så nära så jag hinner knappt bli av med symtomen innan dom kommer igen, och nu känner jag knappt av om jag har symtom eller inte för att jag är så van.. Går och nojar över att jag inte känner något alls när jag sedan inser att jag knappt klarar av att vara i köket när sambon lagar mat och att det faktiskt "pirrar" en del i magen..
    Är lite osäker på vilken vecka..tror jag är i 4+3, men är lite osäker eftersom mitt test var så mkt starkare nu än gångerna innan och det inte stämmer med flytningarna, så jag skulle kunna vara så mkt som två veckor längre.. Har haft en rätt lång cykel och en temp som hoppat hejvilt så det är svårt att säga =/ Vilken vecka är du i?
    Mina symtom går också upp och ner. Jag överanalyserar och letar och håller på.. Blir lite smått galen på mig själv faktiskt. Just idag känner jag inte så mycket så nu tror jag såklart att det är kört. Men om jag känner efter så känns det som mensvärk och brösten är ömma, men inte lika mycket som för några dagar sedan.

Jag är i vecka 5 (4+6). Vet exakt när jag hade ägglossning då jag var på flera vul för att kontrollera blåsan och sedan tog jag äl test, så det borde stämma precis ;) Hade väldigt lång cykel denna gång, ÄL på cykeldag 23. Min ÄL flytningar började dock 1 hel vecka innan ÄL skedde. Ibland är kroppen lite lustig.
  • Malin Annie Carolina
    FruW85 skrev 2019-03-21 09:00:05 följande:
    Jag förstår dig precis.. Har haft två missfall (ma) tätt nu. Ett i dec och ett i feb. Är så sjukt orolig över att det ska bli ett till men samtidigt finns det inte så mycket jag kan göra. =( Hade väldigt mycket symtom första gången och tog t.o.m ett gravtest som visade väldigt starkt dagen innan jag fick reda på det första MA:t på KUB (då hade det varit dött i tre veckor). Jag vet alltså att jag inte kan lita på min kropp, det spelar ingen roll hur många test som visar positivt eller hur gravid jag känner mig, det kan gå fel ändå och jag vet inte förrän jag gjort ul =/ (=jag försöker att inte gå runt och oroa mig hela tiden, men det är SÅ svårt) På något sätt känner jag mig mer likgiltig den här gången, nästan så att jag räknar med att det kommer gå fel, men då får jag i alla fall göra en utredning.. Nu är det väl kanske ingen bra taktik att vara likgiltig inför allt, men det verkar vara så mitt huvud vill hantera det..Eller ja..ska jag vara ärlig så pendlar jag nog mellan att vara likgiltig, panikslagen och hoppfull..  Hoppas någonstans innerst inne att jag bara haft otur eftersom min närmsta familj och släkt ploppar ur sig barn till höger och vänster och knappt någon har fått missfall.. men det är klart att tanken ploppar upp att "tänk om jag aldrig får några barn.." 
    Känner igen mig. Har ett MF sen tidigare (var dock oplanerat gravid då så just det missfallet kändes inte så jobbigt) men nu har det tagit ca 14 månader för mig att bli gravid och nu misstänker jag MA. Jag fick en så stark känsla förra veckan av att graviditeten bara försvann från mig (inte symptom som stannade av utan bara en superstark känsla) men har inte börjat blöda än eller så. Har VUL inbokat nästa onsdag men gud vad den här veckan har gått långsamt! Pendlar också mellan likgiltighet, oro och hoppfullhet. Hjälper ju inte att jag idag gjorde ett digitalt gravtest som visade Gravid +3 vilket alltså verkar betyda att hcg-nivåerna ökat sen förra söndagen (då jag plussade på själva bim-dagen då väl ett sånt test borde visat 1-2?). 

Hur var det vid ditt MA? Tog du ett digitalt test? Vet någon om hcg-nivåerna ökar vid ett MA eller bara stannar av? Jag hittar ingenting om det när jag googlar. 
  • FruW85
    Nina05 skrev 2019-03-21 09:36:19 följande:
    Mina symtom går också upp och ner. Jag överanalyserar och letar och håller på.. Blir lite smått galen på mig själv faktiskt. Just idag känner jag inte så mycket så nu tror jag såklart att det är kört. Men om jag känner efter så känns det som mensvärk och brösten är ömma, men inte lika mycket som för några dagar sedan.

Jag är i vecka 5 (4+6). Vet exakt när jag hade ägglossning då jag var på flera vul för att kontrollera blåsan och sedan tog jag äl test, så det borde stämma precis ;) Hade väldigt lång cykel denna gång, ÄL på cykeldag 23. Min ÄL flytningar började dock 1 hel vecka innan ÄL skedde. Ibland är kroppen lite lustig.
    Ja, herregud, känner igen det där..men samtidigt har jag i bakhuvudet att jag kände mig otroligt gravid vid mitt första MA så jag litar ju inte på min kropp alls oavsett hur jag mår..

Så skönt att veta exakt! :) Är jag på 4+3 så hade jag äl på dag 27 så rätt sent här också.. fast helt utan sådana flytningar.. Nä, kroppen beter sig verkligen inte som man vill/är van vid ibland..
  • Isavanna1
    Nina05 skrev 2019-03-21 09:02:02 följande:

Vilken vecka är du i? Håller verkligen tummarna för dig och att det inte är ett MA till! 

V7 är jag i nu. 6+4 i morgon tror jag, håller inte så noga koll, har ju inte varit lönt innan liksom
  • Soligtochfint
    FruW85 skrev 2019-03-21 08:50:04 följande:

Åh nej =( Men det är inte kört än, många blöder lite i början. Håller tummarna för att det inte kommer något mer nu!

Ibland efter sex har jag kunnat få lite rosa flytningar som kommit ut med sperman och sedan en eller två dagar, men som sen är lika mängd som mina vanliga flytningar. Hade sex igår och fick en tanke om det kunde vara något likadant nu. Men kändes som att jag fått mens efter som jag troligtvis ska ha den imorgon egentligen.

När jag fått mens dom senaste månaderna så har jag haft brun/rosa flytningar i trosan när jag klivit upp sen har floden kommit när jag väl sitter på toan, så tycker det är märkligt nu att blodet inte kommit! Förlåt om jag är tjatig men nu är så jag orolig så tankarna går inte att styra på något annat :(
  • Nina05
    Malin Annie Carolina skrev 2019-03-21 09:45:59 följande:
    Känner igen mig. Har ett MF sen tidigare (var dock oplanerat gravid då så just det missfallet kändes inte så jobbigt) men nu har det tagit ca 14 månader för mig att bli gravid och nu misstänker jag MA. Jag fick en så stark känsla förra veckan av att graviditeten bara försvann från mig (inte symptom som stannade av utan bara en superstark känsla) men har inte börjat blöda än eller så. Har VUL inbokat nästa onsdag men gud vad den här veckan har gått långsamt! Pendlar också mellan likgiltighet, oro och hoppfullhet. Hjälper ju inte att jag idag gjorde ett digitalt gravtest som visade Gravid +3 vilket alltså verkar betyda att hcg-nivåerna ökat sen förra söndagen (då jag plussade på själva bim-dagen då väl ett sånt test borde visat 1-2?). 

Hur var det vid ditt MA? Tog du ett digitalt test? Vet någon om hcg-nivåerna ökar vid ett MA eller bara stannar av? Jag hittar ingenting om det när jag googlar. 
    Vid mitt MA som upptäcktes i vecka 9 då jag började störtblöda, så hade graviditeten avstannat i vecka 5, så hade min kropp ändå fortsatt trott att den var gravid liksom. Det är det som händer vid MA. Mina värden hcg värden var alldeles för låga och dom avstannar eller sjunker vid MA.
  • Nina05
    FruW85 skrev 2019-03-21 09:46:52 följande:
    Ja, herregud, känner igen det där..men samtidigt har jag i bakhuvudet att jag kände mig otroligt gravid vid mitt första MA så jag litar ju inte på min kropp alls oavsett hur jag mår..

Så skönt att veta exakt! :) Är jag på 4+3 så hade jag äl på dag 27 så rätt sent här också.. fast helt utan sådana flytningar.. Nä, kroppen beter sig verkligen inte som man vill/är van vid ibland..
    Har du tagit hcg prov? Man kan beställa sådana prover själv via werlabs. Jag tog ett i måndags och ett idag. Jag vill se om det ökar som det ska.
  • FruW85
    Malin Annie Carolina skrev 2019-03-21 09:45:59 följande:

Vid mitt första MA så hade jag några dagar där mina symtom försvann och jag blev så otroligt orolig. Tror jag var i v 8 då. Ringde min bm som sa att det var normalt. Sedan kom dom tillbaka och allt fortsatte som vanligt. Hade en hel del symtom och kände mig väldigt gravid så jag tänkte inte mer på det. Dagen innan kub tog jag ett vanligt test som visade så starkt som det kunde. Sedan fick jag veta att det dött i v 8+5. Har ingen aning om mina dagar utan symtom var en slump eller om det var något som hände då..
    Jag tog aldrig något digitalt test så jag vet inte exakt vad ett sådant hade visat. Vad jag fick förklarat för mig så tror fortfarande kroppen att den är gravid vid ett MA och allt utom själva fostret kan fortsätta växa och så länge det gör det så fortsätter det att produceras hcg som vanligt - det som gör att man inte märker att man har fått missfalll. Så tills kroppen tar hand om det och man börjar blöda så kan hcg:t öka precis som det ska. Vet inte om det alltid är så för jag har inte sökt så mkt på det utan det var vad jag fick förklarat av barnmorskan. =/
  • FruW85
    Soligtochfint skrev 2019-03-21 09:49:15 följande:
    Ibland efter sex har jag kunnat få lite rosa flytningar som kommit ut med sperman och sedan en eller två dagar, men som sen är lika mängd som mina vanliga flytningar. Hade sex igår och fick en tanke om det kunde vara något likadant nu. Men kändes som att jag fått mens efter som jag troligtvis ska ha den imorgon egentligen.

När jag fått mens dom senaste månaderna så har jag haft brun/rosa flytningar i trosan när jag klivit upp sen har floden kommit när jag väl sitter på toan, så tycker det är märkligt nu att blodet inte kommit! Förlåt om jag är tjatig men nu är så jag orolig så tankarna går inte att styra på något annat :(
    Förstår att du är orolig, och det är ju jätteskönt att kunna ventilera och bolla här, så tjata på du;) Att det inte är som din mens brukar tycker jag ändå låter som en bra tecken. Håller verkligen tummarna för att allt går bra!
    Nina05 skrev 2019-03-21 09:53:27 följande:
    Har du tagit hcg prov? Man kan beställa sådana prover själv via werlabs. Jag tog ett i måndags och ett idag. Jag vill se om det ökar som det ska.
    Nej, inte den här graviditeten. Vågar inte riktigt det eftersom det troligtvis ökade precis som det skulle vid min första graviditet då jag fick MA, om jag ska tro barnmorskans förklaring.. =/

Svar på tråden Bf november 2019