Bf november 2019
Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)
Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)
Fick tillbaka NIPT nummer 2 idag, inget svar på det heller, för låg fetalfraktion för att utföra analysen.
Tänker inte ta något ytterligare omprov, för vi skulle tidigast få svar i slutet av v 16+ då. Vi skulle tidigast kunna avbryta v 18+.
NIPT har verkligen bara gett mig mer oro, ångrar djupt att vi valde att ta det!!! Jag är bara 24 och har generell risk på typ 0.07% för att få ett barn med DS, men efter att testerna inte fungerat blir man ju mer orolig än så. Fick iaf ett extra ultraljud gratis nu på måndag, och nästan alla pengar tillbaka.
Fick tillbaka NIPT nummer 2 idag, inget svar på det heller, för låg fetalfraktion för att utföra analysen.
Tänker inte ta något ytterligare omprov, för vi skulle tidigast få svar i slutet av v 16+ då. Vi skulle tidigast kunna avbryta v 18+.
NIPT har verkligen bara gett mig mer oro, ångrar djupt att vi valde att ta det!!! Jag är bara 24 och har generell risk på typ 0.07% för att få ett barn med DS, men efter att testerna inte fungerat blir man ju mer orolig än så. Fick iaf ett extra ultraljud gratis nu på måndag, och nästan alla pengar tillbaka.
Usch va jobbigt med lång väntan och sen ändå inget svar. Gjorde du KUB först och fick dåliga siffror eller gjorde du NIPT direkt? Om du gjorde NIPT direkt behöver du ju iaf inte känna nån speciell oro (mer än normal oro alltså)
Ni som väljer att göra kub eller gjort, följde er partner med? Min bm sa att det var bäst att han var med om vi skulle få dåliga resultat. Men det är väl bara en uppskattning, inget svart på vitt. Vi är inte så gamla heller så vi blev ju inte rekommenderade att göra kub, utan har valt det själv för att man får se och även veta om det kanske finns någon risk.
Vi har redan gjort tidigt vul i vecka 8 och vet att det finns en bebis med huvud och kropp och då ett tickande hjärta.
Finns det en grupp på Facebook?
Är såååå trött idag.. har även börjat få lite ont i nedre delen av magen, till vänster. Kommer som små hugg :/ nån annan som haft lika? Började idag..
Är såååå trött idag.. har även börjat få lite ont i nedre delen av magen, till vänster. Kommer som små hugg :/ nån annan som haft lika? Började idag..
Ja ett tag sen. Är för det växer tror jag. :/
Då tänker jag hoppas på det, för det är ju en okej-smärta iaf.. :?)
Finns det en grupp på Facebook?