Bf november 2019
Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)
Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)
Hejsan på er!
Grattis till er alla, det härliga plusset!
Här är en till som plussat, var på ett vanligt ul i mitten av april, trodde jag var längre gången.
Men visade att jag var i vecka sju ungefär. Hjärtat slog och det var en snabb undersökning minsann, vet inte hur lång den var eller något. De sa inget.
Men nu tror ja att jag snart går in i v11, har inte riktigt koll på bf än heller eftersom de sa ca vecka sju. Nästa ul i slutet på maj, en evighet.
Hemma har man en son på ett år och snart en tonåring.
Jag känner igen mig! Jag går in i vecka 11 på torsdag och mår inte alls lila dåligt längre. Brösten är inte så ömma heller. Däremot är magen supersvullen på kvällarna. Är förstås svinnervös för att mina försvunna symtom innebär något riktigt jobbigt, men försöker känna mig tacksam för att jag mår bra istället.
Är dock trött och gråtig (gråter väldigt sällan annars).
Är det någon mer som börjar må lite bättre nu? Jag är i vecka 10+4 nu och har de senaste dagarna successivt börjat kunna äta lite mer. Tröttheten och ömheten i brösten kommer och går lite men överlag börjar jag må bättre.
Blir ju såklart lite nojig över det och börjar fundera på om något är fel. Men enligt preggo-appen brukar man må lite bättre i slutet av vecka 11.
Är det någon mer som börjar må lite bättre nu? Jag är i vecka 10+4 nu och har de senaste dagarna successivt börjat kunna äta lite mer. Tröttheten och ömheten i brösten kommer och går lite men överlag börjar jag må bättre.
Blir ju såklart lite nojig över det och börjar fundera på om något är fel. Men enligt preggo-appen brukar man må lite bättre i slutet av vecka 11.
I v 12 nu och mår sämst. Har haft magkatarr hela tiden men nu också magmunskatarr. Så oerhört smärtsamt. Jag kräks och kan inte sova pga krampsmärtorna. Usch. Står knappt ut. Hoppas det inte varar förevigt..
Imorgon ska jag på inskrivningssamtal på BVC.
En till med svart bälte i googlande på ?fel? saker här. Har skärpt till mig lite på slutet men är hopplös emellanåt. Har ju också haft ett par missfall innan men är mest orolig för att det ska vara avstannat men att kroppen ändå tror den är gravid som också hänt mig en gång. Men försöker tänka positivt nu! Ser fram emot kub om 3 veckor med skräckblandad längtan. Bara att hoppas att allt ser ok ut då och OM det gör det kommer jag att kunna slappna av lite mer vilket vore otroligt skönt och välbehövligt! Ikväll ska vi berätta för två av våra närmsta vänner som kommer över på middag. Tror inte de misstänkt nåt så det blir intressant :)
En till med svart bälte i googlande på ?fel? saker här. Har skärpt till mig lite på slutet men är hopplös emellanåt. Har ju också haft ett par missfall innan men är mest orolig för att det ska vara avstannat men att kroppen ändå tror den är gravid som också hänt mig en gång. Men försöker tänka positivt nu! Ser fram emot kub om 3 veckor med skräckblandad längtan. Bara att hoppas att allt ser ok ut då och OM det gör det kommer jag att kunna slappna av lite mer vilket vore otroligt skönt och välbehövligt! Ikväll ska vi berätta för två av våra närmsta vänner som kommer över på middag. Tror inte de misstänkt nåt så det blir intressant :)
Någon som vet vad kub kostar ungefär? Jag ska påbörja det nästa vecka och får kosta på det själv. Men det känns kul att man ska få se den lilla. Så om vi inte hade valt att göra detta hade vi inte fått se om det finns något i magen förrän vecka 18 om det hade varit en vanlig graviditey. Det känns som väldigt sent, får man inga ultraljud tidigare?
Förr fick man inte det om man inte tog KUBen. Trodde dock alla landsting tagit beslut om att erbjuda alla ett tidigt ultraljud alternativt KUB nyligen men kanske har fel.
På min mvh kostar KUB kring 1500, bara ett ultraljud brukar kosta mellan 5-700 om det mest är det du är intresserad av. Kolla vad som erbjuds i den stad.
Någon som vet vad kub kostar ungefär? Jag ska påbörja det nästa vecka och får kosta på det själv. Men det känns kul att man ska få se den lilla. Så om vi inte hade valt att göra detta hade vi inte fått se om det finns något i magen förrän vecka 18 om det hade varit en vanlig graviditey. Det känns som väldigt sent, får man inga ultraljud tidigare?