• Nathaliejj

Bf november 2019

Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)

• Svar på tråden Bf november 2019
  • Snöoväder

Jag har fått avsmak för mycket mat, godis och feta grejer, frukt och grönsaker skulle jag kunna äta konstant nu, tur det snart börjar bli bättre säsong med och allt kommer smaka mer! Inte för att jag har ätit mycket onyttigt innan men trodde jag skulle få mer sötsug...

Jag försöker tänka på vad man kan äta och inte men äter det jag är sugen på och salami har jag ätit någon gång med bra datum. Alkohol har jag aldrig druckit i mängder så det är lätt att stå över, får klara mig på ramlösa och isglass i sommar så överlever jag!

• JenPet8885

Igår kväll orkade jag inte mer. Har spytt konstant i 5-6 veckor och sista två dygnen inte fått behållt något. Jag ringde 1177 och fick prata med en väldigt otrevlig kvinna som sa att ja de e bara att härda ut. Åker du in så får du en påse dropp och sen hem igen.. Men du gör som du vill.. Kärringjävel! De tog det väldigt allvarligt på akuten då jag hade över 4 ketoner i urinet. Nu går jag stadigt på Primperan och fått 3 liter dropp. Så förhoppningsvis får jag komma hem imorgon. De gjorde även ultraljud igår och bebisen mår bra så fick jag även lyssna på hjärtslagen. Sedan låg den och sprattla med benen, så mysigt att se. :)

• Ellendellen

Är det någon mer som börjar må lite bättre nu? Jag är i vecka 10+4 nu och har de senaste dagarna successivt börjat kunna äta lite mer. Tröttheten och ömheten i brösten kommer och går lite men överlag börjar jag må bättre. 

Blir ju såklart lite nojig över det och börjar fundera på om något är fel. Men enligt preggo-appen brukar man må lite bättre i slutet av vecka 11. 

• Ellendellen
    Rebeccis skrev 2019-04-23 07:38:45 följande:

Plussade 15 mars är beräknad 20 november :) vecka 10+5 nu

Vart räknande du ut det? Jag är i vecka 10+4 och har beräknat bf 14 november? har jag räknat tokigt?
  • Rebeccis

La in i appen (Preglife) min sista mens första dag och det var 14 februari så appen räknade själv. Men barnmorskan sa också där runt men att de kan andras när jag gör ultraljudet i vecka 18-19

• Yukus

Jag har också bf 14/11 och är i v 10+5... Iaf enligt alla beräkningsformler jag testat.

• Yukus
    Ellendellen skrev 2019-04-23 10:39:56 följande:

Är det någon mer som börjar må lite bättre nu? Jag är i vecka 10+4 nu och har de senaste dagarna successivt börjat kunna äta lite mer. Tröttheten och ömheten i brösten kommer och går lite men överlag börjar jag må bättre. 

Blir ju såklart lite nojig över det och börjar fundera på om något är fel. Men enligt preggo-appen brukar man må lite bättre i slutet av vecka 11. 

Jag mår också liiite bättre. Krampkräks fortfarande emellanåt och eftermiddag/kväll är hemska, men jag behöver inte lägga mig och sova kl 19 längre. Förhoppningsvis avtar det mer och mer.

Med förra graviditeten var jag dålig till v17 så jag håller tummarna att jag slipper det iaf..
  • gavle026

Går in i vecka 10 imorgon, och på fredag ska jag på mitt andra besök till bm. Tiden sniglar sig fram och jag bara väntar på ultraljud i samband med kub den 20 maj... Påverkas ganska mycket märker jag av mina tidigare missfall och går runt och oroar mig och är nojjig trots att det inte är så mycket man kam göra bortsett från att vänta och hoppas på det bästa. Har börjat vakna vid 03 för att sedan inte kunna somna om nåt mer, blir ju som en zombie på jobbet. Någon mer som vet att de kommer att snittas? Jag är beräknad 27 nov men eftersom det blir snitt så blir det nog kring den 20:e gissar jag. Hoppas ni som mår illa snart får en vändning på måendet :)

• jeja52

11+5. Har fått tid för KUB på torsdag, en vecka kvar till man får se att det växer som det ska!

Vi berättade för föräldrar/släkt på påsken (hade ett privat UL 9+5 så kändes ändå ganska säkert). Föräldrar är oroliga då de hade problem med genetiken när de skulle skaffa barn (och för att de är av den oroliga typen). 

Svar på tråden Bf november 2019