Bf november 2019
Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)
Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)
alltså jag har kommit in i en period där jag är hungrig konstant hela tiden ....men inte sugen på någonting. Och andra sidan är jag sugen på allt :)
Men mellanmål typ fil och flingor müsli pannkaka keso känner jag att jag vill kräkas av
frukt o vissa nötter går bra.
Men har ni tips på andra mellanmål /lättare luncher och middagar???
Idag gjorde vi kub-testet och fick se bebisen för första gången, väldigt lättad nu
alltså jag har kommit in i en period där jag är hungrig konstant hela tiden ....men inte sugen på någonting. Och andra sidan är jag sugen på allt :)
Men mellanmål typ fil och flingor müsli pannkaka keso känner jag att jag vill kräkas av
frukt o vissa nötter går bra.
Men har ni tips på andra mellanmål /lättare luncher och middagar???
Det kostar 2500 kr att göra kub i mitt landsting. Jag valde bort det. Skrev ju in mig väldigt sent också.. Har iaf fått tid för rul i juni.
Någon som vet vad kub kostar ungefär? Jag ska påbörja det nästa vecka och får kosta på det själv. Men det känns kul att man ska få se den lilla. Så om vi inte hade valt att göra detta hade vi inte fått se om det finns något i magen förrän vecka 18 om det hade varit en vanlig graviditey. Det känns som väldigt sent, får man inga ultraljud tidigare?
Va? Vi blev erbjudna i vecka 12 :o
Idag gjorde vi kub-testet och fick se bebisen för första gången, väldigt lättad nu
Vi var på kuben förra veckan och fick se våran lille sprattlis <3 UL såg jättebra ut, men tydligen avvek proverna så vi landade precis på ?hög sannolikhet? (1:168) för trisomi 21. Lämnade just NIPT, nu börjar den långa väntan på svaret därifrån.. 10 dagar ca sa de. Jaja, lille plutt såg ut att må gott där inne iaf <3 och nu börjar bulan synas, tjohoo!!
Var på KUB förra veckan och allt såg bra ut. Storleken/beräkningen stämmer fortfarande med mens/äl/tidigt ul så det känns troligt att det kommer gå bra.
Ser gravid ut en del dagar och en del dagar inte. Har alltid (sen jag var liten) drömt om en söt gravidmage och hoppas att den kommer snart (men kommer väl tröttna på magen framåt slutet...).
Andra trimestern på lördag, whoop whoop.
Vi var på kuben förra veckan och fick se våran lille sprattlis <3 UL såg jättebra ut, men tydligen avvek proverna så vi landade precis på ?hög sannolikhet? (1:168) för trisomi 21. Lämnade just NIPT, nu börjar den långa väntan på svaret därifrån.. 10 dagar ca sa de. Jaja, lille plutt såg ut att må gott där inne iaf <3 och nu börjar bulan synas, tjohoo!! ![]()