• Hallonpaj

BF december 2019

Stort Grattis till plusset!!

Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

Välkomna :)

• Svar på tråden BF december 2019
  • oshark
    Anonym (bell) skrev 2019-05-21 23:54:20 följande:

tack för råden - tror ändå att vi kollar runt lite på alternativa kostnader osv, isåfall hade det blivit Spanien för vår del.. men är lite mer tveksam nu.. :/

skadar väl aldrig å drömma ;)

får bli när bebis är äldre om inte annat !

Jag hör ju till den skara av svenskar som bodde utomlands tills jag ville skaffa barn och då flyttade hem något år innan det var dags just för att jag vill ha barn i det svenska systemet med svenska föräldraledigheten och dagis och så, så egentligen är jag kanske fel person att fråga

Det är ju klart att det går bra att bo i andra länder med små barn, folk flyttar alltid, men för mig hade det varit väldigt viktigt att kolla upp t.ex. det jag nämnde. Jag hade inte känt mig tillräckligt bekväm, speciellt inte som förstagångsförälder, att flytta till ett land där jag inte kan kommunicera i medicinska termer när barnet fortfarande är litet, just ifall det skulle hända något och så kan man inte hitta orden på det språket eller inte förstår vad sjukhuspersonalen säger. Så för min del hade alla länder där man inte har engelska som nationellt språk gått bort
  • Anonym (Annelie)
    Micka! skrev 2019-05-22 06:45:13 följande:

Hej!

Jag blir 38 år i år och väntar mitt femte barn också, funderade på om det kunde vara tvillingar, men fick det bekräftat med vul att det är en liten därinne i måndags. Har bf 28 dec, ska höra kub så då ändras datumet lite kanske.... Mina barn är 12, 11, 4 och 2 år :) mitt ul är också om en månad! Hur mår du?

Mår ganska bra, illamående men inte såpass att jag kräkts. Hur mår du?
  • Soul12

Lycka till allihopa! Jag lämnar er nu, väntar på att min kropp ska stöta ut allt. Enligt bm så dog den lilla i vecka 7 redan, skulle vara i vecka 12 nu. Mitt första missfall. Fy faan.

• Småland87
    Soul12 skrev 2019-05-22 16:43:38 följande:

Lycka till allihopa! Jag lämnar er nu, väntar på att min kropp ska stöta ut allt. Enligt bm så dog den lilla i vecka 7 redan, skulle vara i vecka 12 nu. Mitt första missfall. Fy faan.

Beklagar att det inte gick vägen. Så tråkigt när det slutar på det viset ???? ta hand om dig! ????
  • Enmsik

Är idag i v. 9+2 och igår fick vi se en liten böna som var helt perfekt! Men nu till en fråga. Har mått bra hela graviditeten. Har bara varit lite trött men börjat på illa mitt på dagen nu i vecka 10. Började på 9+0 och spydde då till och med och idag har jag mått illa och det kom rätt hastigt. Någon som börjat må illa senare i graviditeten? Jag trodde jag skulle slippa når jag klarat mig så långt och allt verkar bra men så verkar inte fallet i nuläget haha ;)

• Fian89
    Enmsik skrev 2019-05-22 17:38:35 följande:

Är idag i v. 9+2 och igår fick vi se en liten böna som var helt perfekt! Men nu till en fråga. Har mått bra hela graviditeten. Har bara varit lite trött men börjat på illa mitt på dagen nu i vecka 10. Började på 9+0 och spydde då till och med och idag har jag mått illa och det kom rätt hastigt. Någon som börjat må illa senare i graviditeten? Jag trodde jag skulle slippa når jag klarat mig så långt och allt verkar bra men så verkar inte fallet i nuläget haha ;)

Jag började må illa någon gång i v. 7 om jag minns rätt. Är i vecka 12 nu och mår fortfarande dåligt.
  • Anonym (bell)

fått se bebis å allt såg super ut , pjuh!

när ska ni börja ?boa?? jag vill ju börja redan nu!!

• osofin

Jag är i vecka 14 idag. Vi har börjat boa redan. Barnen har fått byta rum och vi har gjort om en massa i huset för att göra plats för en familjemedlem till. Vi brukar göra sådana förändringar tidigt för att barnen tex inte ska koppla ihop förändringen med det nya syskonet och känna sig undanskuffade om de ska byta säng eller sluta med blöja eller vad det nu är vi gör.

Jag har även gjort en mindre inventering av vad vi behöver skaffa som vi lyckats göra oss av med mellan barn 4 och 5 :)

När jag är i sista trimestern brukar jag ta fram sängen och tvätta kläder mm.

Jag Har folk i min närhet som inte tycker man ska köpa en enda sak innan bebisen är här. Andra bäddar sängen redan i vecka10. Tänker att det inte finns några rätt och fel utan handlar om att man själv ska må bra. Om ?boa? får dig att må bra och längta, fantisera och bli glad, tycker jag du ska göra det!

Ska man dessutom göra en massa inköp för att det tex är ens första barn, kan det va skönt att sprida ut kostnaderna lite och börja i tid så man kan hitta det man vill ha. Kankse på rea eller second hand? :)

• oshark
    Anonym (bell) skrev 2019-05-26 01:34:33 följande:

fått se bebis å allt såg super ut , pjuh!

när ska ni börja ?boa?? jag vill ju börja redan nu!!

Jag är i v 10 och vi har redan börjat lite smått. Det första vi gjorde var att åka och köpa ett nytt skåp med dörrar till vår alkoholsamling haha.

Nä men det kommer ju bli en del kostnader, speciellt eftersom det är första barnet, så jag tänker att det bara är att börja. Har börjat titta på sängar och skötbord på Blocket redan.
  • Anonym (bell)

okej, men vad skulle ni säga är prio ett att införskaffa sig?

försöker skriva en lista men tankarna är lite överallt :P

vad är viktigast/vad är onödigt?

ni som har barn sedan innan

Svar på tråden BF december 2019