BF december 2019
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Hej och grattis allihop!
Jag har bf runt julafton, tror jag. Har inte superkoll eftersom jag var tvungen att sluta med mina p-piller i februari och åtminstone fick en blödning då. Sen har jag inte koll på mars, men tog ett test 26/4 eftersom jag kände ganska ordentliga symtom (som mensvärk i en dryg vecka och brösten var helt uppsvällda) och ville veta om jag kunde ta ett glas eller fyra på kvällen. Trodde knappt mina ögon och är fortfarande tveksam, kommer nog vara det fram till första UL och man faktiskt får se att någon bor därinne.
Är precis över 30 men är första barnet, så jag är väl både oförberedd och förberedd känner jag. Vill ha barn, men hade det gått att vänta hade jag gärna gjort det i några år till. Så nu försöker jag balansera vetskapen om att det kanske inte kommer gå vägen med känslan att ?holy fuck, vi kan ha en unge om ett år?. Alla symtom har ju varit en chock för mig efter år utan menstruationer ens, min kropp ser inte ut som min längre. Det är tur att man har några månader på sig känner jag, haha. Och tack för att ni delar med er, att läsa era tankar och diskussioner hjälper åtminstone mig att bearbeta och bli lugnare :)
Men så roligt med så många decemberbebisar, grattis alla blivande föräldrar! 
Jag är i vecka 14, bebis är beräknad 2/12-19. Om den bara visste hur efterlängtad och älskad hon eller han redan är. 
Hejsan alla!
Har också Bf i december, är i vecka 13 (12+3) ska på mitt andra ultraljud imorgon så det blir spännande att få se vad som finns där ????
Mvh
Hej! Va kul
då är vi lika långt gågna (om jag vågar gå efter senaste mensen) men jag tror jag kommer bli framflyttad några dagar segt nog.
Hur gick ultaljudet? Vi ska göra vårt på måndag, kub. Känns som en evighet tills dess, vill bara veta att den lille lever och att risken för 13 och 18 är låg så man kan andas ut lite 
hur tänker ni gällande att ta reda på kön?
har rul i början på Juli och vi vill då (om ungen visar sig) ta reda på kön :)
Vi gjorde Kub test för en vecka sedan och då sa barnmorskan att det med största sannolikhet är en liten tjej vi ska få <3 Även fast det inte är helt hundra än, så är det ändå kul att man "vet" vad det blir nu. Vi ville verkligen veta och hoppades de skulle säga det, då vi känner att man kan "planera" lite mer nu :)
Mitt bf är "egentligen" den 2 December, men både nu sist och gången innan dess på vul mätte de filuren som lite lite längre.... Vilket är väldigt konstigt då vi gjorde insemination, så det är omöjligt att mitt bf skulle vara innan dess (de beräknade nu till 27 November. De sa att det även kan berott på att barnet sträckte ut sig väldigt mkt..... Den 23e Juli ska vi iväg igen på ul så blir spännande att se vad vi får för bf då 
Vi gjorde Kub test och rul för en vecka sedan och då sa barnmorskan att det med största sannolikhet är en liten tjej vi ska få <3 Även fast det inte är helt hundra än, så är det ändå kul att man "vet" vad det blir nu. Vi ville verkligen veta och hoppades de skulle säga det, då vi känner att man kan "planera" lite mer nu :)Mitt bf är "egentligen" den 2 December, men både nu sist och gången innan dess på vul mätte de filuren som lite lite längre.... Vilket är väldigt konstigt då vi gjorde insemination, så det är omöjligt att mitt bf skulle vara innan dess (de beräknade nu till 27 November. De sa att det även kan berott på att barnet sträckte ut sig väldigt mkt..... Den 23e Juli ska vi iväg igen på ul så blir spännande att se vad vi får för bf då
Vi kommer nog vilja få info om kön om det går att se. Känner inte att vi måste vänta till födseln för det eller att det spelar roll.
Kul att få veta grejer tidigt i graviditeten! Vi fick ingen information från bm om att man kunde be om tidigt ul. Det fanns heller inga tider för rul så jag bokade kub i Stockholm för att få lite mer än frågor om mina alkoholvanor från vården. Just nu är jag glad över fritt vårdval!
. Det enda jag vill veta nu är att den mår bra, sen vill jag vänta med att veta kön tills vi får säga hej på riktigt.