• Hallonpaj

BF december 2019

Stort Grattis till plusset!!

Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

Välkomna :)

• Svar på tråden BF december 2019
  • Enmsik
    Anonym (Em) skrev 2019-05-17 22:48:31 följande:

Vad konstig sagt av din barnmorska, och felaktigt. Det stämmer inte alls när man kollar statistiken. På RUL är det verkligen en liten procent som har burit ett dött foster så länge, går också att kolla upp statistik på.

Jaha vad märkligt. Lät på henne som att det är vanligare senare, typ de landsting som typ inte erbjuder ul innan RUL. Och att det märks då att fostret dött. Jaja då får jag oroa mig ett tag till.. Har ett VUL på tisdag i v. 9+1 och är allt bra då så är det kub ultraljudet NUPP 13+0. :) får hoppas allt är bra ändå. Hjärtat slog i alla fall i v. 7 men det är ju ingen garanti. Tack så mycket för ditt svar!<3
  • Körsbärsdalen

Vad konstig sagt av din barnmorska, och felaktigt. Det stämmer inte alls när man kollar statistiken. På RUL är det verkligen en liten procent som har burit ett dött foster så länge, går också att kolla upp statistik på.

Du verkar vara den mest negativa och förminskande personen i tråden...
  • osofin
    Anonym (Em) skrev 2019-05-17 22:43:34 följande:

Haha du misstar dig eller så måste du vara längre gången om du känner bebisen röra sig. Hen är som sagt max 6 cm i den veckan :p

Det är inte alla ovanligt att som omföderska känna bebisens rörelser i vecka 11-12 redan. Man känner inga sparkar utan mer när hen rör sig. Min bm frågade om jag känt nåt ännu på inskrivningen vecka 11.

Med två av barnen kände jag först vecka 14 och 16 då moderkakan låg i framvägg. Det verkar den inte göra denna gång.

Jag vet att bebis bara är 5-6 cm i CRL.

Jag vet också att det är bebis jag känt.

Jag känner flera personer som också känt bebis så tidigt. Och som sagt har min BM frågat om det också och tyckte inte alls att det var konstigt att jag känt bebisen.

Det känns ungefär som när man fångat en fjäril eller mal i händerna och den flaxar mot handflatorna.
  • Värphönan
    Anonym (Em) skrev 2019-05-17 22:43:34 följande:

Haha du misstar dig eller så måste du vara längre gången om du känner bebisen röra sig. Hen är som sagt max 6 cm i den veckan :p

Så onödigt hånfullt uttryckt :(
  • Stellan11

Enmsik skrev 2019-05-18 07:56:38 följande:

Jaha vad märkligt. Lät på henne som att det är vanligare senare, typ de landsting som typ inte erbjuder ul innan RUL. Och att det märks då att fostret dött. Jaja då får jag oroa mig ett tag till.. Har ett VUL på tisdag i v. 9+1 och är allt bra då så är det kub ultraljudet NUPP 13+0. :) får hoppas allt är bra ändå. Hjärtat slog i alla fall i v. 7 men det är ju ingen garanti. Tack så mycket för ditt svar!<3

Tyckte också de lät underligt! Har varit hos tre olika läkare pga flera ma o enligt alla de är ma mycket vanligare än MF. Oftast har fostret varit dött ett tag innan kroppen märker de o stöter ifrån sig de. Dock vet man ju inte de då de inte märks fören självs missfallet kommer igång o därför säger man just missfall o inte ma! Dock betyder ju inte detta att verken du eller jag löper någon större risk utan att detta bara är statistiskt över just dessa MF/ma som sker :)
  • Enmsik
    Stellan11 skrev 2019-05-19 15:11:13 följande:

Tyckte också de lät underligt! Har varit hos tre olika läkare pga flera ma o enligt alla de är ma mycket vanligare än MF. Oftast har fostret varit dött ett tag innan kroppen märker de o stöter ifrån sig de. Dock vet man ju inte de då de inte märks fören självs missfallet kommer igång o därför säger man just missfall o inte ma! Dock betyder ju inte detta att verken du eller jag löper någon större risk utan att detta bara är statistiskt över just dessa MF/ma som sker :)

Ja okej. Väldigt träligt och märkligt sagt av henne i så fall då man ju litar på vad de som är inom den professionen säger. Jaja jag får väl googla lite och läsa på. Ska på VUL på tisdag 9+1 så då får vi se om allt är bra. :) tack för svar!! :D
  • Anonym (bell)

jag är en ung blivande mamma, kommer ha fyllt 18 år innan bebis är född. är beräknad 2/12-19 - och undrar nu , finns de någon mer än jag i denna tråd som är ung och gravid?

hade varit lite kul å träffa likasinnade :)

• Stellan11
    Enmsik skrev 2019-05-19 17:01:37 följande:

Ja okej. Väldigt träligt och märkligt sagt av henne i så fall då man ju litar på vad de som är inom den professionen säger. Jaja jag får väl googla lite och läsa på. Ska på VUL på tisdag 9+1 så då får vi se om allt är bra. :) tack för svar!! :D

Alla säger säkert olika! Känns inte som dom forskar så där väldigt mycket på så tidiga MF/ma! Man får komma ihåg att de är så många fler graviditeter som leder till bebis än till missfall ju längre man går o varje dag som gravid njuta av den :) <3 när barnet väl är fött har man ett helt liv fyllt med oro sen. Haha!!
  • oshark

Någon annan som tycker att tiden går såååå långsamt haha??

• Emstahsa
    Anonym (bell) skrev 2019-05-20 07:07:38 följande:

jag är en ung blivande mamma, kommer ha fyllt 18 år innan bebis är född. är beräknad 2/12-19 - och undrar nu , finns de någon mer än jag i denna tråd som är ung och gravid?

hade varit lite kul å träffa likasinnade :)

Vad anses som ungt? Jag är beräknad 13/12 med mina twins, är 23 :)
Svar på tråden BF december 2019