BF december 2019
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
okej, men vad skulle ni säga är prio ett att införskaffa sig?
försöker skriva en lista men tankarna är lite överallt :P
vad är viktigast/vad är onödigt?
ni som har barn sedan innan
okej, men vad skulle ni säga är prio ett att införskaffa sig?
försöker skriva en lista men tankarna är lite överallt :P
vad är viktigast/vad är onödigt?
ni som har barn sedan innan
Någon mer än jag som mår skit rent ut sagt ?
Varit sängliggandes nästintill varje dag nu i drygt 1 månads tid :( sjukskriven sen dess pga blödningar och illamående varvat med yrsel :(
Är i vecka 10 med andra barnet .
Vi ska måste bli klara med extrarummet vi har haft som snickarboa innan vi kan göra alltför mycket.
Det enda vi gjort än är att jag börjat provsy lite kläder till bebisen och kolla på vad vi behöver köpa. Har det mesta kvar sedan sonen var bebis, så vi byter nog bara ut lite saker.
Skötbord eller blöjbyte plats måste vi lösa på något sätt, har tyvärr inte plats i badrummet :(
fått se bebis å allt såg super ut , pjuh!
när ska ni börja ?boa?? jag vill ju börja redan nu!!
Någon mer än jag som mår skit rent ut sagt ?
Varit sängliggandes nästintill varje dag nu i drygt 1 månads tid :( sjukskriven sen dess pga blödningar och illamående varvat med yrsel :(
Är i vecka 10 med andra barnet .
Var hos BM för blodprov och blodtryck idag och passade på att göra ett UL. Vi kommer inte göra KUB så kändes skönt att göra ett UL nu precis innan vi berättar för alla, för att se att allt ser bra ut.
Såg två fina hjärnhalvor, armar och ben som fladdrade lite och en bebis som mätte 10+2 först sen 10+1 (är i 10+0 enligt ÄL-test). Så overkligt (första barnet).

Åh jag vill också se lilla knytet men får vänta till RUL. Min mage har verkligen ploppat ut nu, började i förrgår på 12+1 och idag går det inte att missa. Är det fler som fått mage så tidigt med första barnet? Eller ska jag ställa in mig på åttlingar?! Haha
Åh jag vill också se lilla knytet men får vänta till RUL. Min mage har verkligen ploppat ut nu, började i förrgår på 12+1 och idag går det inte att missa. Är det fler som fått mage så tidigt med första barnet? Eller ska jag ställa in mig på åttlingar?! Haha
Hejsan alla!
Har också Bf i december, är i vecka 13 (12+3) ska på mitt andra ultraljud imorgon så det blir spännande att få se vad som finns där ????
Mvh
Hej varit på UL för KUB idag. Blev framflyttad så BF blir 2 december. Gick in i vecka 14 idag. Fick en väldigt låg risk för trisomi 21 så det kändes ok, även fast både jag och min sambo inte värderat vårt barn mindre eller så om vi fått ett annat besked. Så känslomässigt att få se det lilla livet i magen. Det blev än mer verkligt. Magen börjar synas rejält nu, då detta är mitt 3:e barn. Vi har inte berättat för våra befintliga barn än men det går inte att dölja länge till. Måste dock vänta en vecka till då vi får hem alla barnen. *suck*. Hur syns magen på er andra?