• Hallonpaj

BF december 2019

Stort Grattis till plusset!!

Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

Välkomna :)

• Svar på tråden BF december 2019
  • Ingles
    cleoeme skrev 2019-05-29 17:03:50 följande:
    Du har nog inte vart på rul :) det görs från vecka 18.
    Inte i Spanien där jag bor, där görs det i vecka 12 redan :) 
  • Körsbärsdalen
    Ingles skrev 2019-05-30 10:28:43 följande:

Får jag fråga hur hon kunde vara 'säker' på kön i vecka 12? Både pojkar och flickor har ju enbart en nub (likadant "kön") i den veckan.
  • Ingles
    Körsbärsdalen skrev 2019-05-30 11:15:38 följande:
    Får jag fråga hur hon kunde vara 'säker' på kön i vecka 12? Både pojkar och flickor har ju enbart en nub (likadant "kön") i den veckan.
    Som jag skrev så sa hon att "det med största sannolikhet är en tjej" och att det inte är helt 100 än, då det är tidigt. Så det kan ju ändras, men hon tror det blir en tjej, så vi går efter det just nu:) Jag har flera vänner här nere som "fått reda på" vad det blir för kön i den veckan och det har stämt.
  • Lillies
    Körsbärsdalen skrev 2019-05-30 11:15:38 följande:
    Det går faktiskt att avgöra med hjälp av hur vinkeln på nubben är :) NUB THEORY kallas det. 

• Körsbärsdalen
    Lillies skrev 2019-05-30 12:36:37 följande:

Det går faktiskt att avgöra med hjälp av hur vinkeln på nubben är :) NUB THEORY kallas det. 

Vad spännande! Är den en vetenskaplig teori eller mer skallform/kinesiska-kalendern..?
  • Körsbärsdalen
    Ingles skrev 2019-05-30 12:27:51 följande:

Som jag skrev så sa hon att "det med största sannolikhet är en tjej" och att det inte är helt 100 än, då det är tidigt. Så det kan ju ändras, men hon tror det blir en tjej, så vi går efter det just nu:) Jag har flera vänner här nere som "fått reda på" vad det blir för kön i den veckan och det har stämt.

Vad spännande, om någon vecka får du ju se sen på nästa ultraljud
  • GL95
    Värphönan skrev 2019-05-29 14:28:04 följande:

Hej! Va kul  då är vi lika långt gågna (om jag vågar gå efter senaste mensen) men jag tror jag kommer bli framflyttad några dagar segt nog. 

Hur gick ultaljudet? Vi ska göra vårt på måndag, kub. Känns som en evighet tills dess, vill bara veta att den lille lever och att risken för 13 och 18 är låg så man kan andas ut lite 

Vad roligt! Det gick jätte bra fick se en frisk liten bebis som rörde på sig oerhört mycket där inne! Blev så chockad, armar och ben var verkligen fullfart!! Var så skönt att se att allt såg bra ut, så kan man våga slappna av lite mer. Är mest orolig att bebisen kommer vara lika galen när den kommer ut haha.. :) Vad spännande hoppas allt ser bra ut, kommer säkert gå jättebra! :)
  • cleoeme
    Ingles skrev 2019-05-30 10:28:43 följande:

Då innebär det nog något helt annat än ett svenskt RUL. Det är stor skillnad på ett foster i vecka 12 och en bebis i vecka 20. Men då förstår jag! :) ska ni göra ett till då vid vecka 20 omkring?
  • Ingles
    cleoeme skrev 2019-05-31 09:06:36 följande:
    Då innebär det nog något helt annat än ett svenskt RUL. Det är stor skillnad på ett foster i vecka 12 och en bebis i vecka 20. Men då förstår jag! :) ska ni göra ett till då vid vecka 20 omkring?
    Ja det är klart att det är stor skillnad på vecka 12 och 20, men det är ju jättebra man för göra det så tidigt här. Vi kollade bl.a alla kroppsdelar, hjärnan, ryggrad osv. Här nere gör man nästa i vecka 20 - 22. 
    Här räknar man inte som i Sverige med veckorna. Utan är man t.ex 12 + 2, då är man inte i vecka 13 som i Sverige. Utan då är man i vecka 12 ända tills man kommit fram till den "riktiga" vecka 13. Så enligt svensk beräkning gjorde jag mitt "spanska" rul vecka 13 och nästa har vi inbokat (svensk) vecka 22.
  • CClady
    Ingles skrev 2019-05-31 17:13:23 följande:

Ja det är klart att det är stor skillnad på vecka 12 och 20, men det är ju jättebra man för göra det så tidigt här. Vi kollade bl.a alla kroppsdelar, hjärnan, ryggrad osv. Här nere gör man nästa i vecka 20 - 22. 

Här räknar man inte som i Sverige med veckorna. Utan är man t.ex 12 + 2, då är man inte i vecka 13 som i Sverige. Utan då är man i vecka 12 ända tills man kommit fram till den "riktiga" vecka 13. Så enligt svensk beräkning gjorde jag mitt "spanska" rul vecka 13 och nästa har vi inbokat (svensk) vecka 22.

Det låter ju riktigt bra! Jag själv tycker det känns konstigt att berätta för alla i vecka 12 när det fortfarande är en och en halv månad kvar tills första ultraljudet. Samt, är det något som inte stämmer och kan ses på UL känns det väldigt konstigt att man ska genomgå nästan en halv graviditet innan det kan upptäckas (undantag om man är över 35 eller väljer att betala för kub).
Svar på tråden BF december 2019