BF december 2019
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Inte i Spanien där jag bor, där görs det i vecka 12 redan :)
Det går faktiskt att avgöra med hjälp av hur vinkeln på nubben är :) NUB THEORY kallas det.
Som jag skrev så sa hon att "det med största sannolikhet är en tjej" och att det inte är helt 100 än, då det är tidigt. Så det kan ju ändras, men hon tror det blir en tjej, så vi går efter det just nu:) Jag har flera vänner här nere som "fått reda på" vad det blir för kön i den veckan och det har stämt.
Hej! Va kul då är vi lika långt gågna (om jag vågar gå efter senaste mensen) men jag tror jag kommer bli framflyttad några dagar segt nog.
Hur gick ultaljudet? Vi ska göra vårt på måndag, kub. Känns som en evighet tills dess, vill bara veta att den lille lever och att risken för 13 och 18 är låg så man kan andas ut lite
Inte i Spanien där jag bor, där görs det i vecka 12 redan :)
Ja det är klart att det är stor skillnad på vecka 12 och 20, men det är ju jättebra man för göra det så tidigt här. Vi kollade bl.a alla kroppsdelar, hjärnan, ryggrad osv. Här nere gör man nästa i vecka 20 - 22.
Här räknar man inte som i Sverige med veckorna. Utan är man t.ex 12 + 2, då är man inte i vecka 13 som i Sverige. Utan då är man i vecka 12 ända tills man kommit fram till den "riktiga" vecka 13. Så enligt svensk beräkning gjorde jag mitt "spanska" rul vecka 13 och nästa har vi inbokat (svensk) vecka 22.