• Hallonpaj

BF december 2019

Stort Grattis till plusset!!

Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

Välkomna :)

• Svar på tråden BF december 2019
  • osofin

Vad tråkigt att höra om era dåliga erfarenheter av MVC.

Jag tycker att infon jag fått ibland känts lite inaktuell för mig (tex om alkohol - är absolutist) men jag har oftast blivit bra bemött och fått stort stöd. Framför allt ju längre graviditeten fortskridit. Det har känts skönt att få klarhet i mina värden såsom järn (både blodvärde och depoer), äggvita, blodtryck mm.

Även tillväxtkurvan för SF-mått och lyssnande på hjärtat har varit toppen. Jag brukar inte må så bra under graviditeterna så det betyder mycket att få träffa bm och hålla koll på allt.

Hoppas att även ni så småningom kan få känna att ni också får bra vård!

Vad gäller min makes engagemang har det varit svalt under alla graviditeter. Till och med under vår IVF-resa kände jag mig ganska ensam. Första förlossningen twittrade han hela tiden. Men för varje förlossning har han varit mer hjälpsam.

Men han har varit och är en fantastisk pappa!

Han frågar sällan hur jag mår i min graviditet men han är å andra sidan snabb till att låta mig vila om jag behöver det.

Han gör ett fantastisk jobb <3

• Värphönan
    osofin skrev 2019-06-11 10:23:56 följande:

Hur har det gått för dig? :)

På kubet? :) det gick jättebra. Fick 1:20000 så dom siffrorna kunde inte bli bättre. Sen att jag fått problem med annat är ju en annan femma hehe men det är inget som påverkar vår lilla räka.
  • Värphönan
    osofin skrev 2019-06-11 10:23:56 följande:

Hur har det gått för dig? :)

På kubet? :) det gick jättebra. Fick 1:20000 så dom siffrorna kunde inte bli bättre. Sen att jag fått problem med annat är ju en annan femma hehe men det är inget som påverkar vår lilla räka.
  • FridaLeee
    Lmhs skrev 2019-06-13 23:07:47 följande:

Är 34, första barnet. Bf 25 december. Gjorde kub tidigare i veckan och får förhoppningsvis besked imorgon. Mitt landsting erbjuder inte kub, så fick göra det i Stockholm och betala själv.

Har inte skrivit in mig än, undrar om det någon annan som inte heller är så förtjust i mvc?

Är 29 andra barnet här . Vårt landsting står inte heller för KUB tråkigt nog och här är första UL i vecka 18 när RUL skall göras . Dock har jag gjort 2 VUL och 1UL hittills pga tidigare missfall och komplikationer men sist var i vecka 9 .

Vi har samma bf du och jag :)
  • Lmhs

Fick besked idag från kub 1:78, så väntar just nu på att vår mvc ska ringa för nipt. Vilket tur att vi kostade på oss kub själva känner jag, även om det såklart inte känns kul med dom siffrorna. Det var blodprovet som drog ner, nackspalten var 1,4mm. Så jag antar att det blir 2-3 veckor av väntan nu för vår del, är i vecka 12+5 nu.

• LB2016

Fick reda på idag att jag har en lågt sittande moderkaka efter en ''mindre'' blödning igår. Känns så läskigt, någon som haft samma? Fick inga restriktioner och ser att på nätet är det delade meningar om ifall man ska ta det lugnt eller ej.. 

Är i v. 15

• GL95
    Honsomlängtar skrev 2019-06-23 18:03:06 följande:

Några fler som fått tid för rul?

Har fått tid den 19/7 och kommer då va i vecka 18+6

Jag har fått tid för rul den 11/7 är då i vecka 19 (18+5) :)
  • Loveydovey

Jag har RUL 8 juli, är då i vecka 19+1- jättenervös då jag haft lite små blödningar och det är tvillingar därinne!

• Josefinehej

Hur svarar man direkt till någon?

Till LB2016:

Jag har också det som du har tror jag. De sa till mig på gynakuten att: Moderkakan sitter lågt och delvis iför modermunnen. (Där bebisen ska ut)

Detta märkes då jag fick en medelstor/stor blödning helt plötsligt och jag åkte då in pga. Orolig. Då såg de detta på VUL. De ska kolla om Moderkakan har flyttat upp sig på RUL (18/7) och sedan har man fram till typ vecka 30 på sig att den ska hinna flytta sig, annars blir det KS. Så be BM kolla på rul!

Svar på tråden BF december 2019