BF december 2019
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
RUL 5 augusti, då 19+6. Blev lite sent pga semester, BM hade önskat 19+0.
Hur svarar man direkt till någon?
Suck jag har rul v 20 + 6 pga semsterar. Känns jättesegt att vänta till dess /:
Hur svarar man direkt till någon?
Till LB2016:
Jag har också det som du har tror jag. De sa till mig på gynakuten att: Moderkakan sitter lågt och delvis iför modermunnen. (Där bebisen ska ut)
Detta märkes då jag fick en medelstor/stor blödning helt plötsligt och jag åkte då in pga. Orolig. Då såg de detta på VUL. De ska kolla om Moderkakan har flyttat upp sig på RUL (18/7) och sedan har man fram till typ vecka 30 på sig att den ska hinna flytta sig, annars blir det KS. Så be BM kolla på rul!
Jag har RUL 30/7 är då i v. 20.
Ska dock kika på om de har en vecka tidigare pga jobb.
Okej, sa de att du ska bara leva som vanligt? Ska på RUL 30/7 så ska ta upp det. Får rätt så ömmande livmoder vid fysiskt aktivitet har du det med? Känns precis som om något ?hänger? ner efter att man varit lite stående och aktiv, lugnar sig dock fort när jag sätter mig ner och vilar men känslan är läskig ändå..
Ja jag ska leva som vanligt men jag känner å andra sidan ingenting av detta heller som du verkar göra! Jag Har en bekant som har samma sak och hon ska också leva som vanligt.
Om du känner att det känns obehagligt så kolla upp de tycker jag. Be att få en extra koll?
Gjort kub, blev flyttad till 30/12, så 2 dagar extra! Vi tittade efter kön, lite svårt att se, fick inte med någon bra bild. Hittade ingen snopp och jag har tidigare fått varannan flicka och pojke, så det borde bli flicka nu
har fyra barn, detta blir femte
spännande, hoppas få reda på mer på rul, men någon som vill gissa?

Fick en till liten blödning/rosa flytning imorse men den slutade snabbt så jag hoppas att det inte är någon fara, men det fick mig inte att slappna av direkt.
Funderar också lite på hur mycket som är vanligt att ha gått upp i vikt så här långt. Har gått upp lite drygt 4 kg nu i v 17, var normalviktig innan grav. Tycker jag bara läser om folk som typ inte gått upp alls innan v 12-14. Är väl egentligen inte speciellt bekymrad själv, tycker att jag är så aktiv jag kan i nuläget och har okej matvanor, men verkar ha fått en BM som gärna pratar vikt och kost-/träningsråd.
Har ni andra som har BF i början på december börjat känna rörelser än? Upplever att jag känt lite fladder oftare och oftare de senaste 2 v men då det är mitt första barn vet jag inte om jag inbillar mig.
Är 27 och det är mitt första barn, har nog 23/12.. Sambon har 3 barn sen innan så han kan det här som tur är.. Själv är jag både livrädd och lyckligast i världen ????