• Hallonpaj

BF december 2019

Stort Grattis till plusset!!

Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

Välkomna :)

• Svar på tråden BF december 2019
  • Li90

Hoppar in här, har bf 4 december <3 väntar fjärde barnet som ska bli en pojke:)

• Elenaa

Någon annan som har bf på julafton? Har det med första barnet nu men under de två tidigare ultraljuden var bf 21 dec men under RUL så bestämdes 24 dec istället.

• Anonym (Manda)

Det här med sparkar tycker jag är jätte mysigt, dock har sambon fortfarande inte kunnat känna någon spark hittills.. är i vecka 23 och har regelbundna sprakar på kvällarna men han känner fortfarande inte dem. Någon annan av er vars er sambo heller inte känner sparkar ännu? Moderkakan är i framvägg men inget som stoppar då jag känner dem tydligt 

• oshark
    Elenaa skrev 2019-08-17 18:20:56 följande:

Någon annan som har bf på julafton? Har det med första barnet nu men under de två tidigare ultraljuden var bf 21 dec men under RUL så bestämdes 24 dec istället.

Jag räknar att jag har BF julafton. BM säger 23/12 eftersom de räknar 39+6 men jag räknar 40+0 för jag gillar jämna siffror och julafton låter bättre
  • Karin884
    Anonym (Manda) skrev 2019-08-17 18:30:53 följande:

Det här med sparkar tycker jag är jätte mysigt, dock har sambon fortfarande inte kunnat känna någon spark hittills.. är i vecka 23 och har regelbundna sprakar på kvällarna men han känner fortfarande inte dem. Någon annan av er vars er sambo heller inte känner sparkar ännu? Moderkakan är i framvägg men inget som stoppar då jag känner dem tydligt 

Min man känner bara ytterst få sparkar. Endast dom kraftigaste även om jag känner dom hela tiden. I vecka 25 nu. Jag var också moderkakan i framvägg och fick förklarat för mig att det känns mindre på utsidan när man har moderkakan där. Vi känner mer på insidan. Så fick jag det förklarat iallafall. Väntar första barnet nu.
  • Looo86

Hej allihopa,

Ny här :) väntar vårt första med bf i början av dec :)

Någon här som börjat fundera på vagn?

Såå svårt attvälja, just nu velar vi mellan bugaboo donkey och fox.

Tänker att donkey ör smidig om man får syskon tätt och gillar framförallt sido korgen.

Hur går era tankar?

• Anonym (Annelie)
    Looo86 skrev 2019-09-08 11:19:40 följande:

Hej allihopa,

Tänker att donkey ör smidig om man får syskon tätt och gillar framförallt sido korgen.

Hur går era tankar?

Vi kommer köpa en donkey. Detta blir barn nummer 3, storasyskonen är pojke 8 år och pojke 3 år. Vi kommer använda den som dubbelnamn då sonen fortfarande sover i den. Vi reser ganska mycket så som resesulky funderar vi på en myra.
  • Li90

[quote=79886906][quote-nick]Looo86 skrev 2019-09-08 11:19:40 följande:[/quote-nick]Hej allihopa,

Hur går era tankar?[/

Vi kommer att ha en Emmaljunga syskonvagn. Väntar fjärde barnet syskonen är 6,5 och 1,5 år. Jag har ett litet samlarintresset för barnvagnar och har fem stycken utöver syskonvagnen haha:) jag tänker såhär att har man plats till att husa mer än en vagn så hade jag köpt en smidig vagn till första barnet som är lätt att lyfta in och ur i bil/buss och får man sen syskon köpt en billigare syskonvagn. Ofta vill man ha en enkel om man bara ska iväg med ett av barnen. men det är bara min tanke:)

• Looo86

Ja man kanske ska satsa på en smidigare vagn nu för första barnet :)

Ska iväg i helgen till butik och känns och klämma igen.. hoppas vi kommer fram till nått då :)

• Lmhs
    Karin884 skrev 2019-08-21 23:19:24 följande:

Min man känner bara ytterst få sparkar. Endast dom kraftigaste även om jag känner dom hela tiden. I vecka 25 nu. Jag var också moderkakan i framvägg och fick förklarat för mig att det känns mindre på utsidan när man har moderkakan där. Vi känner mer på insidan. Så fick jag det förklarat iallafall. Väntar första barnet nu.

Kände sparkar på utsidan både jag och maken i vecka
    Karin884 skrev 2019-08-21 23:19:24 följande:

Känner sparkar på utsidan sen vecka 21, maken sen vecka 22. Har också moderkakan i framvägg, så känner bara på utsidan när hon sparkar på sidorna runt om moderkakan. Min uppfattning är att det beror på vart barnet sparkar, jag hade kanske tur eftersom hon sen vecka 17 har sparkat på sidorna mot ljumsken..
Svar på tråden BF december 2019