• Hallonpaj

BF december 2019

Stort Grattis till plusset!!

Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

Välkomna :)

• Svar på tråden BF december 2019
  • Anonym (Annelie)

Vi har bf 7 december och precis fått reda på att barnen i magen antagligen är enäggstvillingar och även att de är 2 pojkar! Vi har sen tidigare 4 barn, Kevin född juni 2015, Tindra född augusti 2016, Liam född oktober 2017 och Zack född december 2018. Någon som har förslag vad våra bebisar i magen ska heta?

• Värphönan
    Lmhs skrev 2019-07-15 21:27:34 följande:

Fick svar på nipt för snar 14 dagar sen och det visade på inga kromosomavvikelser och att det är en flicka. Jag kände det verkligen, att det är en tjej, nån som har liknande känsla om sitt barns kön?

Har efter mkt om och men valt att skriva in mig, jag ska göra RUL när jag är i vecka 20, är i vecka 16 nu, så det är en bit kvar.

Har en fundering kring bf... Hur dom tänker egentligen!? enligt bm när jag gjorde kub så är bf 25/12, baserat på UL. Fick höra när jag ringde mvc att dom ej utgår från kubUL, utan det är kalendern och första mensen sista dag, och enligt kalendern så är mitt bf 19/12.

Vad är det ens för mening med att mäta fostret exempelvis vid kub, abort, eller RUL om kalendern är viktigare och man kan utgå från den direkt?

Jag tror ju mer på fostrets mått än kalendern, speciellt då min äl kommer tidigare i cykeln och min menscykel är längre.

Så härligt att allt visade bra på nipt! 

Men märkligt att de går mer efter kalendern än måttet på bebisen. När vi hade gjort kub så flyttade de oss till det datum vi fick då enligt storleken, så de verkar göra lite olika hos olika mottagningar då.

• Ellie08

Jag var på RUL idag - gjort KUB runt v 13. Bebisen fötter, ben, lår, armar och tror skallen mättes samt njurar tills det sa stopp. Bebisen vägrade samarbeta och låg i en ställning som gjorde så att BM inte kunde mäta hjärta och kroppen ordentligt så får gå dit igen i veckan. Men vi kunde iaf se att det var en pojke hehe :). Känns lite småsurt, får sån stress för att hade velat att gå därifrån och veta att allt är OK och inte bara typ halva delen av undersökningen, men en envis unge är det minsann! Hur har det gått för er andra?

• Anonym (Sigrid)

Hej alla!

Vilken bra tråd!

Jag är gravid v.17, bf på nyårsafton

Ska på RUL 8 aug och kan knappt vänta! Är nojjig med massa hjärnspöken som jag ej kan kontrollera! Försöker tänka att allt kommer gå bra :)

• FridaLeee

Om det är fler här inne ifrån Blekinge så finns det en grupp på fb som heter Bf December -19 Blekinge om man vill följas åt där :)

Gruppen är i nuläget sluten för att folk skall kunna söka och ansöka om medlemskap själva :)

• Sanemjo
    Poopoo82 skrev 2019-07-13 20:35:19 följande:

Vilka har varit på RUL? Tog ni reda på kön? Isåfall vad blir det för er?

*nyfiken*

Varit på RUL och allt såg bra ut. Hon tyckte att hon kunde se en flicka. Har två pojkar sedan innan.
  • Honsomlängtar
    Poopoo82 skrev 2019-07-13 20:35:19 följande:

Vilka har varit på RUL? Tog ni reda på kön? Isåfall vad blir det för er?

*nyfiken*

Väntar en flicka :)
  • Ingles

Vi ska få en liten tjej :) Men har blivit framflyttad till den 29e November istället, först var det egentligen 2 December som bf var

• Karin884

Hoppar in här jag med. Har bf 4 dec. Var på ultraljudet och allt såg bra ut. En livlig krabat är det där inne.

Svar på tråden BF december 2019