• Hallonpaj

BF december 2019

Stort Grattis till plusset!!

Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

Välkomna :)

• Svar på tråden BF december 2019
  • Poopoo82
    Honsomlängtar skrev 2019-06-23 18:03:06 följande:

Några fler som fått tid för rul?

Har fått tid den 19/7 och kommer då va i vecka 18+6

Vi har tid 10/7 och kommer då vara i v.20 +1
  • Poopoo82
    Honsomlängtar skrev 2019-06-23 18:03:06 följande:

Några fler som fått tid för rul?

Har fått tid den 19/7 och kommer då va i vecka 18+6

Vi har tid 10/7 och kommer då vara i v.20 +1
  • Poopoo82

Halloj alla mammor! Jag undrar om det är någon mer som känt av foglossning i svanskotan? Har så satans ont dagligen nu så vet inte vad jag ska göra åt det? Någon som har tips?

• jojjea
    Poopoo82 skrev 2019-06-27 01:26:04 följande:

Halloj alla mammor! Jag undrar om det är någon mer som känt av foglossning i svanskotan? Har så satans ont dagligen nu så vet inte vad jag ska göra åt det? Någon som har tips?

Jag har samma, inte riktigt hela tiden men vissa dagar gör det fruktansvärt ont. Märker att det gör väldigt ont om jag suttit mycket och länge så jag försöker tänka på hur jag sitter så jag inte belastar konstigt. Men annars har jag tyvärr inga tips. Hoppas nån har hittat nåt bättre.
  • osofin

Jag har RUL 4/7 i vecka 19 (18+2)

Jag är gravid med mitt femte barn och haft foglossning med alla utom första barnet. Blivit hjälpt av foglossningsbälte. Har TENS-maskin (kan lånas/hyras av sjukgymnast) mot smärtan, har glidlakan för att kunna vända mig, gått på akupunktur, har kryckor och rullstol.... Har fått erbjudande om fler hjälpmedel (arb.terapeuten) så det finns mycket hjälp att få. Men inget som kan bota tyvärr.....
    jojjea skrev 2019-06-25 23:33:17 följande:

Fick en till liten blödning/rosa flytning imorse men den slutade snabbt så jag hoppas att det inte är någon fara, men det fick mig inte att slappna av direkt.

Funderar också lite på hur mycket som är vanligt att ha gått upp i vikt så här långt. Har gått upp lite drygt 4 kg nu i v 17, var normalviktig innan grav. Tycker jag bara läser om folk som typ inte gått upp alls innan v 12-14. Är väl egentligen inte speciellt bekymrad själv, tycker att jag är så aktiv jag kan i nuläget och har okej matvanor, men verkar ha fått en BM som gärna pratar vikt och kost-/träningsråd.

Har ni andra som har BF i början på december börjat känna rörelser än? Upplever att jag känt lite fladder oftare och oftare de senaste 2 v men då det är mitt första barn vet jag inte om jag inbillar mig.

Kan absolut va bebis! Jag kände fladder redan vecka 12 denna graviditet. Samma i min första faktiskt. Men med barn två och tre kändes rörelserna sent då moderkakan låg i framvägg.

Vecka 16 kände jag första sparken på handen och även maken :)

Jag känner sparkar varje dag nu....

Jag har gått upp nästan 5kg (v 18).
  • Värphönan

Är det någon som har erfarenhet av foglossning och sjukskrivning som varit deltidssjukskriven? Eller blir man alltid sjukskriven på 100% om man blir sjukskriven för foglossning?

Jag har det rätt tufft på jobbet och känner att det blir värre när jag jobbar men jag vill inte gå hemma hela dagarna. Märker skillnad på värken på fredagen när jag jobbat hela veckan mot söndag när den avtagit efter att inte varit där på ett par dagar. Har träffat en sjukgymnast som remiterat mig till en expert på gravidkrämpor så jag tänker att jag ska försöka härda ut tills jag träffat henne om 2 veckor. Fick ett bäckenbälte att använda under tiden som ger visst stöd iaf.

• Sobe88

Hej:) (första gången jag nånsin är inne här så förlåt om jag gör något helt tokigt)

Jag får jätte ont om jag sitter ner på en hård stol i svanskotan. Måste sitta typ framåtlutad. Är något som sakta kommit i graviditeten. Är i slutet av v14.
  • Sobe88
    Anonym (bell) skrev 2019-06-12 00:16:57 följande:

min kille, sambo, blivande far till barnet i magen.. bortprioriterar mig? följer aldrig med på möten hos bm, utan bara UL, känns som att han fullständigt skiter i mig.. frågar knappt hur jag mår..

är det någon annan som har det såhär? hur fan handskas man med det liksom?

behöver honom mer än någonsin och då får jag tvärtemot - dvs ingenting. jättetråkigt och det får mig att må väldigt dåligt psykiskt.. klart man börjar tvivla, är jag inte intressant längre? är jag för jobbig, för på, för krävande? har kärleken försvunnit?

ni förstår säkert.. går inte heller att prata om det, antingen blir han sur (?) eller så går det in - och sen ut - direkt. känns som han inte bryr sig, tar mig för givet.. och ju mer jag försöker prata om det ju jobbigare känner JAG mig? ska det verkligen behöva va såhär?

någon som kan relatera? :/

Usch vad jobbigt för dej att behöva känna sådär:( Massa kramar till dej.

Jag är gravid för första gången. Fyller 31 i sommar. Ska föda 29dec. Min sambo har två döttrar sedan innan så det är ju inte nytt å spännande för honom. och han driver eget företag och arbetar typ alla dagar i veckan så jag får oxå ta de mesta själv fram till förlossningen, förutom ultraljudet när vi får veta könet såklart det måste han med på vi hoppas på en pojke:) Han är inte så intresserad som jag hade önskat, dock försöker han ju vara det och förstående för alla mina konstiga krämpor haha. Han försöker arbeta hemmifrån på helgen eftersom jag påpekat att jag saknar honom extra nu. Hör ju till att jag arbetar natt och vi inte ses på veckorna. Jag tycker han kunde gett mig extra kärlek men får nog vänja mig att bli behandlad som innan graviditeten haha. Men inget fel på det. Men om han hade gett mig mindre kärlek å betett sig annorlunda än innan hade jag reagerat såklart! Förresren Min sambos argument är att han typ inte tycker det är ett riktigt barn/intressant förens den kommer ut. Jag håller ju inte med då eftersom jag får ha den i magen haha :)
  • jojjea
    osofin skrev 2019-06-28 19:56:14 följande:

Jag har RUL 4/7 i vecka 19 (18+2)

Jag är gravid med mitt femte barn och haft foglossning med alla utom första barnet. Blivit hjälpt av foglossningsbälte. Har TENS-maskin (kan lånas/hyras av sjukgymnast) mot smärtan, har glidlakan för att kunna vända mig, gått på akupunktur, har kryckor och rullstol.... Har fått erbjudande om fler hjälpmedel (arb.terapeuten) så det finns mycket hjälp att få. Men inget som kan bota tyvärr.....
    jojjea skrev 2019-06-25 23:33:17 följande:

Fick en till liten blödning/rosa flytning imorse men den slutade snabbt så jag hoppas att det inte är någon fara, men det fick mig inte att slappna av direkt.

Funderar också lite på hur mycket som är vanligt att ha gått upp i vikt så här långt. Har gått upp lite drygt 4 kg nu i v 17, var normalviktig innan grav. Tycker jag bara läser om folk som typ inte gått upp alls innan v 12-14. Är väl egentligen inte speciellt bekymrad själv, tycker att jag är så aktiv jag kan i nuläget och har okej matvanor, men verkar ha fått en BM som gärna pratar vikt och kost-/träningsråd.

Har ni andra som har BF i början på december börjat känna rörelser än? Upplever att jag känt lite fladder oftare och oftare de senaste 2 v men då det är mitt första barn vet jag inte om jag inbillar mig.

Kan absolut va bebis! Jag kände fladder redan vecka 12 denna graviditet. Samma i min första faktiskt. Men med barn två och tre kändes rörelserna sent då moderkakan låg i framvägg.

Vecka 16 kände jag första sparken på handen och även maken :)

Jag känner sparkar varje dag nu....

Jag har gått upp nästan 5kg (v 18).
    Ja, jag blir mer och mer säker på att det är bebisen jag känner. Glad Känner det mest på eftermiddagarna och kvällarna och det blir tydligare hela tiden, ibland är det fullt ös därinne känns det som och ibland känns det nu som små buffar. Inte känt något utanpå än men det kanske inte är så långt bort.

Har RUL 8/7 i v 20 (19+3). Känns lite sent men nu är det ju som tur är inte så långt bort.
  • Anonym (Puff)

Hej! Jag är i vecka 15 och känner ingen bebis, ingen foglossning (tror jag, är första graviditeten så vet inte hur något ?ska? kännas), inget illamående längre och inga humörsvängningar. Känner mig mest fet över magen och är extremt sugen på rödvin hela tiden! Sämsta cravingen ever...

Har rul i början av augusti och hoppas på att jag känner mig lite mer gravid efter att jag sett krabaten.

Slutade komma i kläderna för redan två månader sen, brösten är löjligt stora och magen har avslöjat mig för alla. Kunde behålla 3/28 par shorts nu när jag tog fram sommargarderoben - var köper ni bekväma mammakläder som passar för varma sommardagar?

Svar på tråden BF december 2019