BF december 2019
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Några fler som fått tid för rul?
Har fått tid den 19/7 och kommer då va i vecka 18+6
Några fler som fått tid för rul?
Har fått tid den 19/7 och kommer då va i vecka 18+6
Halloj alla mammor! Jag undrar om det är någon mer som känt av foglossning i svanskotan? Har så satans ont dagligen nu så vet inte vad jag ska göra åt det? Någon som har tips?
Halloj alla mammor! Jag undrar om det är någon mer som känt av foglossning i svanskotan? Har så satans ont dagligen nu så vet inte vad jag ska göra åt det? Någon som har tips?
Jag har RUL 4/7 i vecka 19 (18+2)
Fick en till liten blödning/rosa flytning imorse men den slutade snabbt så jag hoppas att det inte är någon fara, men det fick mig inte att slappna av direkt.
Funderar också lite på hur mycket som är vanligt att ha gått upp i vikt så här långt. Har gått upp lite drygt 4 kg nu i v 17, var normalviktig innan grav. Tycker jag bara läser om folk som typ inte gått upp alls innan v 12-14. Är väl egentligen inte speciellt bekymrad själv, tycker att jag är så aktiv jag kan i nuläget och har okej matvanor, men verkar ha fått en BM som gärna pratar vikt och kost-/träningsråd.
Har ni andra som har BF i början på december börjat känna rörelser än? Upplever att jag känt lite fladder oftare och oftare de senaste 2 v men då det är mitt första barn vet jag inte om jag inbillar mig.
Är det någon som har erfarenhet av foglossning och sjukskrivning som varit deltidssjukskriven? Eller blir man alltid sjukskriven på 100% om man blir sjukskriven för foglossning?
Jag har det rätt tufft på jobbet och känner att det blir värre när jag jobbar men jag vill inte gå hemma hela dagarna. Märker skillnad på värken på fredagen när jag jobbat hela veckan mot söndag när den avtagit efter att inte varit där på ett par dagar. Har träffat en sjukgymnast som remiterat mig till en expert på gravidkrämpor så jag tänker att jag ska försöka härda ut tills jag träffat henne om 2 veckor. Fick ett bäckenbälte att använda under tiden som ger visst stöd iaf.
min kille, sambo, blivande far till barnet i magen.. bortprioriterar mig? följer aldrig med på möten hos bm, utan bara UL, känns som att han fullständigt skiter i mig.. frågar knappt hur jag mår..
är det någon annan som har det såhär? hur fan handskas man med det liksom?
behöver honom mer än någonsin och då får jag tvärtemot - dvs ingenting. jättetråkigt och det får mig att må väldigt dåligt psykiskt.. klart man börjar tvivla, är jag inte intressant längre? är jag för jobbig, för på, för krävande? har kärleken försvunnit?
ni förstår säkert.. går inte heller att prata om det, antingen blir han sur (?) eller så går det in - och sen ut - direkt. känns som han inte bryr sig, tar mig för givet.. och ju mer jag försöker prata om det ju jobbigare känner JAG mig? ska det verkligen behöva va såhär?
någon som kan relatera? :/
Jag har RUL 4/7 i vecka 19 (18+2)
Fick en till liten blödning/rosa flytning imorse men den slutade snabbt så jag hoppas att det inte är någon fara, men det fick mig inte att slappna av direkt.
Funderar också lite på hur mycket som är vanligt att ha gått upp i vikt så här långt. Har gått upp lite drygt 4 kg nu i v 17, var normalviktig innan grav. Tycker jag bara läser om folk som typ inte gått upp alls innan v 12-14. Är väl egentligen inte speciellt bekymrad själv, tycker att jag är så aktiv jag kan i nuläget och har okej matvanor, men verkar ha fått en BM som gärna pratar vikt och kost-/träningsråd.
Har ni andra som har BF i början på december börjat känna rörelser än? Upplever att jag känt lite fladder oftare och oftare de senaste 2 v men då det är mitt första barn vet jag inte om jag inbillar mig.
Känner det mest på eftermiddagarna och kvällarna och det blir tydligare hela tiden, ibland är det fullt ös därinne känns det som och ibland känns det nu som små buffar. Inte känt något utanpå än men det kanske inte är så långt bort.Hej! Jag är i vecka 15 och känner ingen bebis, ingen foglossning (tror jag, är första graviditeten så vet inte hur något ?ska? kännas), inget illamående längre och inga humörsvängningar. Känner mig mest fet över magen och är extremt sugen på rödvin hela tiden! Sämsta cravingen ever...
Har rul i början av augusti och hoppas på att jag känner mig lite mer gravid efter att jag sett krabaten.
Slutade komma i kläderna för redan två månader sen, brösten är löjligt stora och magen har avslöjat mig för alla. Kunde behålla 3/28 par shorts nu när jag tog fram sommargarderoben - var köper ni bekväma mammakläder som passar för varma sommardagar?