• Hallonpaj

BF december 2019

Stort Grattis till plusset!!

Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

Välkomna :)

• Svar på tråden BF december 2019
  • oshark
    Linneaalice14 skrev 2019-10-30 10:34:40 följande:

Jo så långt vet jag, men om jag då på min fasta lön innan skatt får 19000, på 85%

Vad ungefär blir graviditetspenningen på då? Jag har fått allt beviljat från och med idag fram till 13 december, men skulle vilja veta på ett ungefär i pengarmessigt

Du kan inte gå in och kolla på FK:s kassakollen?
  • Anonym (Marängen)
    Linneaalice14 skrev 2019-10-30 10:34:40 följande:

Jo så långt vet jag, men om jag då på min fasta lön innan skatt får 19000, på 85%

Vad ungefär blir graviditetspenningen på då? Jag har fått allt beviljat från och med idag fram till 13 december, men skulle vilja veta på ett ungefär i pengarmessigt

Om du får ut 19000 kr före skatt en normal månad så får du med gravidpenningen ca 80% av det dvs va 15200 kr innan skatt.
  • mandalii

Hej alla, 

Jag väntar mitt tredje barn, en liten tjej, med BF 20 december, och tänkte hänga här lite : )

Kan inte ni berätta lite hur ni kommer att göra med uttag av föräldradagar? Tycker det är så svårt. Hur mycket bör man spara (vet att bara 96 dagar får sparas till barnets fyraårsdag) men hur mycket bör man räkna med att ha kvar sedan? 

När har ni tänkt att era små ska börja förskola? 

• Värphönan
    mandalii skrev 2019-11-01 12:29:31 följande:

Hej alla, 

Jag väntar mitt tredje barn, en liten tjej, med BF 20 december, och tänkte hänga här lite : )

Kan inte ni berätta lite hur ni kommer att göra med uttag av föräldradagar? Tycker det är så svårt. Hur mycket bör man spara (vet att bara 96 dagar får sparas till barnets fyraårsdag) men hur mycket bör man räkna med att ha kvar sedan? 

Minns inte om vi planerade att ta ut 2 eller 3 daga per vecka under första året och sen 5 dagar i veckan från det att den fyller 1 år. Inskolning i september 2021. Då kommer vi ha ganska många dagar kvar att spara till senare, minns inte hur många. 
  • Blirdetsåblirdet
    mandalii skrev 2019-11-01 12:29:31 följande:

Hej alla, 

Vi tänker göra samma med detta barn som vi gjorde med sonen. Det funkade toppen för oss. Vi tog ut 7 dagar per vecka och skolade in när han var 13 månader. Vi har bara kvar dagar på lägstanivå. :)
  • Anonym (Syskon på väg)

[quote=80002886][quote-nick]mandalii skrev 2019-11-01 12:29:31 följande:[/quote-nick]Hej alla, 

När har ni tänkt att era små ska börja förskola? [/

Skolade in förra barnet vid 16 månader. Vi har sparat alla pappans dagar där som han inte kunnat ge bort till mig plus att jag har en 20 dagar kvar blandat lägsta och sjukpenninggrundande. Har fördelat ut resterande dagar på resten av månaderna så jag både tagit lägsta och sjukpenninggrundande. Jag tycker också det är svårt att räkna ut men mycket beror ju på hur mycket man har i inkomst eller om man kommer arbeta något extra.

• mandalii
    Blirdetsåblirdet skrev 2019-11-03 20:31:51 följande:
    Vi tänker göra samma med detta barn som vi gjorde med sonen. Det funkade toppen för oss. Vi tog ut 7 dagar per vecka och skolade in när han var 13 månader. Vi har bara kvar dagar på lägstanivå. :)
    Okej! Men hur tänker ni då framöver med skollov osv? Kommer han att vara på fritids då, eller har ni mycket semester att ta ut?
  • Linneaalice14

Hoho, hej hopp.
    Mottages gärna någora tips på hur man kan starta förlossningen :) Har ni några tips :D

Nicole
  • FruBu

Jag är också sugen på att få igång förlossningen. Inte än men runt vecka 38 får den gärna starta. Jag har kört på hallonbladste tidigare men inte kommit igång tidigare men har haft enkla och snabba förlossningar. Tror det hör ihop :)

Svar på tråden BF december 2019