• Hallonpaj

BF december 2019

Stort Grattis till plusset!!

Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

Välkomna :)

• Svar på tråden BF december 2019
  • Youwontremember

Sorry not sorry men hur fan tänker du? Klart som korvspad du kommer bli dömd. Tycker synd om din unge som faktiskt redan existerar som har en sådan lösaktig och egocentrisk morsa. Du lever i en fantasivärld. Om du nu har känt männen så länge som du påstår och det inte blivit mer än att ni pippat som kaniner så fattar du väl själv att ingen kommer vilja ha med varken dig eller embryot att göra. Du är ju bara sex för dem vilket tydligt lyser igenom i både trådststarten men också dina svar. Bespara de stackars männen ångesten och säg inte ett knyst till någon om detta utan gör abort diskret. Sedan tycker jag du ska överväga att sterilisera dig. Människor som dig är ett hån mot dem som är i stabila relationer och kämpar i år för att få till ett barn. Du borde skämmas.

• Youwontremember
    Youwontremember skrev 2019-09-24 13:52:27 följande:

Sorry not sorry men hur fan tänker du? Klart som korvspad du kommer bli dömd. Tycker synd om din unge som faktiskt redan existerar som har en sådan lösaktig och egocentrisk morsa. Du lever i en fantasivärld. Om du nu har känt männen så länge som du påstår och det inte blivit mer än att ni pippat som kaniner så fattar du väl själv att ingen kommer vilja ha med varken dig eller embryot att göra. Du är ju bara sex för dem vilket tydligt lyser igenom i både trådststarten men också dina svar. Bespara de stackars männen ångesten och säg inte ett knyst till någon om detta utan gör abort diskret. Sedan tycker jag du ska överväga att sterilisera dig. Människor som dig är ett hån mot dem som är i stabila relationer och kämpar i år för att få till ett barn. Du borde skämmas.

Haha oj förlåt! Jag kopierade den här texten från en annan tråd och skulle skicka till min kompis för tyckte svaret var så sjukt ???? ber om ursäkt. Fruktansvärt olämpligt i denna tråden
  • Linneaalice14
    Elenaa skrev 2019-08-17 18:20:56 följande:

Någon annan som har bf på julafton? Har det med första barnet nu men under de två tidigare ultraljuden var bf 21 dec men under RUL så bestämdes 24 dec istället.

Jag har bf på julafton:) Så spännande:D 
    Nicole
  • Linneaalice14

Hej på er, De var ett tag sedan jag var här, Gravid nu i vecka 28 och bf på julafton, Mår inte alls bra faktiskt, Usch hur mår ni? 

Nicole
  • Lmhs
    Linneaalice14 skrev 2019-09-29 19:39:30 följande:

Hej på er, De var ett tag sedan jag var här, Gravid nu i vecka 28 och bf på julafton, Mår inte alls bra faktiskt, Usch hur mår ni? 

BF 30 december. Mår bra fysiskt sen 6 veckor tillbaka ???? men psyket har haft några dippar sen plus och jag känner mig riktigt nere.

Varför mår du dåligt?
  • Emstahsa

Duplexgraviditet, bf 12 december.. börjat få otrolig ryggvärk samt ont på sidorna och nere delen av magen.

• Blirdetsåblirdet

Nu är jag tillbaka efter några månader härifrån. :)

V 32 nu, BF 18/12. Hoppas verkligen att lillan inte bestämmer sig för att dra över på tiden, för hon ska ut innan julafton ;D

Börjar bli riktigt tungt nu, både fysiskt och psykiskt. Orkar ingenting typ, mår illa och får knappt i mig mat och känner mig som världens tråkigaste mamma åt sonen på 1,5 år... någon mer som har en riktigt tung tredje trimester?

• Anonymtjej1991
    Blirdetsåblirdet skrev 2019-10-17 20:47:16 följande:

V 32 nu, BF 18/12. Hoppas verkligen att lillan inte bestämmer sig för att dra över på tiden, för hon ska ut innan julafton ;D

Börjar bli riktigt tungt nu, både fysiskt och psykiskt. Orkar ingenting typ, mår illa och får knappt i mig mat och känner mig som världens tråkigaste mamma åt sonen på 1,5 år... någon mer som har en riktigt tung tredje trimester?

Precis hittat hit! V.33. Väntar en son 10/12.

Jotack! Riktigt tung alla trimestrar dessvärre, hyperemisis, sammandragningar, foglossning och hamnat i en graviditetsdepression vilket är helt främmande för mig som aldrig varit deprimerad tidigare. Nu är illamåendet tillbaka, så känner igen mig. Får skatta mig lycklig om jag får 4 h sömn med värmekudde i svanken. Vill ba ha mitt lilla mirakel nu, inte långt kvar för oss, kämpa på!

Ge dig själv en break och tillåt dig att må dåligt, man måste inte vara en strålande lycklig älva när man är gravid heller ;) har du nån som kan rå om dig lite extra nu sista tiden?
  • jojjea
    Blirdetsåblirdet skrev 2019-10-17 20:47:16 följande:

Jag är i v 34 nu och det märks helt klart att det händer mycket i kroppen (och knoppen) nu på slutet! Jag har också fått tillbaka tröttheten och illamåendet, kräks ibland och aptiten är inte på topp direkt. Fogarna börjar göra mer och mer ont och i kombination med den stora magen börjar det påverka sömnen rätt mycket, vaknar varje gång jag ska vända på mig. Har haft mycket sammandragningar varje dag sen ca v 20 och nu på slutet har de ibland gjort ganska ont. Men har fått träffa läkare som kunde konstatera att tappen är opåverkad än så länge så det känns ju skönt i alla fall. Bebben håller på att fixera sig också och de plötsliga ilningarna/huggen är ju inte heller så sköna. Jobbar fortfarande heltid men det börjar kännas tyngre och tyngre, dels för kroppen men märker också att humöret, tålamodet och motivationen börjar svikta så nu vill jag verkligen att de här sista veckorna ska gå fort.

Försöker peppa mig själv genom att planera in lite trevliga (och inte så ansträngande) saker då och då så jag har nåt kul att se fram emot och som ger lite energi. Försöker också njuta av de stunder jag har mindre ont och då jag får en liten stunds vila, just då kan ju graviditeten vara rätt mysig. Tänker också på att bebben i alla fall verkar må bra och det är ju prio 1. Räknar ner både veckor och dagar och skriver listor med saker som ska fixas och checkar av så det blir lite tydligare att det händer något och att BF faktiskt närmar sig även om det känns som en evighet ibland. 
  • Li90

[quote=79970498][quote-nick]Blirdetsåblirdet skrev 2019-10-17 20:47:16 följande:[/quote-nick]Nu är jag tillbaka efter några månader härifrån. :)

Börjar bli riktigt tungt nu, både fysiskt och psykiskt. Orkar ingenting typ, mår illa och får knappt i mig mat och känner mig som världens tråkigaste mamma åt sonen på 1,5 år... någon mer som har en riktigt tung tredje trimester?[/

Här är man i vecka 34 börjar bli riktigt trött på att vara gravid. Mår illa igen, foglossningar och sömnen som man aldrig hinner ta igen:( har också en pojk på 1,5 år samt två äldre syskon till honom och energin för dom är verkligen inte på topp men tröstar mig med att jag har max 40 dagar kvar. Vår bebis kommer vi få träffa innan bf eftersom det blir ett planerat snitt. Räknar ner dagarna och förbereder med listor på allt som ska fixas innan för att fördriva tiden;)

Svar på tråden BF december 2019