• Ok1020

BIM maj

Har nu fått mens igen och startar därför den här tråden. Blir vårt 9e försök.

BIM

5/5 ok1020

• Svar på tråden BIM maj
  • Tjoppa12

Men nu ni.. nu kliar det i fingrarna!! Jag är på bim idag, än så länge ingen mens och absolut inga känningar efter mens. Idag när jag vaknade kände jag en tanke typ som " men åh ..såklart jag inte är gravid" . Igår kväll kändes det tvärtom. Jag försöker mig verkligen från att testa nu ikväll för jag vill testa på morgonurin, men jag vet inte om jag kan vänta ?? :( Jag fick en tanke att jag skulle testa och nu villllll jag. Rädd för negativt resultat också såklart...

• BabyEA
    Tjoppa12 skrev 2019-05-14 15:08:46 följande:

Men nu ni.. nu kliar det i fingrarna!! Jag är på bim idag, än så länge ingen mens och absolut inga känningar efter mens. Idag när jag vaknade kände jag en tanke typ som " men åh ..såklart jag inte är gravid" . Igår kväll kändes det tvärtom. Jag försöker mig verkligen från att testa nu ikväll för jag vill testa på morgonurin, men jag vet inte om jag kan vänta ?? :( Jag fick en tanke att jag skulle testa och nu villllll jag. Rädd för negativt resultat också såklart...

Håll dig i 4a timmar utan att dricka något :D testa sen ;)
  • Mela88
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-14 12:44:49 följande:

Är på ÄL+11 idag och plussade! Trodde inte det skulle gå på första försöket! <3

För de som är intresserade får ni gärna följa resan + symptom osv på min blogg,

nouw.com/michaelajohansson/gravid-35928162

Lycka till allihopa!

Åh grattis!!!! :)

• Tjoppa12
    BabyEA skrev 2019-05-14 15:16:59 följande:

Håll dig i 4a timmar utan att dricka något :D testa sen ;)

Hmmm ska jag? Hihi blir nervööös. Det borde väl visa något då om det är något ..?
  • Frostälva

Mensen är beräknad till den 19 maj.

Har ingen direkt koll på när min ägglossning var, annat än beräkningen i mensappen jag har. Clue är duktig på att beräkna min mens så stämmer nog ÄL hyfsat med. Står det att mensen kommer dag X så kommer den dag X.

Dagarna innan veckan för ÄL samt i princip hela ÄL-veckan så hade vi sex. Sen en vecka tillbaka så har allt känts väldigt skumt, känner mig omväxlande dödssjuk (som att jag har 40 graders feber) omväxlande som att mensen ska komma i vilken sekund som helst (har haft molvärk som kommer och går), illamående och extremt trött. Brukar få mensvärk i samband med mensen, men aldrig innan.

Sov mig igenom typ hela min förra graviditet, så skulle jag vara gravid så hoppas jag för GUDS SKULL att jag slipper den extrema tröttheten jag hade då.

Köpte ett sådant där tidigt graviditetstest idag vid lunch, det visade negativt, men är ju några dagar kvar till söndag, så tänker inte testa igen fören om en vecka (förutsatt att mensen inte kommer då).

Tonight is the night when we travel into the heart of the unknown....
  • Sobioor
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-14 12:44:49 följande:

Är på ÄL+11 idag och plussade! Trodde inte det skulle gå på första försöket! <3

För de som är intresserade får ni gärna följa resan + symptom osv på min blogg,

nouw.com/michaelajohansson/gravid-35928162

Lycka till allihopa!

Wooow grattis!!
    jhk1988 skrev 2019-05-14 12:38:56 följande:
    Låt tiden tills på fredag gå fort då med andra ord! :)

Min cykel har varierat mellan 26-36 dagar sedan mensen kom tillbaka i november förra året efter förlossningen. Så jag har ingen aning om hur lång min menscykel är nu... Innan sonen kom till världen förra året, så hade jag en cykel på 30-32 dagar. Men jag kan inte ha så lång cykel denna gång med tanke på att jag typ testat svaaaaagt positivt redan i lördags och då var jag på cd 20...

Så spännande! Håller tummarna så hårt att du är gravid! <3
    Men jaaa, jättefort haha!  Tack snälla <3 
  • Mammaanonym2barn
    Tjoppa12 skrev 2019-05-14 16:11:41 följande:

Hmmm ska jag? Hihi blir nervööös. Det borde väl visa något då om det är något ..?

Ja bara du inte kissat på några timmar så, jag testade först på kvällen och fick då detta positiva :)
  • Sobioor
    Tjoppa12 skrev 2019-05-14 15:08:46 följande:

Oooh ja testa testa!!!! <3
    Frostälva skrev 2019-05-14 16:12:51 följande:

Mensen är beräknad till den 19 maj.

Har ingen direkt koll på när min ägglossning var, annat än beräkningen i mensappen jag har. Clue är duktig på att beräkna min mens så stämmer nog ÄL hyfsat med. Står det att mensen kommer dag X så kommer den dag X.

Dagarna innan veckan för ÄL samt i princip hela ÄL-veckan så hade vi sex. Sen en vecka tillbaka så har allt känts väldigt skumt, känner mig omväxlande dödssjuk (som att jag har 40 graders feber) omväxlande som att mensen ska komma i vilken sekund som helst (har haft molvärk som kommer och går), illamående och extremt trött. Brukar få mensvärk i samband med mensen, men aldrig innan.

Sov mig igenom typ hela min förra graviditet, så skulle jag vara gravid så hoppas jag för GUDS SKULL att jag slipper den extrema tröttheten jag hade då.

Köpte ett sådant där tidigt graviditetstest idag vid lunch, det visade negativt, men är ju några dagar kvar till söndag, så tänker inte testa igen fören om en vecka (förutsatt att mensen inte kommer då).

Välkommen håller tummarna för er!!
  • Tjoppa12
    Mammaanonym2barn skrev 2019-05-14 16:41:01 följande:

Ja bara du inte kissat på några timmar så, jag testade först på kvällen och fick då detta positiva :)

Du var bim+2 eller ? Tänkte det kanske visas tydligare då? :O
    Sobioor skrev 2019-05-14 16:44:45 följande:

Oooh ja testa testa!!!! <3Välkommen håller tummarna för er!!

Åh, jag är så kluven haha...! Känns som det är dumt? Jag kan ju såklart vänta men som sagt...det kliar i fingrarna
  • Mammaanonym2barn
    Tjoppa12 skrev 2019-05-14 16:57:44 följande:

Du var bim+2 eller ? Tänkte det kanske visas tydligare då? :OÅh, jag är så kluven haha...! Känns som det är dumt? Jag kan ju såklart vänta men som sagt...det kliar i fingrarna

Ja då var jag på bim + 2 enligt app :)

Svar på tråden BIM maj