• Ok1020

BIM maj

Har nu fått mens igen och startar därför den här tråden. Blir vårt 9e försök.

BIM

5/5 ok1020

• Svar på tråden BIM maj
  • lonelygirl92
    hoppfull26 skrev 2019-05-15 16:40:19 följande:

Hej!

Jag har följt tråden i smyg då det är min och min sambos första försök med första barnet. Vi har inte ÄL-testat men jag har relativt regelbunden cykel på 35 dagar och brukar kunna ha lite ÄL-känningar. Jag har BIM 19/5 och hade troligtvis ÄL 4-5/5. 

Har sedan en vecka efter ÄL haft konstig värk i livmodern. Påminner lite om mensvärk men ändå inte riktigt, och jag brukar enbart ha mensvärk samma dag som min mens kommer samt ev. dagen efter. Nu till mitt huvudbry. Jag trodde jag skulle vara lite chill över hela bebis-skapandet eftersom det är vårt första försök men givetvis testade jag idag (BIM -4) med Cb tidigt test. Är det bara mina hjärnspöken som ser något? Och är det vanligt med spök-streck på Cb?

Jättesnällt om någon vill lägga in mig i listan också :) 

Grattis till alla plus!! <3 

Jag ser ett svagt streck! Mitt såg likadant ut ungefär 5 dagar innan BIM. Grattis! :D
  • lovalivet
    Sobioor skrev 2019-05-15 10:31:46 följande:

Va roligt att vi är på exakt samma dagar :D vilket test använde du? Brukar din mens alltid va punktlig? Min kan va lite lurig men borde till 99% komma den 22/5. Har du några symtom? Jag har bara ett vanligt rfsu (det röda) graviditetstestet hemma och ja försökte testa det sist då jag va på äl+11 men de visade inget :P Vill kissa på det nu rent spontant men ja vet att det är så onödigt att jag skiter i det haha. Ska nog köpa ett digitalt i morgon så får vi se när jag vågar testa :OÅh å skiljer det inte mycket :D vet nu när du hade ÄL? Vilket test tänker du köra på? Är detta din första graviditet/första barn? Har du några symptom?

Jag hade babyplans testa tidigt. Nu har jag köpt fler cb testa tidigt :) jag kommer inte fixa att hålla mig... ja jag hade ÄL natten mot den 7 maj. Så exakt en vecka senare kände jag sticket. Eller ja det är mer som ett knivhugg mitt i livmodern som strålar ned i livmodertappen. Gör så ont att jag nästan skriker. Går inte att missa.

Har du känt av nåt?
  • hoppfull26
    lonelygirl92 skrev 2019-05-15 16:48:51 följande:
    Jag ser ett svagt streck! Mitt såg likadant ut ungefär 5 dagar innan BIM. Grattis! :D
    Åh tack, då är det inte bara jag som ser! :)
    Ska försöka vara försiktigt hoppfull men fasiken vad svårt det är! Får testa igen lite närmare helgen.
    Eller äsch vem försöker jag lura.. jag kommer ju testa redan imorgon igen. :)
  • BabyEA
    MiaAhlin skrev 2019-05-15 07:35:05 följande:

BIM-lista

1/5 elenoresara, Maya 889, 88Sandy

2/5 Trettitvå, Rollan92, Solsken86

3/5 sommartjejen888, Emphz, skrollan94,

4/5 smlan, luktärtan, höstmamma, susanned, råttiz

5/5 ok1020, Evi82, Irene122, legenden123, t123, Grossess, sanfo1

6/5 Bebbelover, Rebecka93, Hannabananas, hallonsaft24

7/5 jejja93, nervösanonym, zebrans

8/5 Emmissss, Lyra78, Pixpoxy, Pikai

9/5 Babycakes79, Cheneyney, pepsi20, Gabriela11, sidechick

10/5 Proppen89, mammaanonym2barn

11/5 Espresso, Gummsan83, Jsv17, liebespuppe

12/5 Pahm, Lunne

13/5 Lonelygirl92, Desiree223

14/5 fjompp91, Tjoppa12

15/5 Sweetheart2017, CH90

16/5 Tessi1, LittleAngelbeat, butembobaby

18/5 Sirest01

19/5 babytjejen

20/5 Emuya

21/5 Enniie

22/5 Pennie22, luthia, Dimman, Sobioor, Lovalivet, Ollesmor 

23/5 Lovalia, BabyEA

25/5 Zyprexa

26/5 MiaAhlin

27/5 Nicciz, Emma Sx

28/5 Mela88, Skrollan94

29/5 t123

30/5 Kakan32, brallison

31/5 MammaVici, Rollan92, Saga92

Pluslista;

25/4 Trettitvå -7

29/4 emphz -4, 88Sandy , luktärt

3/5 Sussaned -1, smlan -1, råttiz

4/5 legenden123 -1

5/5 jejja93 -2

7/5 Lonelygirl92 -5

8/5 Emmissss

12/5 CH90 - 3 mammaanonym +2

• Butembobaby

Äl+9 idag :)

Inte lika mycket illamående idag, och nedstämdheten har gått över i något slags lyckorus. Hormonell much? Hahaha

Har även kvar metalsmaken i munnen och har varit JÄTTE hungrig hela dagen!

Ska testa ikväll när jag kommer hem tänker jag :)

• Sobioor
    Dimman skrev 2019-05-15 12:36:56 följande:

ÄL +6/7, vet inte helt säkert. Tänker att det är för tidigt att känna något vilket jag tycker är rätt skönt. Vi är på vårt andra försök och förra månaden hade jag molvärk i princip från ägglossning och hann googla mig internet runt på symptom som skulle bekräfta att jag var gravid. Slutade dock med att mensen kom två dagar tidigt med världens mensvärk och störtfloden.. Så.. jag försöker vara lugnare nu. Har inga symptom idag och försöker att inte känna efter, får bara ångest och stress av det. Vill istället bara vara lugn i den här processen och inte låta det ta för mycket av mitt känsloliv. Den dagen jag vet att jag är gravid däremot, då ska det firas.

Tänker inte testa förrän mensen eventuellt är sen. Men spännande att följa er andra som gillar att testa tidigt :)

Åh jag önskar verkligen att jag kunde va lik chill som dig <3. Som du beskriver så tar det massvis av ens känsloliv, och energi. Önskar jag hade ett knep så jag inte alls behövde tänka haha
  • Sobioor
    Butembobaby skrev 2019-05-15 18:03:30 följande:

Äl+9 idag :)

Inte lika mycket illamående idag, och nedstämdheten har gått över i något slags lyckorus. Hormonell much? Hahaha

Har även kvar metalsmaken i munnen och har varit JÄTTE hungrig hela dagen!

Ska testa ikväll när jag kommer hem tänker jag :)

Åh va spännande! Samma som mig (äl+9) när har du BIM?

Vilket test ska du använda dig av?

Håll oss uppdaterade <3
Svar på tråden BIM maj