• Anonym (Fg)

Snåla killar!!

Jag har dejtat en del killar o upptäckt att väldigt många är extremt snålan o rent av ohyfsade. Jag begär inte att det är killen som ska bjuda, men mer hur de uttrycker sig o helt enkelt beter sig extremt ohyfsat. Några exempel:

Var på en dejt där vi skulle köpa lite thaimat o sitta i en park o äta. Direkt när vi ses säger denna kille: du betalar bara så du vet! Ni tjatar om jömnställdhel o då ska det vara det! I övrigt är dejten väldigt trevlig. När det är dags för mig att röra mig hemåt vill han att jag ska ta tunnelbanan mitt i natten i en stad jag knappt varit i då jag bodde på hotell där. Denna kille ville ses igen så intresserad måste han varit.

En annna kille dejtade jag väldigt länge. Var alltid jag som kom till hans stad 15 mil bort. Men det var även alltid jag som fick betala maten, parkering mm. Tycker det är ganska självklart att om någon kommer till en så bjuder man åtminstonde på mat?

För någon dag sedan skulle jag äta glass med en kille, glass som kostade 30 kr / glass. Tjejen i disken frågar om vi ska betala var o en eller ihop. Killen börjar vela o jag hör att han tänker säga dela varav jag snabbt svarar ihop. Han erbjuder sig inte att betala utan när jag tar upp mott kort säger han betala du så swischar jag varav jag säger nej jag betalar.

Överreagerar jag? Tycker inte alls att killarna alltid ska betala men att liksom tala om det så öppet som första killen, o inte ens kunna bjuda på en glass!

Jag tänker att man vill väl ändå he ett bra inteyck på första dejten...

• Svar på tråden Snåla killar!!
  • Mackan1978

Sådana killar ska du rata direkt, vilka människor!!

Jag som man har varit med om hårresande saker i samma situationer med tjejer. Personer som utnyttjar att man är snäll.

• Anonym (Nix)

Sådana killar hade aldrig fått en andra dejt med mig. Snålt och ohyfsat. Mycket oattraktivt. Och jag bjuder lika gärna själv, men inte hålla på och be om småpengar...

• Mackan1978

Instämmer med dig.

Haha att man kan vara så dum att man skickar ut sådana signaler redan vid första dejten. Det är bra att dom visar sitt rätta jag, men hur dum fpr man vara!!

• Anonym (rr)

Tycker inte att du överreagerar. Däremot lite sorgligt att du fortsatte dejta nr 2 trots det han visat. 

Men känner igen typen av människa. Inget att ha. 

• Anonym (.)

Kvinnor överskattar sin attraktivitet ganska grovt i Sverige i dagsläget.

Jag hade betalt för en tjej jag är extremt attraherad av.

Men jag hade nog inte betalt för en dejt med en medelmåtta.

• Anonym (Uh)

Ni tjejer måste dumpa sådana kilar direkt (om ni nu inte bara vill ligga).

Bristen på social uppfostran stör mer än snålheten vill jag personligen påstå

• Anonym (Fågel)
    Anonym (.) skrev 2019-04-23 12:55:11 följande:

Kvinnor överskattar sin attraktivitet ganska grovt i Sverige i dagsläget.

Jag hade betalt för en tjej jag är extremt attraherad av.

Men jag hade nog inte betalt för en dejt med en medelmåtta.

Varför dejtar du någon som du anser är medelmåtta då?
  • Anonym (G)
    Anonym (Fågel) skrev 2019-04-23 13:02:22 följande:

Varför dejtar du någon som du anser är medelmåtta då?

Inget konstigt. Man dejtar för att det kan vara trevligt även om man känner att det är inte rätt tjej jag vill bilda familj med. Är det någon jag känner extra för kan jag vara mer generös. Om inte har jag ingen anledning.
  • Anonym (Fg)
    Anonym (Uh) skrev 2019-04-23 13:02:12 följande:

Ni tjejer måste dumpa sådana kilar direkt (om ni nu inte bara vill ligga).

Bristen på social uppfostran stör mer än snålheten vill jag personligen påstå

Ja men precis!! Känns inte riktigt som största problemen här låg i snålheten, utan mer hur man ens kan ha en tanke att tänka så!! Vett och etikett liksom.. för mig är det självklart vissa grejer om vem som betalar vad.. sen kan jag ju medge att jag gillar när killen betalar försts dejten för att visa att han ändå är lite man o tänker på såna saker. Men det betyder att jag betalar andra dejten utan problem just för att man kan dela lika på det sättet utan att hålla på o splittra notan hels tiden.

Ett ex på bra kille jag träfffade tex var att han hade bjudit o jag hade lovat att bjuda nästa träff. Nästa träff hade han missuppfattat o fått dubbelbokningar vilket gjorde att vi fick ses på dagen ist för kvällen. Han skulle alltså ha middag med kompisar o ingen tjej. För att detta hade hänt bjöd han mig för att gottgöra sig på något sätt.
  • Anonym (Jeez)
    Anonym (G) skrev 2019-04-23 13:10:24 följande:
    Inget konstigt. Man dejtar för att det kan vara trevligt även om man känner att det är inte rätt tjej jag vill bilda familj med. Är det någon jag känner extra för kan jag vara mer generös. Om inte har jag ingen anledning.
    Så du menar att du börjar räkna småpengar på en dejt om tjejen inte känns som din blivande livskamrat? 

Oerhört attraktivt drag. Drömmer 
Svar på tråden Snåla killar!!