• Anonym (Fg)

Snåla killar!!

Jag har dejtat en del killar o upptäckt att väldigt många är extremt snålan o rent av ohyfsade. Jag begär inte att det är killen som ska bjuda, men mer hur de uttrycker sig o helt enkelt beter sig extremt ohyfsat. Några exempel:

Var på en dejt där vi skulle köpa lite thaimat o sitta i en park o äta. Direkt när vi ses säger denna kille: du betalar bara så du vet! Ni tjatar om jömnställdhel o då ska det vara det! I övrigt är dejten väldigt trevlig. När det är dags för mig att röra mig hemåt vill han att jag ska ta tunnelbanan mitt i natten i en stad jag knappt varit i då jag bodde på hotell där. Denna kille ville ses igen så intresserad måste han varit.

En annna kille dejtade jag väldigt länge. Var alltid jag som kom till hans stad 15 mil bort. Men det var även alltid jag som fick betala maten, parkering mm. Tycker det är ganska självklart att om någon kommer till en så bjuder man åtminstonde på mat?

För någon dag sedan skulle jag äta glass med en kille, glass som kostade 30 kr / glass. Tjejen i disken frågar om vi ska betala var o en eller ihop. Killen börjar vela o jag hör att han tänker säga dela varav jag snabbt svarar ihop. Han erbjuder sig inte att betala utan när jag tar upp mott kort säger han betala du så swischar jag varav jag säger nej jag betalar.

Överreagerar jag? Tycker inte alls att killarna alltid ska betala men att liksom tala om det så öppet som första killen, o inte ens kunna bjuda på en glass!

Jag tänker att man vill väl ändå he ett bra inteyck på första dejten...

• Svar på tråden Snåla killar!!
  • Anonym (Jeez)
    Daija skrev 2019-04-23 22:07:22 följande:

Vet du vad... Jag respekterar dig. Du verkar vara en hygglig, jordnära och älskvärd kvinna. Så vi får nog sätta punkt där innan jag bjuder på middag och friar. 

Jag tror att problemet och hela den förvirring i hur vi män ska behandla och bete oss gentemot er kvinnor vilar i att ni envist bestämt er för att vara individer med individuella preferenser och individuella åsikter, det blir liksom förvirrande Flört.

Vi skulle behöva någon sorts kvinnopåve som kunde etablera en strikt ortodoxi för hur vi män ska bete oss mot er.

Men tills dess får jag fortsätta att leva i forna neandertalares fotspår medans du skapar nya, och vi får finna oss i den konflikten som möjligen uppstår ibland.

Vill bara avsluta med att säga det att jag inte utesluter eller diskriminerar mot någon kvinna bara för att hon kallar sig feminism. Feminism kan betyda så otroligt mycket (eller lite) beroende på personen precis som du säger. Man måste lära känna personen för att förstå vad feminismen verkligen innebär för den. Det är lite som att du är på dejt med en kille och killen säger:

-"Jag är höger".
    -"Jaha så du vill ha lägre skatt".
    -"Va!? nej jag tycker att alla med hudfärg mörkare än albino bör sättas i läger.

-(Ja juste ni är ju också höger).

Önskar både dig och maken ett långt och härligt normkritiskt liv och hoppas att jag inte var allt för jobbigt SkrattandeSkål.

Haha, vet du, jag kan till och med uppskatta de där konflikterna som uppstår så länge de inte spårar ur i förakt. Olika tankesätt är roligt. Det skapar dynamik. 

Jag önskar dig i gengäld ett traditionellt liv med tydliga könsroller och en kvinna som är mer klassiskt romantiskt lagd än jag. Skrattande
  • Anonym (Fågel)
    Anonym (G) skrev 2019-04-23 21:45:42 följande:

Haha, jag är alltså äcklig för att jag sätter upp egna krav på vilka tjejer jag kan tänka mig betala för och vilka jag inte kan det. Kvinnor på FL är verkligen underbara.

Inte för att det spelar någon roll, jag är fullt nöjd med att jag har hyfsat lätt att få tjejer, såväl ons som för förhållanden.

Du pratar om kvinnor som horor, det är äckligt. Skiter fullständigt om du har svårt eller lätt att få tjejer, det hör inte till min frågeställning eller min slutsats.
  • Anonym (G)
    Anonym (Fågel) skrev 2019-04-23 23:00:15 följande:

Du pratar om kvinnor som horor, det är äckligt. Skiter fullständigt om du har svårt eller lätt att få tjejer, det hör inte till min frågeställning eller min slutsats.

Är du säker på att du syftar på rätt person?

I vilket inlägg pratar jag om kvinnor som horor?
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Snål kille :D) skrev 2019-04-23 22:28:29 följande:

Javisst kan jag det! (Det kan jag egentligen inte alls, men jag kan försöka. Får googla först :D )

Haha ahw! Annars skulle ju jag kunna visa dig :)
  • Anonym (Fågel)
    Anonym (G) skrev 2019-04-23 23:03:34 följande:

Är du säker på att du syftar på rätt person?

I vilket inlägg pratar jag om kvinnor som horor?

Snygga tjejer kan du spendera lite pengar på men medelmåttor gör du inte de med. Bara att säg att vilja lägga pengar på snygga tjejer gör att du anser dig kunna köpa dem. Äcklig syn på människor.
  • Anonym (G)
    Anonym (Fågel) skrev 2019-04-23 23:18:16 följande:

Snygga tjejer kan du spendera lite pengar på men medelmåttor gör du inte de med. Bara att säg att vilja lägga pengar på snygga tjejer gör att du anser dig kunna köpa dem. Äcklig syn på människor.

Jaså du lyckas inte bättre än att lägga ord i min mun som jag aldrig sagt. I vilket inlägg har jag sagt att jag bara vill lägga pengar på snygga tjejer?

Vad som är äckligt är när man anklagar någon får att ha sagt något man inte alla sagt. Det är inte bara äckligt utan direkt svinigt.
  • Anonym (Fågel)
    Anonym (G) skrev 2019-04-23 23:26:10 följande:

Jaså du lyckas inte bättre än att lägga ord i min mun som jag aldrig sagt. I vilket inlägg har jag sagt att jag bara vill lägga pengar på snygga tjejer?

Vad som är äckligt är när man anklagar någon får att ha sagt något man inte alla sagt. Det är inte bara äckligt utan direkt svinigt.

Haha, men va pinsamt det blev nu för mig. Haha, förlåt. Det var ju inte du som skrev inlägg #5. Trodde det var samma person hela vägen.

Du svarade på mitt inlägg och trodde direkt att det var samma person som jag hade kommenterat. Så det kan bli.
  • Anonym (rr)
    Anonym (Snål kille :D) skrev 2019-04-23 19:20:27 följande:
    Vet du ens vad en restaurangmiddag med vin, taxi osv. kostar? Det kan bli över tusenlappen. Lätt. Vem vill lägga en tjugondel av månadslönen på en dejt? Inte jag. Är du sugen på hemlagad Lasagne?
    Ja, jag vet att restaurang kan vara både billigt o dyrt men det var inte det jag menade. Du målar upp ett scenario som känns lite verklighetsfrämmande så du kanske inte är så van, men det spelar ingen roll. Dejter behöver inte vara så uppstyrda

Vad jag menade är kommentarena Ts skrev om i trådstarten,  om en kille uttrycker sig så som hon beskrivit "ni tjejer tjatar om jämställdhet" osv säger det mig rätt mycket om honom som person. Gnällig, negativ, bitter osv. Om han istället hade sagt vad han menade lite mjukare hade det inte varit nåt mer med det liksom (för mig). O jag märker på tongångarna hos vissa här samma attityd. 

Ja hemlagat är trevligt, har varit på såna dejter:) Känns väldigt jordnära o bra!
  • Anonym (kronblomman)
    Anonym (Fg) skrev 2019-04-23 11:57:04 följande:

Jag har dejtat en del killar o upptäckt att väldigt många är extremt snålan o rent av ohyfsade. Jag begär inte att det är killen som ska bjuda, men mer hur de uttrycker sig o helt enkelt beter sig extremt ohyfsat. Några exempel:

Var på en dejt där vi skulle köpa lite thaimat o sitta i en park o äta. Direkt när vi ses säger denna kille: du betalar bara så du vet! Ni tjatar om jömnställdhel o då ska det vara det! I övrigt är dejten väldigt trevlig. När det är dags för mig att röra mig hemåt vill han att jag ska ta tunnelbanan mitt i natten i en stad jag knappt varit i då jag bodde på hotell där. Denna kille ville ses igen så intresserad måste han varit.

En annna kille dejtade jag väldigt länge. Var alltid jag som kom till hans stad 15 mil bort. Men det var även alltid jag som fick betala maten, parkering mm. Tycker det är ganska självklart att om någon kommer till en så bjuder man åtminstonde på mat?

För någon dag sedan skulle jag äta glass med en kille, glass som kostade 30 kr / glass. Tjejen i disken frågar om vi ska betala var o en eller ihop. Killen börjar vela o jag hör att han tänker säga dela varav jag snabbt svarar ihop. Han erbjuder sig inte att betala utan när jag tar upp mott kort säger han betala du så swischar jag varav jag säger nej jag betalar.

Överreagerar jag? Tycker inte alls att killarna alltid ska betala men att liksom tala om det så öppet som första killen, o inte ens kunna bjuda på en glass!

Jag tänker att man vill väl ändå he ett bra inteyck på första dejten...

Den där första killen verkar ju inget att ha som uttrycker sig så! "Ni tjatar jämnt om jämställdhet" Honom hoppas jag du dumpar, man hör vad det är för en typ...

Den andra borde fatta att du betalar ju bilfärden så då vore det artigt att betala för parkering i alla fall. Men samtidigt så huserar du ju hos honom och antar han bjuder på nåt hos sig hemma?

Den sista verkar inte ha nån vidare stake i sig. Vela om 30 kr så där. Han skulle ju betalt för din glass, hade ju visat på god stil.

Du kanske råkat dejta fel typer av killar? Vad är det som fått dig att vilja dejta dem? Utseendet? Eller något annat i deras personlighet? Jag tror långt från alla svenska killar är snåla. Inte jag i alla fall eller de som jag umgås med. De erbjuder sig ofta att betala även för sina vänner.
  • Anonym (G)
    Anonym (Fågel) skrev 2019-04-23 23:35:06 följande:

Haha, men va pinsamt det blev nu för mig. Haha, förlåt. Det var ju inte du som skrev inlägg #5. Trodde det var samma person hela vägen.

Du svarade på mitt inlägg och trodde direkt att det var samma person som jag hade kommenterat. Så det kan bli.

Det är ok. Ursäkten godtas, misstag händer.
Svar på tråden Snåla killar!!