• Miluci

Följas åt till plus! 2020

Tänkte vi kunde ha en liten grupp med folk som kan följas åt fram till pluss! Om de är flera än jag som känner att de kan vara skönt att få skriva av sig hur man känner, jämföra med andra som är ungefär på samma dag och få längta och drömma tillsammans!

Jag är 26 år och mamma till en 2018 bebis och nu planerar vi syskon till henne och hoppas innerligt att få en liten 2020 bebis :)

Välkomna! <3

• Svar på tråden Följas åt till plus! 2020
  • ikki87

Nytt test idag jag ser stegring iallafall. Hoppas det är positivt. Nu har jga gjort slut på rfsu 8 pack får prova nått annat om par dagar :)

• tillyra

Ser solklart positivt ut ikki87. Märkligt att det dröjer så länge bara? Du är på +7 idag va? Men ägget kanske fäste sent. Har du lång eller kort lutealfas? Tänker att om den är kort och ägget fäster sent så är graviditeten inte så långt gången.

Jag hade firat iallafall

Själv har jag mensvärk. Började igår kväll och fortsätter idag. Beräknad mens i övermorgon. Känns mer som att den kommer ikväll. Väldigt kort cykel den här månaden isf, 24 dagar. Jaja. Ny månad, nya möjligheter.

• Anonym (Påhittatnamn)
    Daphodil skrev 2019-06-05 15:30:23 följande:

Visst är det så! PS du kanske redan vet om apparna och föredrar ditt ritblock, men om inte tipsar jag om Fertilityfriend som gör superfina grafer.

Använder ritblocket då dom flesta appar räknar med 2 decimaler och jag har en temp med en decimal :/ vet att det är bättre med en temp med 2 decimaler men har tyvärr inte haft råd att köpa en sån termometer :/ så jag kör på dem termometern jag har och hoppas på att man kan få ett någorlunda mönster
  • Anonym (Påhittatnamn)
    Daphodil skrev 2019-06-05 08:53:39 följande:

Enligt min erfarenhet betyder inte högre tempstegring nödvändigtvis graviditet. Jag ligger ofta högre de cykler jag inte är gravid än den cykeln då jag faktiskt blev gravid. Men du ser ut att ha början på ett trifasiskt mönster, och det ska ju vara lovande. Lycka till!

Vad menas med ett trifasiskt mönster? Idag ser diagrammet ut såhär

• ikki87
    tillyra skrev 2019-06-06 12:26:05 följande:

Ser solklart positivt ut ikki87. Märkligt att det dröjer så länge bara? Du är på +7 idag va? Men ägget kanske fäste sent. Har du lång eller kort lutealfas? Tänker att om den är kort och ägget fäster sent så är graviditeten inte så långt gången.

Jag hade firat iallafall

Själv har jag mensvärk. Började igår kväll och fortsätter idag. Beräknad mens i övermorgon. Känns mer som att den kommer ikväll. Väldigt kort cykel den här månaden isf, 24 dagar. Jaja. Ny månad, nya möjligheter.

Jag har 28 dagar. Men säker på att det fäste sent fick som en nidblödning för en vecka sen idag min mens klockar alltid samma dag blöder en vecka. Blödde de tre första månaderna med första å senaste mitten barnet inget det är så olika :)
  • Daphodil
    Anonym (Påhittatnamn) skrev 2019-06-06 12:40:25 följande:

Använder ritblocket då dom flesta appar räknar med 2 decimaler och jag har en temp med en decimal :/ vet att det är bättre med en temp med 2 decimaler men har tyvärr inte haft råd att köpa en sån termometer :/ så jag kör på dem termometern jag har och hoppas på att man kan få ett någorlunda mönster

Du kan ju skriva in värdena som 36.60, 36.90 etc Går lika bra. Trifasiskt mönster är när man har en temphöjning vid ägglossning och sen ytterligare en nivåökning efter nån vecka. Detta ses tydligen ibland bland gravida, men behöver inte förekomma, och betyder inte automatiskt graviditet heller.
  • Espresso
    Anonym (Påhittatnamn) skrev 2019-06-06 12:42:53 följande:

Vad menas med ett trifasiskt mönster? Idag ser diagrammet ut såhär

När jag gravid med första barnet såg min kurva ut såhär, jag fick en temphöjning på dag 8 som sedan höll i sig. Antar att ägget fäste då. Vill tolka kurvan som trifasisk.
  • Anonym (Kanske gravid?)

Ja ni vet ni, de var som jag trodde! Det positiva äl testet visade sig också vara ett positivt gravtest! Så nu kan vi bara hålla tummarna att syskonet håller i sig ????

• Anonym (U)
    Anonym (Kanske gravid?) skrev 2019-06-06 21:44:56 följande:

Ja ni vet ni, de var som jag trodde! Det positiva äl testet visade sig också vara ett positivt gravtest! Så nu kan vi bara hålla tummarna att syskonet håller i sig ????

Grattis :)
Svar på tråden Följas åt till plus! 2020