• Miluci

Följas åt till plus! 2020

Tänkte vi kunde ha en liten grupp med folk som kan följas åt fram till pluss! Om de är flera än jag som känner att de kan vara skönt att få skriva av sig hur man känner, jämföra med andra som är ungefär på samma dag och få längta och drömma tillsammans!

Jag är 26 år och mamma till en 2018 bebis och nu planerar vi syskon till henne och hoppas innerligt att få en liten 2020 bebis :)

Välkomna! <3

• Svar på tråden Följas åt till plus! 2020
  • Theresesvea
    Anonym (Kanske gravid?) skrev 2019-06-04 21:00:24 följande:

Jösses! Får se vad detta slutar i, är det plus så blir det nog syskon ungefär samtidigt som barn nummer 1 föddes i februari. Första 10 feb, blir det något blir andra 13 feb ;D

Vad spännande! Håller tummarna :)
  • Daphodil
    Anonym (Påhittatnamn) skrev 2019-06-04 14:52:43 följande:

Såhär ser mitt tempdiagram ut, har stigit ganska mycket, som lägst har jag haft 36,3 och nu bara stiger den, just nu ligger tempen på 36,9 så en ganska stor stegring tycker jag! :) enligt min app på telefonen skulle jag ha äl den 27:e... under dagarna har jag 37,1 i temp..

vad skulle ni säga om detta? Är det troligt att det är en graviditet eller vad säger ni? :)

Enligt min erfarenhet betyder inte högre tempstegring nödvändigtvis graviditet. Jag ligger ofta högre de cykler jag inte är gravid än den cykeln då jag faktiskt blev gravid. Men du ser ut att ha början på ett trifasiskt mönster, och det ska ju vara lovande. Lycka till!
  • Anonym (Påhittatnamn)
    Daphodil skrev 2019-06-05 08:53:39 följande:

Enligt min erfarenhet betyder inte högre tempstegring nödvändigtvis graviditet. Jag ligger ofta högre de cykler jag inte är gravid än den cykeln då jag faktiskt blev gravid. Men du ser ut att ha början på ett trifasiskt mönster, och det ska ju vara lovande. Lycka till!

Nä jag vet men vill så gärna så försöker hitta minsta lilla tecken! Men blir ju helt galen av det här med att försöka bli gravid!

Tack så mycket och detsamma!
  • Daphodil
    Anonym (Påhittatnamn) skrev 2019-06-05 13:54:27 följande:

Nä jag vet men vill så gärna så försöker hitta minsta lilla tecken! Men blir ju helt galen av det här med att försöka bli gravid!

Tack så mycket och detsamma!

Visst är det så! PS du kanske redan vet om apparna och föredrar ditt ritblock, men om inte tipsar jag om Fertilityfriend som gör superfina grafer.
  • Anonym (U)

Nu kanske mina hormoner spökar massor. Men efter skrapning testade jag negativt på gravtest den 30/5. Jag testade positivt på ÄL-test den 31/5, men sen negativt 1/6. Den 28/5 testade jag negativt på ÄL och testade inget förrän den 30/5. Testade ett ÄL-test idag (se bild). Vad tror ni? Har jag ägglossning nu? Stökar hormonerna fortfarande? Eller kan jag vara gravid?

• Espresso
    Anonym (U) skrev 2019-06-05 16:34:19 följande:

Nu kanske mina hormoner spökar massor. Men efter skrapning testade jag negativt på gravtest den 30/5. Jag testade positivt på ÄL-test den 31/5, men sen negativt 1/6. Den 28/5 testade jag negativt på ÄL och testade inget förrän den 30/5. Testade ett ÄL-test idag (se bild). Vad tror ni? Har jag ägglossning nu? Stökar hormonerna fortfarande? Eller kan jag vara gravid?

Det är inte positivt men ägglossningen är kanske på gång. Fortsätt testa så kanske det blir positivt om några dagar. Hade du äl 31/5 bör det ju ändå vara för tidigt att ge utslag på ett graviditetstest
  • Espresso
    Daphodil skrev 2019-06-05 15:30:23 följande:

Visst är det så! PS du kanske redan vet om apparna och föredrar ditt ritblock, men om inte tipsar jag om Fertilityfriend som gör superfina grafer.

Jag tycker Fertility Friend är superbra. Använde den appen när jag försökte med första barnet också. Såhär ser min grad ut denna månad

• Daphodil
    Espresso skrev 2019-06-05 18:04:46 följande:

Jag tycker Fertility Friend är superbra. Använde den appen när jag försökte med första barnet också. Såhär ser min grad ut denna månad

Snyggt! Så härligt att få en tydligt markerad ägglossning
  • Espresso

Min mens kom nu, enligt tabell. Får hoppas på en marsbebis men jag är lite orolig att den ägglossningen kommer inträffa på typ midsommarafton när vi är bortresta och inklämda i lilla sommarstugan med släkten. Med lite tur kommer den dagarna innan.

Tyckte vi prickade äl så bra denna månad men jaja. Tredje gången gillt då.

• Anonym (U)
    Espresso skrev 2019-06-05 17:59:02 följande:

Det är inte positivt men ägglossningen är kanske på gång. Fortsätt testa så kanske det blir positivt om några dagar. Hade du äl 31/5 bör det ju ändå vara för tidigt att ge utslag på ett graviditetstest

Tack :) Jag avvaktar till beräknad mens och kollar då. Svårt att veta exakt när den ska komma då jag inte haft någon sen MA. Men utgår från då jag fick positivt ÄL-test. Har tagit två tester efter det positiva. Ett med ett svagare streck än det på bilden och nu ett (bilden) där strecket är starkare. Tror mest att kroppen är upp och ner efter skrapningen.
Svar på tråden Följas åt till plus! 2020