• Miluci

Följas åt till plus! 2020

Tänkte vi kunde ha en liten grupp med folk som kan följas åt fram till pluss! Om de är flera än jag som känner att de kan vara skönt att få skriva av sig hur man känner, jämföra med andra som är ungefär på samma dag och få längta och drömma tillsammans!

Jag är 26 år och mamma till en 2018 bebis och nu planerar vi syskon till henne och hoppas innerligt att få en liten 2020 bebis :)

Välkomna! <3

• Svar på tråden Följas åt till plus! 2020
  • tillyra
    Anonym (Kanske gravid?) skrev 2019-06-06 21:44:56 följande:

Ja ni vet ni, de var som jag trodde! Det positiva äl testet visade sig också vara ett positivt gravtest! Så nu kan vi bara hålla tummarna att syskonet håller i sig ????

Grattis! Gud vad kul!
  • Theresesvea
    Anonym (Kanske gravid?) skrev 2019-06-06 21:44:56 följande:

Ja ni vet ni, de var som jag trodde! Det positiva äl testet visade sig också vara ett positivt gravtest! Så nu kan vi bara hålla tummarna att syskonet håller i sig ????

Stort grattis :)
  • tillyra

Idag är det bim för mig. Har haft mensvärk till och från de senaste tre dagarna. För tre dagar sen trodde jag säkert mensen skulle dyka upp följande morgon, hade riktigt ont. På förmiddagen dagen efter låg jag i soffan och väntade, hade ont precis som när den är på gång. Sen har det varit till och från, intensivast på kvällarna. Men fortfarande inget. Kommer väl under dagen eller i morgon kanske.

Negativt test i morse. Jag tror att vi missade äl den här månaden så hade inte så höga förhoppningar. Men liite spännande är det ju så länge inte mensen kommit.

Tyckte att värken igår kväll var lite annorlunda också, mer "ihålig" eller hur jag ska uttrycka det. Som att jag kände livmodern som en del skiljd från kroppen? Ehh, svårt att förklara.

Någon mer med bim idag? Eller snart? Hur känner ni er?

• ikki87

Så nu har jag testat 3 olika märken svaga streck på alla, detta är från i morse nån timme efter jag gick på toa första gången, bim +10 men testa för en vecka sedan då syndens det knappt. Men detta måste väl vara positivt :D lägger ner testandet nu tror jag,

• ikki87

Rädd för kemisk graviditet men om bim var för 10 dagar sen och det har stegrat sen dess så måste det vara lugnt. Vill bara säga till min man på sjukhuset att vi ska ha barn men vill vara helt 100 innan med tanke på hans olycka

• Daphodil
    ikki87 skrev 2019-06-09 11:01:35 följande:

Rädd för kemisk graviditet men om bim var för 10 dagar sen och det har stegrat sen dess så måste det vara lugnt. Vill bara säga till min man på sjukhuset att vi ska ha barn men vill vara helt 100 innan med tanke på hans olycka

Håller tummarna för dig. Håller med om att stegring is the key
  • Anonym (Påhittatnamn)

Vad säger ni om mitt diagram? Där det är en ring är där jag troligtvis hade ÄL! Är det trifasiskt?

• Coka

Hej. Vi håller på att försöka och förra veckan fick jag för mig att det nog hade tagit sig denna månaden då jag mått illa sen efter ägglossning. Men har inga andra symtom så tror de är huvudet som spökar. Men till en annan fråga hur mycket ligger ni vid ägglossning?

• Anonym (Påhittatnamn)
    Coka skrev 2019-06-09 16:32:21 följande:

Hej. Vi håller på att försöka och förra veckan fick jag för mig att det nog hade tagit sig denna månaden då jag mått illa sen efter ägglossning. Men har inga andra symtom så tror de är huvudet som spökar. Men till en annan fråga hur mycket ligger ni vid ägglossning?

Vi låg varje dag vid ägglossning! Vi låg sammanlagt 7 gånger runt ägglossning, 5 dagar innan ägglossning, på ägglossningsdagen och 1 dag efter ägglossning. Vet dock inte om det har tagit sig! Inte haft BIM än
  • Daphodil
    Anonym (Påhittatnamn) skrev 2019-06-09 15:12:14 följande:

Vad säger ni om mitt diagram? Där det är en ring är där jag troligtvis hade ÄL! Är det trifasiskt?

Inte trifasiskt, men det måste det ju inte vara. Om du tar ett test idag borde du kunna få svar om du är gravid eller ej
Svar på tråden Följas åt till plus! 2020