• Miluci

Följas åt till plus! 2020

Tänkte vi kunde ha en liten grupp med folk som kan följas åt fram till pluss! Om de är flera än jag som känner att de kan vara skönt att få skriva av sig hur man känner, jämföra med andra som är ungefär på samma dag och få längta och drömma tillsammans!

Jag är 26 år och mamma till en 2018 bebis och nu planerar vi syskon till henne och hoppas innerligt att få en liten 2020 bebis :)

Välkomna! <3

• Svar på tråden Följas åt till plus! 2020
  • AnnsofieD89

Jag och min blivande man har nu bestämt oss att börja med babyverkstan Flört
    Har ägglossning denna veckan och nu satsat vi fullt ut!
    Hoppas innerligt på en 2020 bebisBaby

• happycookie
    AnnsofieD89 skrev 2019-06-19 07:48:34 följande:

Jag och min blivande man har nu bestämt oss att börja med babyverkstan 

Har ägglossning denna veckan och nu satsat vi fullt ut!

Hoppas innerligt på en 2020 bebis

Så kul!! Har ni barn sen tidigare?
  • Båten

Hej alla.

Första inlägget någonsin för mig här. Har alltid bara läst trådar och sen googlat vidare men känner att jag nog skulle uppskatta en sådan här grupp just nu.

Jag är snart 33 år, mamma till två pojkar -14 och -17 och längtar enormt mycket efter en flicka. Så nu har jag fått mannen att gå med på en trea ???? Och jag har lovat honom att blir det en pojke till så är verkstaden stängd sen ???? Men jag har ett enormt behov att prata och älta allt som rör graviditet just nu och han orkar inte lyssna längre så jag är glad att jag hittade hit.

Min första pojke var helt oplanerad och kom till på grund av slarv, andra var planerad men vi använde oss inte av några ägglossningstester eller så. Vi bara myste när vi kände för det. Han kom till på första försöket efter att vi tagit ut kopparspiralen.

Så eftersom jag vill ha en flicka så har vi köpt ägglossningstester för att prova metoden att ha sex innan ägglossning. Min mens är väldigt oregelbunden 30-41 dagar de senaste 6 månaderna. Tog ut min kopparspiral den 2 juni, mensen var beräknad till den 14 juni men kom redan den 3 juni. Så idag började jag med testerna. Kör på clearblue digital. Och den ska ju visa en glad gubbe när man har ägglossning. Som jag skrev innan så gogglar jag mycket och läser mycket på nätet för att försöka få utlopp för mina tankar och kom in på en tråd där det står att en glad gubbe ska blinka innan den blir fast och visar ägglossning men så är det inte i bruksanvisningen.

Så min fråga efter enormt mycket text ???? Vad är det som gäller? Finns det olika tester? Vill ju gärna ha sex innan ägglossning för att se ifall metoden funkar.

Tack för att ni orkar läsa hit och tack för tråden den verkar väldigt bra och stöttande ????

• Båten

Undrar varför det blev en massa frågetecken i min text? Någon som vet?

• Anonym (Lisa)

Dag 19 efter uttag av min p-ring, men ägglossningen lyser med sin frånvaro. Här är mina tester från lördag till idag, trodde på en stegring i förrgår (test nr 3 ovanifrån) men sen tog jag ett till på em som var svagare.. Dagens ngt starkare igen så jag hoppas det är positivt i em. Så segt att vänta på att kroppen ska komma igång. Testat sedan dag 9 efter uttag så tror inte jag missat stegringen heller.

• happycookie
    Båten skrev 2019-06-19 11:04:42 följande:

Undrar varför det blev en massa frågetecken i min text? Någon som vet?

Det blir så om man gör emojis
  • Båten
    happycookie skrev 2019-06-19 13:14:45 följande:

Det blir så om man gör emojis

Aha tack så mycket :) lär sig något nytt varje dag :)
  • Anonym (Kandetgå?)
    Espresso skrev 2019-06-18 08:15:37 följande:

Tempen störtdök i morse så skulle gissa på att FF sätter ut ägglossning till idag, hoppas på en fin stegring i morgon. Ska ta ett äl-test idag också. Hann ligga igår, i morse och förhoppningsvis en gång till idag så får vi se om det gör susen. CD 13 idag.

Hur blev det med tempen? Ökade den idag?
  • Espresso
    Anonym (Kandetgå?) skrev 2019-06-19 20:01:53 följande:

Hur blev det med tempen? Ökade den idag?

Ja, jag fick en ökning. Inte så stor som jag trodde, men ändå. Det ska ju öka tre dagar i rad för att FF ska sätta ut äl så varje morgon nu är man på helspänn när man tar tempen haha. Hoppas det fortsätter öka nu, blir kul i morgon. Har haft ont i magen både igår och idag, så vi får väl se. Blir nog inget ligga ikväll dock, både jag och maken är sjukt trötta.
  • Anonym (Lisa)

Vad tror ni, nu lär det väl slå om till positivt i eftermiddag? :)

Svar på tråden Följas åt till plus! 2020