• Miluci

Följas åt till plus! 2020

Tänkte vi kunde ha en liten grupp med folk som kan följas åt fram till pluss! Om de är flera än jag som känner att de kan vara skönt att få skriva av sig hur man känner, jämföra med andra som är ungefär på samma dag och få längta och drömma tillsammans!

Jag är 26 år och mamma till en 2018 bebis och nu planerar vi syskon till henne och hoppas innerligt att få en liten 2020 bebis :)

Välkomna! <3

• Svar på tråden Följas åt till plus! 2020
  • Theresesvea
    Anonym (Påhittatnamn) skrev 2019-06-10 10:58:49 följande:

JAG PLUSSADE IGÅR NATT!

Åh stort grattis!! :D
  • Coka

Efter att ha läst hela tråden så känner jag mig så kass. Ni kan så mycket om exakt allt. Hehe här är jag och är bara glad att jag ungefär vet när jag har ägglossning. Testar med stickor men ibland hittar den inte min ägglossning. Dock gjorde jag det förra månaden. Nu väntat jag på bim som ska komma på fredag. Mår konstans illa men visade ingenting på gravtestet idag. Tror dock jag inbillar mig. Vill så gärna att det ska ta sig efter ett piss år rent ut sagt. Fick reda på att jag hade PCOS och efter en mängd svampinfektioner så har jag troligtvis fått vestibulit. Så att ha samlag gör ont men så tror dem att de sitter i mitt huvud. Samtidigt som om vi ska ha barn så måste vi ju ligga massa vid ägglossning men kroppen vill inte samarbeta. Så hur sjutton gör ni för att ?hetta? upp måstet om att ligga? Förlåt för jätte långt inlägg.

• Monkan93

BIM -7. Någon som ser något?

MF för exat 3 veckor sedan och har haft HCG <0.6 emellan (jobbar på lab, så har kollat med blodprov)
  • Anonym (Kanske gravid?)
    Hoppas96 skrev 2019-06-10 16:36:20 följande:

Hej alla!

Här är en som googlat på tidiga graviditetssymtom hela natten.. Jag och min sambo (par sedan 7,5 år tillbaka) är 24 år gamla och båda studenter. Jag har en enorm barnlängtan och vår plan var att ta ett beslut i höst ifall vi ska köra då, då har vi iallafall safeat att det inte kommer en bebis innan examen i juni.

Han har varit mer osäker än jag dock.

Vi skyddar oss inte nu, pga dålig upplevelse av spiral som fick tas ut och sedan vidriga biverkningar av nuvaring. Vi har försökt vara lite medvetna genom appen clue.

Nuläge: hade enligt appen ÄL i torsdags 6/6. Vi hade sex utan skydd men "finska rycket" på tors, och delvis kondom på fredagen. MEN, på torsdagen torkade jag mig med en bit papper han lämnat på sängen som jag trodde var till mig, men det visade sig att han hade använt den. Ja, jag kunde ju inte göra annat än att torka bort med ny bit papper och vatten. Vi sa att det inte borde vara någon fara för graviditet, men kom fram till att OM det skulle bli så så kör vi. Nu går jag såklart runt och hoppas själen ur mig själv!

I lördags kände jag stick och molvärk en kort stund i magen. Mensvärksliknande känsla igår natt och drömmar om graviditet. Har beställt hem 3st tidiga test som jag tänkte ta fredag, lördag och söndag.. Är idag på BIM-10. Och det har man ju läst folk plussa på! Ville verkligen köpa ett idag men känner samtidigt att jag inte vågar för att jag kommer bli besviken. Tänk om jag inbillat mig symptomen? Jag tror inte att vi aktivt kommer försöka ifall detta blir negativt. Så håller tummarna nu.

Hoppas på att kunna hålla några främlingar i handen genom detta forum och att vi kan bolla med varandra???? nu vet ni min(långa) story.

Om du torkat dig på ett papper så skulle jag nog vilja påstå att de är väldigt liten chans att du blivit gravid pga detta.
  • Anonym (Mini)
    Monkan93 skrev 2019-06-11 09:52:19 följande:

BIM -7. Någon som ser något?

MF för exat 3 veckor sedan och har haft HCG <0.6 emellan (jobbar på lab, så har kollat med blodprov)

Ser strecket i nederkant men inte i övrigt. Vilket märkligt resultat! Hoppas det är något tokigt med just den stickan bara, och att du snart får ett fint ?ordentligt? streck
  • Anonym (Kandetgå?)

Jag tog ett ägglossningstest för jag tänkte att om några dagar lär det vara dags. Men jag tyckte strecket blev riktigt starkt och funderar på om de blir positivt redan i morgon! Men nu har jag en fundering. Är de värt att ta en rosenrot idag bara för att? Har inte tagit något denna cykeln för jag ville stressa ner men nu känner jag att jag kanske sumpar allt bara för jag inte haft koll :O ni som kört med rosenrot! Vad tror ni? Skippa denna månaden helt o hoppas de tar sig eller ta en tablett idag o i morgon o hoppas de gjorde någon nytta? Har även en annan fråga! Någon här inne som provat ägglossningstest från apoteket hjärtats egna märke? Är de stor skillnad på dem jämfört med tex babyplan? För jag blev verkligen chockad när de blev så starkt på första testet direkt då jag annars brukar ha en långsam stegring några dagar sen smäller de till rejält med starkt streck! Bifogar bilder från förra månaden och sen en på dagens test (fick positivt CD 17 i maj) idag är jag på CD 13! :O

• ikki87

Hej tjejer. Jag har tvekat i 2 veckor sedan bim om jag är gravid svaga streck efter bim och sen negativa. Nu cb ältest digitalt glad gubbe i fyra dagar, tog ett test i dag är i v 6+0 i dag och fick mitt första tydliga plus, pratat med barnmorska i dag som gratulera till graviditeten. Lagt upp mycket bilder här å ingen stegring direkt sen 3 juni tills idag. Enligt barnmorskan så spökstreck ser mns bara i vissa vinklar men kan du se strecket på par meters avstånd i dagsljus å alla vinklar plus att det ska vara färgat ( testar man tidigt kan det vara svårt att se färgen) så är det positivt. Så hoppas ni tjejer får plus och att jag får vara med och följa er under graviditeten beräknad till 7 februari 2020 kram på er alla. 

• Theresesvea
    ikki87 skrev 2019-06-14 14:55:16 följande:

Hej tjejer. Jag har tvekat i 2 veckor sedan bim om jag är gravid svaga streck efter bim och sen negativa. Nu cb ältest digitalt glad gubbe i fyra dagar, tog ett test i dag är i v 6+0 i dag och fick mitt första tydliga plus, pratat med barnmorska i dag som gratulera till graviditeten. Lagt upp mycket bilder här å ingen stegring direkt sen 3 juni tills idag. Enligt barnmorskan så spökstreck ser mns bara i vissa vinklar men kan du se strecket på par meters avstånd i dagsljus å alla vinklar plus att det ska vara färgat ( testar man tidigt kan det vara svårt att se färgen) så är det positivt. Så hoppas ni tjejer får plus och att jag får vara med och följa er under graviditeten beräknad till 7 februari 2020 kram på er alla. 

Stort grattis! :D
  • Anonym (Lisa)

Hej tjejer!

Vad tror ni, är ÄL på g här nu snart tro? Tog ut min p-ring för 16 dagar sedan och har testat sedan dag 9, testen har aldrig blivit starkare än det översta innan idag så nu känner jag lite hopp att det kanske slår över till positivt i em eller imorgon fm. Dock har jag haft extremt hög sexlust sedan typ 1,5 dygn tillbaka samt fertila flytningar så kunde väl säkert gått på det istället för dessa test, men ändå, haha ;)

Hoppas ni alla får era plus snart!!! <3

Svar på tråden Följas åt till plus! 2020