• Nicciz

BIM juli 2019

Startar en tråd för juli. All lycka

BIM lista

4/7

• Svar på tråden BIM juli 2019
  • Lady K
    Mandistoss skrev 2019-07-01 10:31:17 följande:

Har 5 kvar, så jag testar imorn. Och i övermorgon. Och förmodligen dagen efter det. Haha

Håller tummarna!

Jag är på ÄL+9 idag, och igår upptäckte jag en tunn röd-rosa mellanblödning, lite mindre än en enkrona i storlek i trosskyddet, kom inge mer sen. Imorse när jag gjort morgontoan var det en ljusbrun flytning (nästan som fertila till konsistensen) på pappret efter att jag torkade mig (inget i trosan). Håller så klart tummarna för att det kan ha varit en nidis! Känns för tidigt för att vara mens, och den brukar inte ha uppehåll så här, utan bara öka när det väl har börjat.

Någon som har erfarenhet av implantationsblödning?

Tänkte kanske testa i morgon bitti, eller hålla mig till onsdag, om jag inte börjar blöda igen tills dess.[/quote]

Jag hade faktiskt exakt en sådan blödning när jag blev gravid med sonen. På äl+9, mest lite brunt på pappret när jag torkade mig. Det var så i 3 dagar och en vecka senare plussade jag! :) Håller tummarna för dig!
  • Moizen

Mensen kom idag. Nya tag denna ägglossning och hoppas att det tar sig denna gång, fjärde gången gillt. BIM 30/7.

• Anonym (Längtar)

Gav positivt på ägglossningstest igår och är nu bim-2. Gravtest idag visade negativt men ska ta ett nytt på morgonen imorgon. Hoppas denna gången de blir ett +

• Moizen
    CarrooJ skrev 2019-07-01 11:41:07 följande:

BIM lista

1/7 Evi82, Hallonsaft24, Lillaräkan1919, Love5

3/7 Längtar, Soltroll, Freya18, Theresesvea

4/7 Nicciz, Smlan

5/7 Espresso, Mima93, tigerbaby

6/7 sockan, Mandistoss , CarrooJ

7/7 Lustablong, sara11, tillyra

9/7 Nymphadora, Monkan93, Nervösanonym, Jojo81

10/7 CaRH

11/7 Förstabarnet123

13/7 KronisktFörvirrad

14/7 Majja92, Saga92

15/7 Adlitam, Sofiakarin

16/7 efterfest

17/7 myrkrypet, SaSeLa

19/7 VictoriaBerggren, glitterhitta

21/7 Cachy

24/7 Mathilda999

29/7 Isafina

30/7 Moizen

• Pepsin

BIM 3/7
    Tionde försöket, första barnet... Börjar bli lite småstressad men försöker ta det som det kommer. Har haft lite ilningar i ljumskarna men det kan lika gärna vara träningsvärk från löpturen förra veckan hehe. Hade sex och då kom lite bruna flytningar efter (brukar ALDRIG hända), det var äl+10. Annars inga symptom alls.

• Mandistoss
    Lady K skrev 2019-07-01 13:11:27 följande:

Håller tummarna!

Jag är på ÄL+9 idag, och igår upptäckte jag en tunn röd-rosa mellanblödning, lite mindre än en enkrona i storlek i trosskyddet, kom inge mer sen. Imorse när jag gjort morgontoan var det en ljusbrun flytning (nästan som fertila till konsistensen) på pappret efter att jag torkade mig (inget i trosan). Håller så klart tummarna för att det kan ha varit en nidis! Känns för tidigt för att vara mens, och den brukar inte ha uppehåll så här, utan bara öka när det väl har börjat.

Tänkte kanske testa i morgon bitti, eller hålla mig till onsdag, om jag inte börjar blöda igen tills dess.

Jag hade faktiskt exakt en sådan blödning när jag blev gravid med sonen. På äl+9, mest lite brunt på pappret när jag torkade mig. Det var så i 3 dagar och en vecka senare plussade jag! :) Håller tummarna för dig![/quote]

Tack, och tack för ditt svar! Var det brunt alla tre dagar?

Har kommit lite mer ljust rött under dagen, så får se hur det det utvecklar sig :( Skulle beskriva det som äggviteflytningar med tunt blod i sig (ursäkta detaljerna!). Har inge ont i brösten vilket jag alltid får åtminstone två dagar innan mensen. Ajja, bara till att vänta och se, men tålamod har aldrig varit min grej. :p
  • joss1234
    Lady K skrev 2019-07-01 13:11:27 följande:

Håller tummarna!

Tänkte kanske testa i morgon bitti, eller hålla mig till onsdag, om jag inte börjar blöda igen tills dess.

Jag hade faktiskt exakt en sådan blödning när jag blev gravid med sonen. På äl+9, mest lite brunt på pappret när jag torkade mig. Det var så i 3 dagar och en vecka senare plussade jag! :) Håller tummarna för dig![/quote]

När jag var gravid när jag var i 18 års åldern (blev dock abort pga privata anledningar) men då fick jag en nidblödning en vecka efter ägglossning. Bara lite blod och typ brunt, höll i sig nån dag och sen va det borta. En vecka senare tog jag test och var då gravid. Så absolut kan man få en sån blödning när ägget fäster.

Men andra gången jag var gravid för 3 år sen (slutade i MF) så fick jag ingen sån blödning utan märkte inget förrän mensen va sen, så kan va olika!
  • glitterhitta

Efter lite velande bestämde jag mig för att beställa hem äl-test, jag har aldrig använt dem tidigare då jag märker av min äl rätt tydligt men jag tänkte att det kan vara roligt plus att det stillar mitt behov av att få testa haha!
    Idag fick jag dem i brevlådan, i rätt tid, är på cd11 och min äl brukar ske allt från dag 13 till 17 så det ska bli spännande att se vad detta visar :)

• Lustablong

[quote=79728231][quote-nick]glitterhitta skrev 2019-07-01 17:04:29 följande:[/quote-nick]Efter lite velande bestämde jag mig för att beställa hem äl-test, jag har aldrig använt dem tidigare då jag märker av min äl rätt tydligt men jag tänkte att det kan vara roligt plus att det stillar mitt behov av att få testa haha!

Idag fick jag dem i brevlådan, i rätt tid, är på cd11 och min äl brukar ske allt från dag 13 till 17 så det ska bli spännande att se vad detta visar :)[/

Spännande! Hör av dig hur det gick.

Själv har jag testat med Clearblue men har visat på låg fertilitet och ingen ägglossning denna cykeln. Vi får se, jag älskar tester men har lugnat mig lite då det lätt blir dyrt!

• Freya18
    Moizen skrev 2019-07-01 14:13:54 följande:

Mensen kom idag. Nya tag denna ägglossning och hoppas att det tar sig denna gång, fjärde gången gillt. BIM 30/7.

Vad tråkigt.. :( Jag fick också mera blödningar idag, dock bara på förmiddagen och en mensvärksliknande känsla som har hållt i sig hela dagen. Och en del PMS. Jag är helt säker på att mensen startar imorgon eller onsdag.

Men nya tag för oss nästa ÄL! Min är kring 19:e om mensen startar igång snart. BIM 1/8.
Svar på tråden BIM juli 2019