• Nicciz

BIM juli 2019

Startar en tråd för juli. All lycka

BIM lista

4/7

• Svar på tråden BIM juli 2019
  • Millemupp

Hej! Har skuggat här ett tag, tänkte det var dags att hoppa in! Försök 1 med barn nr 3, BIM på måndag.

• YaseminL

Är på äl+6 och har sen några dagar innan äl haft ilningar i tjejmagen som håller i sig. Någon annan som haft så? Första ägglossningen sedan innan förlossningen för 7,5 månad sen ( och graviditeten såklart ). Tycker det är för tidigt för att ha mensvärk sen har jag ju haft dessa ?smärtorna? sedan innan äl men som inte avtagit. Med sonen så tog jag ett gravtest för att alla symtom på mens försvann såsom mensvärk, ont o bröstvårtorna osv men hade inte heller ägglossningssmärtor då heller. Tror dessutom att det är för tidigt för att känna av en eventuell graviditet. Varför fortsätter det att ila/ smärta så i tjejmagen? plussade på första försöket med sonen men med dessa ilningarna känns det inte alls så hoppfullt att jag skulle vara gravid då..

• Fialotta8
    YaseminL skrev 2019-07-12 18:27:47 följande:

Är på äl+6 och har sen några dagar innan äl haft ilningar i tjejmagen som håller i sig. Någon annan som haft så? Första ägglossningen sedan innan förlossningen för 7,5 månad sen ( och graviditeten såklart ). Tycker det är för tidigt för att ha mensvärk sen har jag ju haft dessa ?smärtorna? sedan innan äl men som inte avtagit. Med sonen så tog jag ett gravtest för att alla symtom på mens försvann såsom mensvärk, ont o bröstvårtorna osv men hade inte heller ägglossningssmärtor då heller. Tror dessutom att det är för tidigt för att känna av en eventuell graviditet. Varför fortsätter det att ila/ smärta så i tjejmagen? plussade på första försöket med sonen men med dessa ilningarna känns det inte alls så hoppfullt att jag skulle vara gravid då..

Jag är också på första ägglossningen efter förlossning. Inte fått tillbaka mensen ännu och födde på juldagen. Jag kände väldigt starkt när jag hade ägglossning. Jag trodde jag skulle få mens, hade väldig värk lixom. Testade och ja det ägglossning, prickade på högsta dagen, dagen efter var det starkt på morgonen men tomt på kvällen. Så antar att jag prickade på dagen..!

Jag känner däremot ingenting nu efteråt, inga symptom eller något. Kommer iof inte ihåg hur jag mådde sist heller.. Mer än bra ???? Borde vara på äl+6 jag också idag. Har inte alls könnt såhär tydlig ägglossningssmärta innan vår bebis kom! Har hört flera som säger att det kan ändras efter första bebis.

Vi får helt enkelt hoppas på att det tagit sig ändå för oss, trots symptomfria!
  • YaseminL
    Fialotta8 skrev 2019-07-12 23:17:36 följande:

Jag är också på första ägglossningen efter förlossning. Inte fått tillbaka mensen ännu och födde på juldagen. Jag kände väldigt starkt när jag hade ägglossning. Jag trodde jag skulle få mens, hade väldig värk lixom. Testade och ja det ägglossning, prickade på högsta dagen, dagen efter var det starkt på morgonen men tomt på kvällen. Så antar att jag prickade på dagen..!

Jag känner däremot ingenting nu efteråt, inga symptom eller något. Kommer iof inte ihåg hur jag mådde sist heller.. Mer än bra ???? Borde vara på äl+6 jag också idag. Har inte alls könnt såhär tydlig ägglossningssmärta innan vår bebis kom! Har hört flera som säger att det kan ändras efter första bebis.

Vi får helt enkelt hoppas på att det tagit sig ändå för oss, trots symptomfria!

Låter väldigt likt min äl! Kände också JÄTTEstarkt när jag hade äl nu. Aldrig känt av äl tidigare. Håller tummarna för oss!
  • Sofiiakarin

Vad tror ni om min kurva? Kan lika gärna gå ner sen innan mens. Jag vet. Bara nyfiken om någon har någon tanke. Bim-3! :)
  • Sofiiakarin

Vad tror ni om min kurva? Kan lika gärna gå ner sen innan mens. Jag vet. Bara nyfiken om någon har någon tanke. Bim-3! :)
  • kronisktförvirrad

Då är jag på BIM! Ingen mens i sikte, lite konstig känsla i magen, men är väl bara gasig :P har sällan jättetydliga symtom före mens, och har inget utöver det vanliga nu heller. Kommer inte mensen under dagen testar jag nog imorgon. Tur att jag var så trött när jag gick upp imorse att jag inte hann testa med morgonurinen. xD

Hur har ni andra det idag? Några som närmar sig testdags eller äl?

• MaryCherry

Jag har också BIM idag. Lovat mig själv att inte köpa gravtest förrän mensen faktiskt är sen. Har lite ont, det liksom sticker till r i högre nedre sidan av magen vad det nu kan betyda (inget alls antagligen). Hade äl tester kvar som jag har provat med men de visar ingenting.

Kommer inte mensen testar jag imorgon eller på måndag.

• LBP91

Igår fick jag för mig att jag ska testa mig på tisdag, en dag innan BIM. Tidigare har jag sagt att jag skulle låta mensen bli sen innan jag tar ett test men nu ville jag kunna överraska sambon när vi båda är hemma. Får se, jag kanske ångrar mig igen, haha. Har fortfarande en dov smärta i svanken och går på toa nästan en gång i timmen. Tycker inte att jag dricker så fruktansvärt mycket att det ska resultera i så frekventa toabesök. Försöker ändå att hålla mig men klarar max 1,5 timme. Idag frågade dessutom en kollega om jag var gravid. Vet att magen ser väldigt uppblåst ut, fick höra det senast igår av sambons kusin att jag hade lagt på mig lite runt magen men kollegan syftade på hela kroppsformen och sa att framförallt brösten ser gravida ut.

• Anonym (macarons)

jag har också BIM! om mensen inte kommer idag så testar jag också imorgon eller på måndag :)

Svar på tråden BIM juli 2019