• Nicciz

BIM juli 2019

Startar en tråd för juli. All lycka

BIM lista

4/7

• Svar på tråden BIM juli 2019
  • Daphodil
    Anonym (macarons) skrev 2019-07-13 20:53:17 följande:

GRATTIS!! :)

jag har bim idag dock ingen mens ännu. Jag hade tänkt testa imorgon men nu vet jag inte om jag vågar! Jag har som sagt testat på bim-5 och kunde se ett svagt svagt streck. Men vågar inte tro nåt än. Har fortfarande lite illamående och ömmande bröst plus svullen mage.

dyker inte mensen upp imorgon så kanske jag testar på måndag :)

Har du inte testat sen dess alltså? Vilken disciplin Hoppas du får ett stort plus!
  • bostroem

Hoppar in här med mitt första inlägg och ska försöka hålla mig kort.
    Har ett barn sedan tidigare, född -08, och försöker nu få ett syskon (ej samma pappa). Tog ut hormonspiral i februari -19. Efter mens 17/5 plussade jag 16/6 och fick MF 18/6. Blödde 5 dagar, som en normal mens för mig. Väntar nu på BIM som jag inte riktigt vet när det är men förmodligen i juli iallafall Flört Har sedan uttag av spiral haft migrän just innan ÄL och sist var det 30/6 så förhoppningsvis hade jag ÄL just efter det.

Sist jag plussade hade det gått 4v och 2 dagar, så om vi säger att det ska gå lika lång tid blir det 18/7.

Blir så glad när jag läser om de som plussar, och håller tummarna att vi andra lyckas snart också!

• SaSeLa
    bostroem skrev 2019-07-13 21:32:46 följande:

Hoppar in här med mitt första inlägg och ska försöka hålla mig kort.

Har ett barn sedan tidigare, född -08, och försöker nu få ett syskon (ej samma pappa). Tog ut hormonspiral i februari -19. Efter mens 17/5 plussade jag 16/6 och fick MF 18/6. Blödde 5 dagar, som en normal mens för mig. Väntar nu på BIM som jag inte riktigt vet när det är men förmodligen i juli iallafall  Har sedan uttag av spiral haft migrän just innan ÄL och sist var det 30/6 så förhoppningsvis hade jag ÄL just efter det.

Sist jag plussade hade det gått 4v och 2 dagar, så om vi säger att det ska gå lika lång tid blir det 18/7.

Blir så glad när jag läser om de som plussar, och håller tummarna att vi andra lyckas snart också!

Välkommen! Jag har en dotter född 09 och försöker också med ny man få till ett syskon till henne. Jag har BIM 17/7. Lycka till!
  • Anonym (Syskonlängtan)

Teststrecket är i samma färg som kontrollstrecket men smalare! Till o med lite mörkare. Räknas det ändå som positivt? (Ägglossnings test från apoteket)

• Anonym (Hallonet)
    Daphodil skrev 2019-07-13 16:46:02 följande:
    Jag har varit trött senaste dagarna, och haft något mer mensvärk och ömma bröst än vanligt, men det har inte varit extremt. Igår och idag har jag mått lite illa och saknat aptit, vilket jag aldrig haft så tidigt i graviditet förut. Jag har gjort säkert tio test, men fram till igår var det inget alls!
    Okej, då förstår jag. Jag har haft två dagar denna vecka där jag vid två tillfällen haft som en extrem ilning vilket jag hade i min förra graviditet också mellan dag 5-8 efter ÄL. I övrigt samma symptom som dig, men nu börjar det dra lite i magen på båda sidor. Tog test igår och idag men det var lönlöst för att det visar ju inget så snabbt. Tänkte dock inte testa förrän typ fredag nästa vecka eftersom då är BIM. Så vi får se :) 
  • hundenhubbe

Jag har en fråga till proffsen här :) Jag hade senaste mensen 22/6, brukar vara ca 5 dagar. Har en cykel som är runt 30 dagar (har varit de dom senaste 2 månaderna) men i min kalender står det att den ska vara beräknad till 28 nu... min fråga är: har jag missat ägglossningen denna månad om vi hade sex den 7/7? Vet att ett försök är liten chans men är de ens någon mening att hoppas denna månad? Har försökt googlat och alla visar olika när jag hade ägglossning... vad tror ni?

• Mamma2014

[quote=79756836][quote-nick]hundenhubbe skrev 2019-07-13 22:14:31 följande:[/quote-nick]Jag har en fråga till proffsen här :) Jag hade senaste mensen 22/6, brukar vara ca 5 dagar. Har en cykel som är runt 30 dagar (har varit de dom senaste 2 månaderna) men i min kalender står det att den ska vara beräknad till 28 nu... min fråga är: har jag missat ägglossningen denna månad om vi hade sex den 7/7? Vet att ett försök är liten chans men är de ens någon mening att hoppas denna månad? Har försökt googlat och alla visar olika när jag hade ägglossning... vad tror ni?[/

Har du menscykel på 30 dagar med start den 22 juni så borde väl ägglossningen varit den 7/7 så då har ni ju prickat in det bra. Dock kan man väl ha olika många dagar mellan äl och mens. Allt från 10-16 dagar tror jag så svårt att veta när du haft äl..men om di haft äl senare så kan ju spermierna leva i upp till 5 dagar.

• hundenhubbe
    Mamma2014 skrev 2019-07-13 22:41:27 följande:

[quote=79756836][quote-nick]hundenhubbe skrev 2019-07-13 22:14:31 följande:[/quote-nick]Jag har en fråga till proffsen här :) Jag hade senaste mensen 22/6, brukar vara ca 5 dagar. Har en cykel som är runt 30 dagar (har varit de dom senaste 2 månaderna) men i min kalender står det att den ska vara beräknad till 28 nu... min fråga är: har jag missat ägglossningen denna månad om vi hade sex den 7/7? Vet att ett försök är liten chans men är de ens någon mening att hoppas denna månad? Har försökt googlat och alla visar olika när jag hade ägglossning... vad tror ni?[/

Har du menscykel på 30 dagar med start den 22 juni så borde väl ägglossningen varit den 7/7 så då har ni ju prickat in det bra. Dock kan man väl ha olika många dagar mellan äl och mens. Allt från 10-16 dagar tror jag så svårt att veta när du haft äl..men om di haft äl senare så kan ju spermierna leva i upp till 5 dagar.

Tack för ditt svar! Jag får väl hoppas de tog sig då! :) Annars får vi köra på lite mer nästa månad xD typiskt karln bestämmer sig dagen efter äl enl. Appen att han vill xD
  • Millemupp
    hundenhubbe skrev 2019-07-13 22:14:31 följande:

Jag har en fråga till proffsen här :) Jag hade senaste mensen 22/6, brukar vara ca 5 dagar. Har en cykel som är runt 30 dagar (har varit de dom senaste 2 månaderna) men i min kalender står det att den ska vara beräknad till 28 nu... min fråga är: har jag missat ägglossningen denna månad om vi hade sex den 7/7? Vet att ett försök är liten chans men är de ens någon mening att hoppas denna månad? Har försökt googlat och alla visar olika när jag hade ägglossning... vad tror ni?

Har du koll på äl via antingen tester eller genom att kolla efter älflytningar? Jag kombinerade tidigare tester med att kolla efter flytningar men efterhand som jag lärde mig så räcker det med att kolla efter flytningarna nu (billigare också! ;) Det som jag såg då också var att beräknad äl i appen inte alltid stämmer, det kan diffa mellan några dagar.
Svar på tråden BIM juli 2019