LindaV1985 skrev 2019-07-01 23:20:24 följande:
Hej hej i stugan, här har vi en till som har plussat. ????????
Vad jag vet om och kommer ihåg, så hade jag riktig mens den 16 maj, men det kom även som en pytte blödning i början av juni, inte likt den mens period jag brukar ha.. så redan då började misstanken om en graviditet komma.
Men för ett par veckor sen, började mitt kiss lukta så illa, och jag var mer kissnödig än vanligtvis, vaknade tom på natten o var kissnödig... men tänkte först att de va allt kaffe man druckit dagarna innan, (japp dricker kaffe litervis) så där försvann tankarna.
Men för en vecka sen, fick jag så Grymt ont i magen, riktig mensvärk och brösten ska vi inte ens tala om.. aj aj.. så när mensen inte kom (brukar komma mellan 15-27 varje månad) så sa även sambon idag att Nu måste vi ta ett test!
Plusset kom direkt på stickan så jag är Utan tvekan gravid!!
Det är mycket känslor man känner på en o samma gång. Imorgon blir det ett samtal till MVC. Hoppas att vi får komma in på en VUL så man vet vad för datum man ska ha koll på ??
Grattis! Vad kul

Jag slutade med min p-ring 12/4 och fick "mens" direkt efter, men sedan kom inte al forran 19/5 och jag plussade 4/6. Bor i Dublin och nar jag kontaktade BM var de superstrikta att rakna fran senaste mensen trots att jag forsokte fa dem att forsta att det inte riktigt gick (hade jag inte plussat hade jag nog inte varit saker pa att det var al-sektret da kroppen kan vara lite upp och ner efter hormonstopp). Men gjorde ett privat UL i vecka 6+3 (trodde det skulle vara 6+4 sa verkligen nara det jag trodde) for att kolla hur langt gangen jag var sa nu skot min bm upp mitt inskrivningsbesok till 22/7 och da ar jag i vecka 11+0 och kommer da fa gora ett till UL. Det ar svart att veta om man inte har regelbunden mens, men hoppas du kan fa ett UL for att se hur langt gangen du ar! Verkar vara olika i olika kommuner (jag ska till BM i Goteborg 5/8 da jag ska bo i Sverige ett litet tag och dar gjorde de inget UL innan vecka 20-22 nagonting sa dem).
Du kanske fick en nidblodning i borjan av juni och att det ar darifran du kanske ska rakna med att du blev gravid?
Om du ar en kaffeberoende person som jag var (nu kan jag endast dricka smaksatt latte da jag inte kan tanka tanken pa kaffe, men behover det for trottheten) sa forsok dra ner till rekommenderad mangd for gravida redan nu