• dreshna

BF februari 2020

Jag plussade i fredags och om jag räknat rätt är jag i vecka 5 (4+4, BF 7 februari) så det är väldigt tidigt. Jag började få en misstanke då jag hade mens bara en dag och sedan fortsatte min olustiga känsla i kroppen så jag gjorde ett test men det var negativt. Veckan därpå har jag fortfarande inte kunnat släppa tanken och känslan så jag gjorde ett test till som även det var negativt. Dagarna efter började jag känna av i brösten att de var ömma och efter ett par dagar då det inte släppt gick jag och köpte ett digitalt test som visade gravid!!! Chock chock även om jag anade det innan.

Imon ska jag och prata med kurator lite och på måndag nästa vecka ska jag få göra ultraljud.. sen har jag inskrivningssamtal 13 juni.

Så nu väntar jag på att fler ska komma med beräknat BF i februari. Ser fram emot att följas åt tillsammans :)

• Svar på tråden BF februari 2020
  • Lulea123

LindaV1985:

Tack! Mår förhållandevis bra. Försöker tänka framåt och inte gräva ned mig. Tänker det var bra att det var så tidigt ändå. Tänker det hade varit jobbigare om det hänt senare.

Jag får byta grupp bara och sikta på BF 2020-03 eller nåt

• idisslaren
    cutepoison skrev 2019-07-11 16:52:37 följande:

Har pratat med admin i stora bf gruppen och några till får plats där. Ni kan skicka meddelande till t123 här på familjeliv om ni vill vara med! :)

Har gjort det två gånger men går inget svar :(
  • Ia84
    cutepoison skrev 2019-07-11 16:52:37 följande:

Har pratat med admin i stora bf gruppen och några till får plats där. Ni kan skicka meddelande till t123 här på familjeliv om ni vill vara med! :)

Kan inte du be t123 och kolla sin Mail här på familjeliv, vore snällt! Verkar som att vi är flera som har mailat henne ??.
  • LindaV1985
    Lulea123 skrev 2019-07-12 22:15:00 följande:

LindaV1985:

Tack! Mår förhållandevis bra. Försöker tänka framåt och inte gräva ned mig. Tänker det var bra att det var så tidigt ändå. Tänker det hade varit jobbigare om det hänt senare.

Jag får byta grupp bara och sikta på BF 2020-03 eller nåt

Vad skönt o höra! Ja man får tänka så som du gör :) Helt rätt! Stort lycka till! :)
  • LindaV1985

Hej på er! Jag har en fråga som jag tillomed försökt googla fram.. jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i, än, troligtvis v 9. (8+3 som jag o BM utgår ifrån).

Jag har två barn sedan tidigare (med samma pappa) de är 8 och 5 år gamla SÅ nu till min fråga. När är man redo för att berätta för barnen? Och Hur berättar man?

Vi har inte gjort något ul än. Tänker fråga om det när jag ska till bm på torsdag. :)

• idisslaren
    LindaV1985 skrev 2019-07-14 11:35:55 följande:

Hej på er! Jag har en fråga som jag tillomed försökt googla fram.. jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i, än, troligtvis v 9. (8+3 som jag o BM utgår ifrån).

Jag har två barn sedan tidigare (med samma pappa) de är 8 och 5 år gamla SÅ nu till min fråga. När är man redo för att berätta för barnen? Och Hur berättar man?

Vi har inte gjort något ul än. Tänker fråga om det när jag ska till bm på torsdag. :)

När ni vill ;) dina är ju så pass stora men å anfra sidan är ett halvårs väntan lång i den åldern. Vi har en snart 4 åring och han har ju väldigt dålig tidsuppfattning. Kommer inte berätta för honom förrän tidigast efter v 13 för han kan inte hålla en hemlis :P
  • Eklund12321

hej alla! En till här med bf i februari, är i vecka 11 nu (10+5) hänger gärna med i gruppen men förstår inte riktigt hur man skriver till någon här på familjeliv är väldigt ny haha, så om ngn vill förklara för mig är jag väldigt tacksam ^^

• dah
    LindaV1985 skrev 2019-07-14 11:35:55 följande:

Det är nog olika när man berättar... Jag väntar oxå nr 3 nu, mina barn är 6 o 9 år. Hade ett MA i våras o var glad att vi inte hunnit berätta för barnen... även denna gång tänker vi tidigast efter fullgångna 12 veckor o att UL för KUB ska vara gjort så vi vet att det ser ut som det ska...

Min syster berättade dock för sin då 5 åring redan i vecka 4 tror jag. Då hon mådde så illa o var så trött... hon behövde förklara varför hon helt plötsligt var supertråkig o vilade så mycket... då ska oxå tilläggas att barnets far bor långt iväg så hon är ensamstående fast med en ny sambo...

Berätta när det känns rätt för er!
  • Carrie123

Hej! Hur mår ni alla?

Jag är i vecka 10+0 idag och är fortfarande extremt trött, svullen om magen (ser verkligen gravid ut vilket är lite jobbigt då det är mer fett och svullna tarmar haha). Hade en tight kjol på mig i lördags och min mage syntes massor på kvällen.. Brösten är ju också svullna och vill inte köpa större bh än då jag gissar att de kommer växa lite till. Just nu känns de flesta precis på gränsen till för små och de ?skaver? runt om och är osköna.

Hur döljer ni magen på bästa sätt? Jag har alltid haft haft ganska tighta kläderna och har inte så mycket bra toppar/klänningar så hur har ni gjort det? Nu är jag ledig, men även om leggings är det skönaste så get det inte så mycket support över magen så den ser stor ut haha!

• LindaV1985
    idisslaren skrev 2019-07-14 13:15:45 följande:

När ni vill ;) dina är ju så pass stora men å anfra sidan är ett halvårs väntan lång i den åldern. Vi har en snart 4 åring och han har ju väldigt dålig tidsuppfattning. Kommer inte berätta för honom förrän tidigast efter v 13 för han kan inte hålla en hemlis :P

Ja men man vill inte ge barnen förhoppning och så blir det inte så. Vi tänker nog att vi väntar tills efter kub och chansen om MF minskat. Vill att allt ska se bra ut första så kan man visa bilden från kub för storebröderna. :) Vet att barnen kommer skrika av lycka! Så när de får veta så får hela världen veta ;)
Svar på tråden BF februari 2020