• dreshna

BF februari 2020

Jag plussade i fredags och om jag räknat rätt är jag i vecka 5 (4+4, BF 7 februari) så det är väldigt tidigt. Jag började få en misstanke då jag hade mens bara en dag och sedan fortsatte min olustiga känsla i kroppen så jag gjorde ett test men det var negativt. Veckan därpå har jag fortfarande inte kunnat släppa tanken och känslan så jag gjorde ett test till som även det var negativt. Dagarna efter började jag känna av i brösten att de var ömma och efter ett par dagar då det inte släppt gick jag och köpte ett digitalt test som visade gravid!!! Chock chock även om jag anade det innan.

Imon ska jag och prata med kurator lite och på måndag nästa vecka ska jag få göra ultraljud.. sen har jag inskrivningssamtal 13 juni.

Så nu väntar jag på att fler ska komma med beräknat BF i februari. Ser fram emot att följas åt tillsammans :)

• Svar på tråden BF februari 2020
  • LindaV1985

Carrie123: Hej, och tack! Grattis själv!

Oj, vad spännande med ultraljudet - att du chansade så pass nära. Wow, bra koll! Vad olika det är när de gäller kommunerna, här där jag bor gör man Kub (om man skulle vilja) omkring vecka 10-13(+6). Sen gör man RUL i vecka 18-20. Sen får man allt ta o hålla sig i resterande veckor om de inte blir något extra ul ex, tillväxt ultraljud, eller köns ul.

Jag har två barn sen tidigare. Har inte sagt något till de än. Vet inte när ?man gör det?? De är 8 och 5 år. Jag tror dock de kommer bli Super Duper Lyckliga!

Jag ringde Mvc flera gånger idag, men linjen var blockerad så försöker ringa imorgon igen. Kanske är babybom även i år.. Är så spänd på om de vill göra ett vul på mig - Om det var en nidblödning runt 2/6 så borde jag vara i vecka 4+2, men det känns som tiden eg ska va längre iom illamåendet och kisseriet.. aja, får se om jag kan få till ett vul så småningom.

Är det i Dublin du bor annars, men är hemma i sverige ett tag? Så himla mysigt o va på hemma plan.

Jag har bara druckit en kopp kaffe imorse, mått rätt illa under hela dagen. Plus att jag varit fruktansvärt trött hela dagen. Skönt att man har semester!!

• Carrie123
    LindaV1985 skrev 2019-07-02 18:10:48 följande:

Carrie123: Hej, och tack! Grattis själv!

Oj, vad spännande med ultraljudet - att du chansade så pass nära. Wow, bra koll! Vad olika det är när de gäller kommunerna, här där jag bor gör man Kub (om man skulle vilja) omkring vecka 10-13(+6). Sen gör man RUL i vecka 18-20. Sen får man allt ta o hålla sig i resterande veckor om de inte blir något extra ul ex, tillväxt ultraljud, eller köns ul.

Jag har två barn sen tidigare. Har inte sagt något till de än. Vet inte när ?man gör det?? De är 8 och 5 år. Jag tror dock de kommer bli Super Duper Lyckliga!

Jag ringde Mvc flera gånger idag, men linjen var blockerad så försöker ringa imorgon igen. Kanske är babybom även i år.. Är så spänd på om de vill göra ett vul på mig - Om det var en nidblödning runt 2/6 så borde jag vara i vecka 4+2, men det känns som tiden eg ska va längre iom illamåendet och kisseriet.. aja, får se om jag kan få till ett vul så småningom.

Är det i Dublin du bor annars, men är hemma i sverige ett tag? Så himla mysigt o va på hemma plan.

Jag har bara druckit en kopp kaffe imorse, mått rätt illa under hela dagen. Plus att jag varit fruktansvärt trött hela dagen. Skönt att man har semester!!

Jag slutar jobba nästa vecka och ska bli skönt att kunna sova så mycket jag vill hehe! Vi har inga barn sedan tidigare så det är ju lättare på det sättet eller så. Hopas du hinner vila när du behöver det ändå!

Vi har bott här i 1,5 år, men min man försöker hitta en ny tjänst i USA (han är amerikan) och när jag väl kan få ett visa så kan jag flytta dit på heltid, men fram till dess så kommer jag bo i sverige och hälsa på min man på esta. Inte optimal planering men det kommer bli bra på sikt!
  • LindaV1985

[quote=79731072][quote-nick]Carrie123 skrev 2019-07-02 20:42:45 följande:[/quote-nick]Jag slutar jobba nästa vecka och ska bli skönt att kunna sova så mycket jag vill hehe! Vi har inga barn sedan tidigare så det är ju lättare på det sättet eller så. Hopas du hinner vila när du behöver det ändå!

Vi har bott här i 1,5 år, men min man försöker hitta en ny tjänst i USA (han är amerikan) och när jag väl kan få ett visa så kan jag flytta dit på heltid, men fram till dess så kommer jag bo i sverige och hälsa på min man på esta. Inte optimal planering men det kommer bli bra på sikt![/

Det låter ju super skönt!! Passa på att vila så mkt du kan nu, och även sen när bebis är här. Vila med bebis, finns inget mysigare! Jag får försöka vila så mkt jag kan nu... sen när man börjar jobba igen blir de mkt så får ta en dag i taget sen.

Va kul! Låter ju jätte bra tycker jag! Att ni tänker lång sikt och inte bara i nuet.

• dah

Hej!

Jag är 37 år, dotter född 2010 (38+0), son född 2013 (33+6). Plussade dagen innan midsommarafton, bf 29 februari 2020 - coolt datum jag fyller dessutom år dagen innan! Men först o främst hoppas jag att allt går vägen då vi i våras fick uppleva missed abortion som inte upptäcktes förrän i vecka 11...min kropp lurade mig totalt o ville inte släppa ifrån sig... så fick genomgå först medicinsk o sen kirurgisk abort. Men nu hoppas vi på en liten sladdis

Jag vill inte kliva in i facebookgruppen förrän jag vet att det säkert blir nåt av detta frö... kommer dessutom från ett mindre ställe i landet o i FB-gruppen är man ju inte anonym längre - eller kan man vara det?! Hoppas att vi är några som kan följas åt här... finns kanske en FL-grupp?

• LindaV1985
    dah skrev 2019-07-02 22:00:06 följande:

Hej!

Jag är 37 år, dotter född 2010 (38+0), son född 2013 (33+6). Plussade dagen innan midsommarafton, bf 29 februari 2020 - coolt datum jag fyller dessutom år dagen innan! Men först o främst hoppas jag att allt går vägen då vi i våras fick uppleva missed abortion som inte upptäcktes förrän i vecka 11...min kropp lurade mig totalt o ville inte släppa ifrån sig... så fick genomgå först medicinsk o sen kirurgisk abort. Men nu hoppas vi på en liten sladdis

Jag vill inte kliva in i facebookgruppen förrän jag vet att det säkert blir nåt av detta frö... kommer dessutom från ett mindre ställe i landet o i FB-gruppen är man ju inte anonym längre - eller kan man vara det?! Hoppas att vi är några som kan följas åt här... finns kanske en FL-grupp?

Hej, grattis till plusset! Håller tummarna att det lilla fröt stannar kvar. :)

Ser att vi fått barn samma år, båda våra barn dessutom år 10 och år 13.. (kanske även blir alla tre) :) sån resa vi har framför oss!

Jag vill inte heller vara med i någon FB grupp än. Vi kan väl hålla den här tråden vid liv vettja? :)
  • Ia84

Hej på er!

Jag har plussat idag, BF 20/2 2020. Min mens vart försenad två veckor men trodde verkligen inte jag var gravid så detta kom som en chock, mensen har varit oregelbunden innan så var inte något konstigt tyckte jag. Är glad men chockad och den lilla är så välkommen!
    Vi har en änglapojke och en flicka på 11 månader.

Skulle gärna vilja gå med i FB-gruppen, men känner mig inte redo för det just nu. Hoppas det är okej att gå med i den längre fram eller kommer det sättas ett tak på hur många medlemmar som tas in i gruppen?

<3 <3 <3

• LindaV1985
    Ia84 skrev 2019-07-02 22:46:20 följande:

Hej på er!

Jag har plussat idag, BF 20/2 2020. Min mens vart försenad två veckor men trodde verkligen inte jag var gravid så detta kom som en chock, mensen har varit oregelbunden innan så var inte något konstigt tyckte jag. Är glad men chockad och den lilla är så välkommen!

Vi har en änglapojke och en flicka på 11 månader.

Skulle gärna vilja gå med i FB-gruppen, men känner mig inte redo för det just nu. Hoppas det är okej att gå med i den längre fram eller kommer det sättas ett tak på hur många medlemmar som tas in i gruppen?

<3 <3 <3

Vad kul! Låter exakt som det vore jag som skrev det där. Vad mysigt med en liten till. Grattis till plusset och välkommen till Feb Gruppen :) :)
  • Babycakes79
    dah skrev 2019-07-02 22:00:06 följande:

Hej!

Hej och grattis! :) Jag har bf 28 feb så nästan som dig. Har också ett MA i bagaget så har stor oro denna gång. Är med i FB gruppen ändå, skönt att kunna bolla och se hur andra tänker och resonerar. Inte lika aktivt härinne heller då så många är med i FB gruppen.
  • idisslaren
    Babycakes79 skrev 2019-07-03 13:22:14 följande:

Hej och grattis! :) Jag har bf 28 feb så nästan som dig. Har också ett MA i bagaget så har stor oro denna gång. Är med i FB gruppen ändå, skönt att kunna bolla och se hur andra tänker och resonerar. Inte lika aktivt härinne heller då så många är med i FB gruppen.

Jag vill med i den gruppen!!! Hur gör man?
  • Carrie123

Hej! Ar verkligen facebook gruppen helt anonym och ingen kan se att man ar med? Var tveksam forst, men om det ar en del inlagg dar kanske jag med ska forsoka ga med? Hur manga medlemmar?

Svar på tråden BF februari 2020