• dreshna

BF februari 2020

Jag plussade i fredags och om jag räknat rätt är jag i vecka 5 (4+4, BF 7 februari) så det är väldigt tidigt. Jag började få en misstanke då jag hade mens bara en dag och sedan fortsatte min olustiga känsla i kroppen så jag gjorde ett test men det var negativt. Veckan därpå har jag fortfarande inte kunnat släppa tanken och känslan så jag gjorde ett test till som även det var negativt. Dagarna efter började jag känna av i brösten att de var ömma och efter ett par dagar då det inte släppt gick jag och köpte ett digitalt test som visade gravid!!! Chock chock även om jag anade det innan.

Imon ska jag och prata med kurator lite och på måndag nästa vecka ska jag få göra ultraljud.. sen har jag inskrivningssamtal 13 juni.

Så nu väntar jag på att fler ska komma med beräknat BF i februari. Ser fram emot att följas åt tillsammans :)

• Svar på tråden BF februari 2020
  • Cis

Jag går gärna också med i fb gruppen. Hur gör man? :)

• Biffemmi

Jag har plussat med bf 28 februari. Har en flicka på 10 månader sen innan :) jag går gärna med i februari gruppen jag också, vem är det man ska skicka pm till?

• Lulea123

Hallå, hallå!

Är 36år och gravid för första gången. Senaste mensen var 10/5, ägglossning 21/5 och plussade 6/6.

Eftersom man räknar från senaste mensen så har jag och BM räknat att jag är i v7+6. Nu var jag på ett extra UL eftersom jag har haft små blödningar till och från under 1,5 veckor. Läkaren sade att det inte är ett pågående missfall men hon sade att embryot verkade vara i vecka 5+? (kommer inte ihåg vad hon sade). Nu ska jag göra UL om 14 dagar igen för att se om det växer. Så inte överväldigande bra eller dåliga nyheter. Så min fråga, kan det bara saknas 2v sådär? Kan det i så fall bero på att jag hade ägglossning den 21/5, att ägget kanske inte fastnade direkt efter det?

Vet inte om jag ska vara positiv eller om jag ska ställa in mig på abort ????

• Nube
    Lulea123 skrev 2019-07-04 18:28:47 följande:

Hallå, hallå!

Är 36år och gravid för första gången. Senaste mensen var 10/5, ägglossning 21/5 och plussade 6/6.

Eftersom man räknar från senaste mensen så har jag och BM räknat att jag är i v7+6. Nu var jag på ett extra UL eftersom jag har haft små blödningar till och från under 1,5 veckor. Läkaren sade att det inte är ett pågående missfall men hon sade att embryot verkade vara i vecka 5+? (kommer inte ihåg vad hon sade). Nu ska jag göra UL om 14 dagar igen för att se om det växer. Så inte överväldigande bra eller dåliga nyheter. Så min fråga, kan det bara saknas 2v sådär? Kan det i så fall bero på att jag hade ägglossning den 21/5, att ägget kanske inte fastnade direkt efter det?

Hej och grattis till plusset! Sist jag var gravid gjorde jag tidigt ultraljud i v 7+2 enligt mensen. Fostret motsvarade inte veckorna och jag blev tillbakaflyttad till 6+2 istället. Jag visste när jag hade äl och anade då att någonting inte stämde. Två veckor senare fick jag tyvärr missfall. MEN det finns ju flera som det går bra för trots att fostret inte är rätt storlek så nu kan du bara vänta och hoppas för det bästa. Ägget fäster ju inte direkt efter ägglossning utan det kan ta upp till en vecka. Kunde ni ser att hjärtat slog? Hoppas att allt går bra för dig!
  • idisslaren
    Lulea123 skrev 2019-07-04 18:28:47 följande:

Hallå, hallå!

Hur vet du att du hade ägglossning 21a?tänkte om din cykel varit längre än du trott. Jag hade en graviditet för ett par år sen där fostret var en vecka för litet men hjärtat slog. Tyvärr började jag blöda en vecka senare så min erfarenhet är inte positiv av ett mindre foster. Dock så är det ju så svårt att mäta så här tidigt och ta det med en nypa salt. Några dagar hit eller dit går knappt att mäta så säg att hon räknat fel på några dagar och du på några så skiljer det bara en vecka plötsligt. Jag gjorde också vul förra veckan och fostret var för litet så går lite på spänn nu :/
  • Lulea123

Jo, jag känner att oddsen är lite emot mig, men jag hoppas verkligen att det visar sig livsdugligt :)

Eftersom embryot var ungt, vecka 5+ så hörde hon inget hjärta, hon sade att det är normalt.

Anledningen till att jag vet när jag hade ägglossning är att jag testat varje månad i över ett år, så även denna gång. Allt för att maximera chansen att bli gravid. :)

Jag är realist men man kan ju inte låta bli att hoppas. :)

• Flima

Går in i v. 8 imorgon och kräktes för första gången imorse... Hade hoppats att klara mig från det, hehe. Mår inte överdrivet illa egentligen utan är rätt övertygad om att det triggades av en lång sovmorgon med sen frukost. Jag hann alltså bli för hungrig.

Om några dagar ska vi åka på bilsemester med bonusdottern på 10 år (som inte vet något än) och mina svärföräldrar (som vet) så jag tänkte förbereda mig med en massa enkla snacks som jag kan äta regelbundet medan vi är i farten. Har ni några tips? Bananer känns givet, men de är ju så svåra att hålla i ok skick i bilen. Vad mer kan man ha med sig som inte behöver fixas med och inte kladdar eller är onödigt onyttigt? Tacksamt för alla tips :)

• idisslaren
    Flima skrev 2019-07-04 23:15:00 följande:

Går in i v. 8 imorgon och kräktes för första gången imorse... Hade hoppats att klara mig från det, hehe. Mår inte överdrivet illa egentligen utan är rätt övertygad om att det triggades av en lång sovmorgon med sen frukost. Jag hann alltså bli för hungrig.

Om några dagar ska vi åka på bilsemester med bonusdottern på 10 år (som inte vet något än) och mina svärföräldrar (som vet) så jag tänkte förbereda mig med en massa enkla snacks som jag kan äta regelbundet medan vi är i farten. Har ni några tips? Bananer känns givet, men de är ju så svåra att hålla i ok skick i bilen. Vad mer kan man ha med sig som inte behöver fixas med och inte kladdar eller är onödigt onyttigt? Tacksamt för alla tips :)

Kanelknäcke :)
  • Carrie123
    idisslaren skrev 2019-07-05 00:35:42 följande:
    Kanelknäcke :)
    Flima skrev 2019-07-04 23:15:00 följande:

Skulle ocksa saga kanelknacke - sa gott (at mitt sista igar sa ska passa pa att kopa i Sverige nasta gang, Mina var lite gamla men det sket jag i haha)! Sen kanske ni har nagra benstrackarpauser sa du kan kopa en drickyoghurt eller "frasha" bananer eller linande snacks aven om det brukar vara dyrare vid bensinstationer osv? Notter kan ju ocksa fungera (jag tycker inte jag blir mindre hungrig av det dock). Det ar lite at det kladdigare hallet, men notsmor (mandel eller jordnot eller liknande) klarar sig i rumstemperatur och tycker det ar valdigt gott pa (kanel)knacke och riskakor (ar det majskakor som ar som riskakor fast battre da de inte har ris?) och det kan man forbereda med ju genom att packa dem dubbelt. Morotsstavar ar bra att plocka sma bitar av och det ar nyttigt/haller sig bra. Allt annat jag kommer pa kanns som de behover kyl (typ hummus att doppa gronsaker i, ostsmorgasar, yoghurt osv). Hur langt ska ni aka?

Svar på tråden BF februari 2020