idisslaren skrev 2019-07-05 00:35:42 följande:
Kanelknäcke :)
Flima skrev 2019-07-04 23:15:00 följande:
Går in i v. 8 imorgon och kräktes för första gången imorse... Hade hoppats att klara mig från det, hehe. Mår inte överdrivet illa egentligen utan är rätt övertygad om att det triggades av en lång sovmorgon med sen frukost. Jag hann alltså bli för hungrig.
Om några dagar ska vi åka på bilsemester med bonusdottern på 10 år (som inte vet något än) och mina svärföräldrar (som vet) så jag tänkte förbereda mig med en massa enkla snacks som jag kan äta regelbundet medan vi är i farten. Har ni några tips? Bananer känns givet, men de är ju så svåra att hålla i ok skick i bilen. Vad mer kan man ha med sig som inte behöver fixas med och inte kladdar eller är onödigt onyttigt? Tacksamt för alla tips :)
Skulle ocksa saga kanelknacke - sa gott (at mitt sista igar sa ska passa pa att kopa i Sverige nasta gang, Mina var lite gamla men det sket jag i haha)! Sen kanske ni har nagra benstrackarpauser sa du kan kopa en drickyoghurt eller "frasha" bananer eller linande snacks aven om det brukar vara dyrare vid bensinstationer osv? Notter kan ju ocksa fungera (jag tycker inte jag blir mindre hungrig av det dock). Det ar lite at det kladdigare hallet, men notsmor (mandel eller jordnot eller liknande) klarar sig i rumstemperatur och tycker det ar valdigt gott pa (kanel)knacke och riskakor (ar det majskakor som ar som riskakor fast battre da de inte har ris?) och det kan man forbereda med ju genom att packa dem dubbelt. Morotsstavar ar bra att plocka sma bitar av och det ar nyttigt/haller sig bra. Allt annat jag kommer pa kanns som de behover kyl (typ hummus att doppa gronsaker i, ostsmorgasar, yoghurt osv). Hur langt ska ni aka?