• dreshna

BF februari 2020

Jag plussade i fredags och om jag räknat rätt är jag i vecka 5 (4+4, BF 7 februari) så det är väldigt tidigt. Jag började få en misstanke då jag hade mens bara en dag och sedan fortsatte min olustiga känsla i kroppen så jag gjorde ett test men det var negativt. Veckan därpå har jag fortfarande inte kunnat släppa tanken och känslan så jag gjorde ett test till som även det var negativt. Dagarna efter började jag känna av i brösten att de var ömma och efter ett par dagar då det inte släppt gick jag och köpte ett digitalt test som visade gravid!!! Chock chock även om jag anade det innan.

Imon ska jag och prata med kurator lite och på måndag nästa vecka ska jag få göra ultraljud.. sen har jag inskrivningssamtal 13 juni.

Så nu väntar jag på att fler ska komma med beräknat BF i februari. Ser fram emot att följas åt tillsammans :)

• Svar på tråden BF februari 2020
  • frikardellen

Plussade förra tisdagen, 2 juli. Första dagen på senaste mens var den 20 maj men det var också första mensen efter misslyckad ivf, kort protokoll. Borde vara i v 8 (7 + 0) idag. Väldigt nojjig att det ska bli missfall men egentligen inget som tyder på det än. Har inte så mycket symptom än, utom ryggvärk och mensvärk som kommer och går.

Är 40 år, haft två missfall med nuvarande partner, januari 2018 och februari 2019. Jag har ett barn sedan tidigare, min partner har inte egna barn. Ska boka in ul hos min läkare när mottagningen öppnar om två veckor ca. Om den här graviditeten håller denna gång kan bf vara 23 februari 2020.

• Lillajagiskogen

Jag är nu i vecka 7 (6+2). Är ej helt säker då jag inte har den bästa kollen på min mens och ägglossning.

Men alltså, jag mår så fruktansvärt dåligt!

? Kraftigt illamående hela hela tiden

?yr och dimmig syn

?molvärk i både rygg och mage

?super trött

?väldigt svullen mage

?humörsvängningar från helvete.

Ska på inskrivningssamtal på måndag och barnmorskan trodde att jag gått ca en vecka längre.

Hur mår ni andra?

Jag har två barn sedan tidigare och vet att jag mådde riktigt dåligt i början då också men det här känns bara ORIMLIGT!

• CarolineSand

Hej alla!

Jag plussade för 2 veckor sedan idag och det är första gången för mig så jag är väldigt nervös men glad såklart då det är planerat :)

Jag mår väldigt illa och är väldigt yr i huvudet hela tiden men försöker hela tiden tänka på att anledningen till att jag mår så är något bra!

Jag är beräknad 19 februari så jag tänkte haka på i februari-gänget!

Jag skulle gärna vilja vara med i den privata FB gruppen också :)

• Marita B
    Lillajagiskogen skrev 2019-07-08 22:13:10 följande:

Jag är nu i vecka 7 (6+2). Är ej helt säker då jag inte har den bästa kollen på min mens och ägglossning.

Men alltså, jag mår så fruktansvärt dåligt!

? Kraftigt illamående hela hela tiden

?yr och dimmig syn

?molvärk i både rygg och mage

?super trött

?väldigt svullen mage

?humörsvängningar från helvete.

Ska på inskrivningssamtal på måndag och barnmorskan trodde att jag gått ca en vecka längre.

Hur mår ni andra?

Jag har två barn sedan tidigare och vet att jag mådde riktigt dåligt i början då också men det här känns bara ORIMLIGT!

Jag känner igen mig. Mitt illamående började tidigt i graviditeten och kommer attackvis lite när som helst under dagen. Försöker att äta regelbundet. Hur mycket det hjälper vet jag inte riktigt.

Tröttheten är förlamande...ändå har jag svårt att sova på nätterna. Magen är gasig och det känns som att jag ständigt har håll. Humöret ska vi inte ens prata om.

Detta är min andra graviditet. Jag har en 3-årig dotter sedan tidigare och är nu gravid med tvillingar i vecka 7 (6+6). Min förra graviditet löpte på utan några större besvär. Helt annat denna gången.
  • Cis

Jag mår också fruktansvärt. Eller illamåendet är sedan 3 dagar lite bättre. Yrseln är lite olika från dag till dag, också varit bättre några dagar men igår var jag så yr så allt snurrade även när jag låg ner. Magen är fortfarande svullen som om jag är i månad 4 och galet hungrig. Och humöret ^^ Är bara i vecka 10 (9+4) och vore underbart om illamåendet redan börjat avta och man är på väg in i spökveckorna.

Ska på mitt andra vul nu vid 09, kommer vara så nervös så jag kommer skaka. Hade ett missfall i november men då fanns aldrig några hjärtljud, nu såg vi hjärtat slå i v 8+0.

• Cis

Börjar ju typ kännas verkligt nu. Gjort vul idag och allt ser bra ut. Är i v 10, snart 11. Men man bara oroar sig för allt. Ska göra nipt om två veckor. Så nu oroar jag mig för resultat för det ist. Men är väl bara att vänja sig vid denna konstanta oro antar jag :p

• Carrie123
    Cis skrev 2019-07-09 11:39:06 följande:

Börjar ju typ kännas verkligt nu. Gjort vul idag och allt ser bra ut. Är i v 10, snart 11. Men man bara oroar sig för allt. Ska göra nipt om två veckor. Så nu oroar jag mig för resultat för det ist. Men är väl bara att vänja sig vid denna konstanta oro antar jag :p

Vad kul att det såg bra ut! Gör man vul som standard så ?sent? i sverige? Jag gjorde tidigt ul i vecka 6+3 och hade de inte sett något hade de gjort vul som plan b.

Jag ska göra det normala ul 22/7 och nu har det äntligen börjat sjunka in för mig att jag är gravid. Har berättat för alla i närmaste familjen nu med. Jag ska med göra NIPT, men känns som det kommer gå bra. Jag har ju varit skitorolig tills nu men haft lite lugnare perioder där det känns som ?det är som det är?.
  • Lulea123

Då var det bekräftat, det blev ett missfall. Tog ett grav.test idag på morgonen och noterade att styrkan på sträcket minskat Var även på ett extra VUL i em som bekräftade att embryot/hinnsäcken är borta.

Ska ta Cytotec för att få ut de sista resterna. Sedan blir det ägglossningstester för hela slanten och nya försök

Försöker tänka positivt och se framåt.

Tack alla som orkat svara på mina oroliga funderingar!

Lycka till alla ni andra!

• Carrie123
    Lulea123 skrev 2019-07-10 18:03:37 följande:

Då var det bekräftat, det blev ett missfall. Tog ett grav.test idag på morgonen och noterade att styrkan på sträcket minskat Var även på ett extra VUL i em som bekräftade att embryot/hinnsäcken är borta.

Ska ta Cytotec för att få ut de sista resterna. Sedan blir det ägglossningstester för hela slanten och nya försök

Försöker tänka positivt och se framåt.

Tack alla som orkat svara på mina oroliga funderingar!

Lycka till alla ni andra!

Vad tråkigt att höra! Jag hoppas du mår okej efter omständigheterna och att det snart blir en liten bebis snart när ni är redo igen!
  • idisslaren

Är Facebook gruppen stängd nu? :( skrev för flera veckor sen och får inget napp. Hade gärna varit med :)

Svar på tråden BF februari 2020