• dreshna

BF februari 2020

Jag plussade i fredags och om jag räknat rätt är jag i vecka 5 (4+4, BF 7 februari) så det är väldigt tidigt. Jag började få en misstanke då jag hade mens bara en dag och sedan fortsatte min olustiga känsla i kroppen så jag gjorde ett test men det var negativt. Veckan därpå har jag fortfarande inte kunnat släppa tanken och känslan så jag gjorde ett test till som även det var negativt. Dagarna efter började jag känna av i brösten att de var ömma och efter ett par dagar då det inte släppt gick jag och köpte ett digitalt test som visade gravid!!! Chock chock även om jag anade det innan.

Imon ska jag och prata med kurator lite och på måndag nästa vecka ska jag få göra ultraljud.. sen har jag inskrivningssamtal 13 juni.

Så nu väntar jag på att fler ska komma med beräknat BF i februari. Ser fram emot att följas åt tillsammans :)

• Svar på tråden BF februari 2020
  • Ia84

Skulle gärna också vilja gå med i Facebook-gruppen. Hur gör man då?

• Biffemmi

Ingen som känner sig manad att göra ytterligare en hemlig grupp? Så vi som inte fick plats i denna också har en grupp tänker jag.. ????

• CarolineSand

Vet tyvärr inte hur man gör en hemlig grupp men det hade varit kul för oss som inte kom med i den förra.

• Tess001

Hejsan,

Plussade 20/6 Efter ha varit utomlands och haft illamående och varit as trött halva resan. Blev ett tydligit plus på en gång trotts kvällsurin, blir första barnet för både mig och min sambo, är 24 år och sambon 27.

Ska träffa barnmorskan på måndag 15/7 för inskrivningssamtal, Vet inte riktigt vilken vecka jag är i pga oregelbunden mens men baserat på veckotest så är jag minst i v 8 så har BF i slutet på Februari.

Lider nog av alla symtom som går att ha, tröttheten är förlamande och illamåendet är hemskt så fort jag inte ätit på 1 timme, äter jag då för mycket så får jag halsbränna istället haha. Magen är även svullen och kan bara ha stretchiga byxor, ser redan väldigt gravid ut och brösten har redan blivit för stora för mina bhar.

Hoppas på att denna graviditet ska gå hela vägen då jag fick ett missfall i vintras dock väldigt tidigt och hade inga symtom då.

Skulle jätte gärna vilja med i fb grupp om ni skulle göra någon ny.

• cutepoison

Jag kan göra en hemlig grupp :) Ni får skicka ett meddelande till mig här om ni vill vara med i gruppen. Tror att det kan vara bra att ha ett max antal för det kan bli så rörigt annars men vi ser hur många vi blir!

• idisslaren
    cutepoison skrev 2019-07-11 14:42:54 följande:

Jag kan göra en hemlig grupp :) Ni får skicka ett meddelande till mig här om ni vill vara med i gruppen. Tror att det kan vara bra att ha ett max antal för det kan bli så rörigt annars men vi ser hur många vi blir!

Har skickat pm jag med. Inte mer än 100-150 tycker jag :)
  • cutepoison

Har pratat med admin i stora bf gruppen och några till får plats där. Ni kan skicka meddelande till t123 här på familjeliv om ni vill vara med! :)

• Ia84

Skickade meddelande till t123 igår men inte fått svar än.

• LindaV1985
    Lulea123 skrev 2019-07-10 18:03:37 följande:

Då var det bekräftat, det blev ett missfall. Tog ett grav.test idag på morgonen och noterade att styrkan på sträcket minskat Var även på ett extra VUL i em som bekräftade att embryot/hinnsäcken är borta.

Ska ta Cytotec för att få ut de sista resterna. Sedan blir det ägglossningstester för hela slanten och nya försök

Försöker tänka positivt och se framåt.

Tack alla som orkat svara på mina oroliga funderingar!

Lycka till alla ni andra!

Så himla trist!! Hoppas ändå ni mår relativt bra trots omständigheterna. Jag håller tummarna att det är er tur med bebis i magen snart, så fort ni känner er redo. Allt gott till er!!
Svar på tråden BF februari 2020