• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • JeSuisMoi

Gått in i vecka för BIM, ÄL+6 idag. Jag känner mig så nervös över vad som händer på BIM. Jag har en massa konstiga symptom som jag aldrig tidigare haft mellan ÄL och mens (har aldrig haft PMS). Men vad jag är mest rädd för är att jag lurar mig själv. Jag har aldrig tänkt eller trott att det skulle gå på första försöket, men känner nu att jag kommer bli SÅ besviken om jag får mens på BIM 15/8. Behövde bara skriva av mig lite för att inte bombardera sambon med mina tankar <3

• Obalem
    Freya18 skrev 2019-08-12 10:43:47 följande:

Nu närmar sig BIM för väldigt många av er.  Håller tummarna hårt på att det blir många efterlängtade plus!

Hur går det för dig "Obalem"? Tänker på dig. Det kan vara så oroligt jobbigt när mensen inte dyker upp och testerna är negativa. Dock så håller jag tummarna fortfarande hårt för dig.

Hur går det för "Jphoppas", "kronisktförvirrad" och "Jonniie"? Inte hört någonting från er på ett tag nu.

Hej! Men va fint du är som tänkt på mig <3 hur går de för dig?? här är mensen fortfarande bortblåst... de blir negativt på testet men sen har jag även haft småååå ljusrosa flytningar 3 gånger med 4-6 dagar emellan, riktigt konstigt!

De enda som håller hoppet uppe är att jag börjar känna spänningar i tjejmagen, samt att brösten börjar göra sig påminda, så kanske ändå! Håller tummarna och följer er allihopa i kampen!!
  • lindamjonsson
    JeSuisMoi skrev 2019-08-12 13:28:47 följande:

Gått in i vecka för BIM, ÄL+6 idag. Jag känner mig så nervös över vad som händer på BIM. Jag har en massa konstiga symptom som jag aldrig tidigare haft mellan ÄL och mens (har aldrig haft PMS). Men vad jag är mest rädd för är att jag lurar mig själv. Jag har aldrig tänkt eller trott att det skulle gå på första försöket, men känner nu att jag kommer bli SÅ besviken om jag får mens på BIM 15/8. Behövde bara skriva av mig lite för att inte bombardera sambon med mina tankar <3

Är helt med dig i allt du skriver. ÄL + 8 för mig idag. Andra försöket för oss och jag känner mig gasig och trött men i övrigt inga symptom. Med dottern kände jag ingenting alls så vet ju att det kan vara helt omöjligt att veta innan testet tas. Både jag och min sambo känner oss pirriga och nervösa, och vi vet att vi kommer känna oss besvikna trots att vi försöker förbereda oss på att det kan ta lång tid. Det är svårt att skingra tankarna när man önskar och vill så mycket. Jag håller alla tummar för dig, ska du också testa i helgen? Om jag inte fått mens på fredag tänkte jag ta ett test då, kommer inte kunna hålla mig längre. 
  • Neomio0322
    Obalem skrev 2019-08-12 14:07:44 följande:

Hej! Men va fint du är som tänkt på mig <3 hur går de för dig?? här är mensen fortfarande bortblåst... de blir negativt på testet men sen har jag även haft småååå ljusrosa flytningar 3 gånger med 4-6 dagar emellan, riktigt konstigt!

De enda som håller hoppet uppe är att jag börjar känna spänningar i tjejmagen, samt att brösten börjar göra sig påminda, så kanske ändå! Håller tummarna och följer er allihopa i kampen!!

Min är också väldigt sen. Förra månade hade jag 35 dagars cykel (alltid annars 26) idag är jag på dag 34 och ingen mens i sikte. Spänningar nere vid men inget annat. Har tid till gyn imorgon pga annat så ska prata med dom då. Negativ sist jag testade iallafall men är 6 dagarsen nu jag testade.
  • JeSuisMoi
    lindamjonsson skrev 2019-08-12 15:07:42 följande:
    Är helt med dig i allt du skriver. ÄL + 8 för mig idag. Andra försöket för oss och jag känner mig gasig och trött men i övrigt inga symptom. Med dottern kände jag ingenting alls så vet ju att det kan vara helt omöjligt att veta innan testet tas. Både jag och min sambo känner oss pirriga och nervösa, och vi vet att vi kommer känna oss besvikna trots att vi försöker förbereda oss på att det kan ta lång tid. Det är svårt att skingra tankarna när man önskar och vill så mycket. Jag håller alla tummar för dig, ska du också testa i helgen? Om jag inte fått mens på fredag tänkte jag ta ett test då, kommer inte kunna hålla mig längre. 
    Det går inte riktigt att tänka bort heller när man har fysiska känningar, så man blir ständigt påmind. Jag tänkte också testa på fredag ifall jag inte skulle fått min mens innan dess. Så vi kommer testa samma dag - hoppas ingen mens hinner dyka upp och att vi båda kan få plussa på fredag!
  • Lbem
    Anonym (Bettan) skrev 2019-08-11 16:38:25 följande:

Gaaaah orkar inte vänta längre ????.

Jag har ju BIM den 20/8 så jag tänkte nästa på onsdag .

Har fortfarande mensvärk och ont i svanken .

Jag brukar ha ont vid ÄL bara 1-2 dagar inte så här flera dagar på raden .

Imorse mådde jag liiite illa det kom plötsligt .

Hoppas hoppas ... annars blir det nya tag nästa månad.

Lycka till alla som väntar och kämpa på de som ska ta tag i nya tag nästa månad ??

Har som du! Molvärk sedan äl som kommer och går, så hade jag min sista graviditet också ;) behöver dock inte betyda något för mig då jag nyss slutade med preventivmedel. Har också bim den 20e
  • FH24

Hej! 

Nu är jag förvirrad igen. Fick svaga streck häromdagen på både predictor early och på rfsu. Samma dag fick jag kramp i magen och sedan rosa flytningar. Igår var alla tester negativa igen, jättebesviken. I Morse fick jag en liten blödning, trots detta har jag mått jättekonstigt idag. Tog ett test nu på eftermiddagen och nu är det två streck igen? Vet inte vad jag ska tro. 

Ska tillägga att jag hade positiva ÄL-test vid två tillfällen denna månad så är så osäker på vilken som var riktig. Konstig cykel denna månad. 

Lägger upp några bilder och hoppas ni ser.

• Anonym (Försöker)

Nyfiken på dessa ägglossningstest. Vet att dom inte är positiva men visst är det början till stegring där och då borde jag kunna räkna med ÄL inom de närmsta dagarna?
  • Millemupp

Testade för skojs skull på BIM -2 med RFSU (fått neg på prediction early för några dagar sen). Såg ett ytterst svagt streck efter fem min, knappt synligt. Efter ca 15 min var strecket borta. Så det är ju helt klart ett negativt test. Är det vanligt på RFSUs tester? Man ska ju kolla efter fem min men då har ju inte all färg lagt sig än. Är det bättre att vänta ytterligare nån min så att färgen hunnit förflytta sig? (Tycker mest det är intressant och ett litet tidsfördriv när man inte har nåt bättre för sig)

• Fialotta8
    Anonym (Försöker) skrev 2019-08-12 19:01:58 följande:

Nyfiken på dessa ägglossningstest. Vet att dom inte är positiva men visst är det början till stegring där och då borde jag kunna räkna med ÄL inom de närmsta dagarna?

Det är så klurigt! Allt beror ju på hur ens kropp är. Men jag skulle tippa på att det är några dagar kvar. Min va sjukt trög idag och hade mååååånga dagar med negativa tester som sakta sakta stegrade. Det blev tillslut 5 dagar senare ägglossning än planerat om jag inte minns helt fel.. :)

Lycka till! :D
Svar på tråden BIM augusti 2019