• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-09-30 18:02:14 följande:

Då borde dom ha hunnit kolla hans prov och sett att det var normalt! Skönt det ändå att veta. Har han varit ett bra stöd för dig idag?

Jag mår okej. Smärtan i magen har börjat försvinna äntligen! Lite ledsen för att jag inte har kunnat och inte kommer kunna träna på länge. Hade kommit igång så bra innan plocket och kände verkligen att det var bra för psyket så det är synd att jag får pausa ett tag. Men förhoppningsvis för en bra anledning! Dom har inte ringt idag heller, så kanske kanske blir det återföring imorgon. Åker klockan 9 så om dom ringer hoppas jag dom gör det innan jag hunnit halvvägs till Falun...

Ja förmodligen så var det bra då. Va skönt att det har börjat försvinna. Jag var mycket mer svullen efter förra ggn. Nu hittills mår jag faktiskt bra i magen. Peppar peppar. Håller med med träningen! Har inte heller kunnat träna ordentligt. Ser verkligen fram emot att kunna köra igång igen! Skönt med inget samtal. Du ska se att du får

Sätta in någon imorn! Spännande!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-09-30 18:02:14 följande:

Då borde dom ha hunnit kolla hans prov och sett att det var normalt! Skönt det ändå att veta. Har han varit ett bra stöd för dig idag?

Jag mår okej. Smärtan i magen har börjat försvinna äntligen! Lite ledsen för att jag inte har kunnat och inte kommer kunna träna på länge. Hade kommit igång så bra innan plocket och kände verkligen att det var bra för psyket så det är synd att jag får pausa ett tag. Men förhoppningsvis för en bra anledning! Dom har inte ringt idag heller, så kanske kanske blir det återföring imorgon. Åker klockan 9 så om dom ringer hoppas jag dom gör det innan jag hunnit halvvägs till Falun...

Han har varit fin mot mig! Servar mig o lagar mat osv. Hur har er relation varit nu senaste?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • LLW
    kanela84 skrev 2019-09-30 18:04:38 följande:

Vad tråkigt att höra att du också gått igenom det, det är verkligen hemskt, lurad av sin egen kropp! nu var det vårat första försök, dom satte in 2 halvkassa embryon, inget till frysen, så vi trodde inte ens att vi skulle plussa. Så långt gick det tydligen bra vilket i sig är positivt men herregud vad tungt det är.

Jag ska tillbaka om en vecka på ett nytt VUL. Hur gick det till för dig? kom blödningen igång av sig själv? bara det känns ju fruktansvärt, att bara gå och vänta på att börja blöda, att inte veta när det händer. 

Visst känner man sig lurad. Och sviken. Vi gjorde vul med 4 dagars mellanrum innan vi fick en tid för en medicinsk abort. När 3 läkare bekräftat att det inte fanns något foster och att det aldrig skulle göra det, blev jag så panikslagen och äcklad av det som fortfarande fanns kvar i min kropp så jag ville inte vänta ut det. Dessutom hade jag semester i samband med att allt hände så jag kunde vara hemma länge efter.

Tyvärr gick den medicinska aborten inte så bra. Hade velat ha skrapning men eftersom jag har en hjärtformad livmoder vill dom inte göra det, då man lättare kan skada något där inne. Du kan läsa om allt i min blogg, men det var som sagt väldigt tufft så gör det inte om du inte vill veta.
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-09-30 18:14:29 följande:

Ja förmodligen så var det bra då. Va skönt att det har börjat försvinna. Jag var mycket mer svullen efter förra ggn. Nu hittills mår jag faktiskt bra i magen. Peppar peppar. Håller med med träningen! Har inte heller kunnat träna ordentligt. Ser verkligen fram emot att kunna köra igång igen! Skönt med inget samtal. Du ska se att du får

Sätta in någon imorn! Spännande!

Skönt att du sluppit bli så svullen! Kände du dig illamående efter allt morfin? Jag höll på att kräkas i bilen på vägen hem. Fick väldigt mycket men det tog ju knappt ändå. Saknar narkosen jag fick på RMC, haha!

Åh vad bra att han är så fin mot dig! Det förtjänar du! :) min man har också varit jättegullig. Han tyckte nog det var skönt att få vara med på plocket för första gången. När vi gjort tidigare har han fått vänta utanför. Han följde allt på skärmen och berättade efteråt eftersom jag bara låg och grät och blundade hela tiden. :P
  • kanela84
    LLW skrev 2019-09-30 18:28:31 följande:
    Visst känner man sig lurad. Och sviken. Vi gjorde vul med 4 dagars mellanrum innan vi fick en tid för en medicinsk abort. När 3 läkare bekräftat att det inte fanns något foster och att det aldrig skulle göra det, blev jag så panikslagen och äcklad av det som fortfarande fanns kvar i min kropp så jag ville inte vänta ut det. Dessutom hade jag semester i samband med att allt hände så jag kunde vara hemma länge efter.

Tyvärr gick den medicinska aborten inte så bra. Hade velat ha skrapning men eftersom jag har en hjärtformad livmoder vill dom inte göra det, då man lättare kan skada något där inne. Du kan läsa om allt i min blogg, men det var som sagt väldigt tufft så gör det inte om du inte vill veta.
    Det låter hemskt :( jag ska läsa din blogg...jag hade slutat läsa allt här på familjeliv eftersom jag bara blev orolig men nu är jag i det som jag oroade mig för så nu spelar det ingen roll längre känns det som.
    Vad skönt att du hade semester även om man inte vill lägga sin semester på något sådant. Jag förstår inte hur jag ska få ihop allt det här med jobbet, jag jobbar själv som kurator så jag behöver liksom funka. Just nu känns det bara omöjligt att sitta i samtal med patienter.
  • kanela84
    LLW skrev 2019-09-30 18:28:31 följande:

Hur hittar jag din blogg?
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-09-30 18:31:52 följande:

Skönt att du sluppit bli så svullen! Kände du dig illamående efter allt morfin? Jag höll på att kräkas i bilen på vägen hem. Fick väldigt mycket men det tog ju knappt ändå. Saknar narkosen jag fick på RMC, haha!

Åh vad bra att han är så fin mot dig! Det förtjänar du! :) min man har också varit jättegullig. Han tyckte nog det var skönt att få vara med på plocket för första gången. När vi gjort tidigare har han fått vänta utanför. Han följde allt på skärmen och berättade efteråt eftersom jag bara låg och grät och blundade hela tiden. :P

Jaså!! Va jobbigt. Nej, bara sjukligt trött. Sov två timmar när jag kom hem. Ja va skönt att han är ett bra stöd. Man behöver det! Min kille är ju inte så pratför gällande detta men jag märker att han försöker på sitt sätt :p. När tror du att man vågar träna igen? Berätta imorn hur allt gått. Kommer gå kanon!
  • Jooosen
    kanela84 skrev 2019-09-30 14:11:09 följande:

Någon som vet om det finns någon hemlig ivf-grupp på FB? jag var med i IVF sverige men när mamma kommenterade det insåg jag att alla kan se att jag är med och det vill jag helst inte. Trodde dock att jag skulle slippa en ny omgång med IVF eftersom vi plussade men efter det tidiga VULet idag så sitter jag bara och väntar på en blödning....så jävla hopplöst det känns :(

Urs beklagar :(. Vad man ska behöva stå ut med när man kämpat så. Fruktansvärt orättvist <3
  • kanela84
    Jooosen skrev 2019-09-30 19:20:07 följande:

Urs beklagar :(. Vad man ska behöva stå ut med när man kämpat så. Fruktansvärt orättvist <3

Ja, räcker det inte med att vi alla går igenom ivf? :(
  • kanela84
    Jooosen skrev 2019-09-30 19:20:07 följande:

Ja, räcker det inte med att vi alla går igenom ivf? :(
Svar på tråden IVF hösten 2019