kanela84 skrev 2019-09-30 18:04:38 följande:
Vad tråkigt att höra att du också gått igenom det, det är verkligen hemskt, lurad av sin egen kropp! nu var det vårat första försök, dom satte in 2 halvkassa embryon, inget till frysen, så vi trodde inte ens att vi skulle plussa. Så långt gick det tydligen bra vilket i sig är positivt men herregud vad tungt det är.
Jag ska tillbaka om en vecka på ett nytt VUL. Hur gick det till för dig? kom blödningen igång av sig själv? bara det känns ju fruktansvärt, att bara gå och vänta på att börja blöda, att inte veta när det händer.
Visst känner man sig lurad. Och sviken. Vi gjorde vul med 4 dagars mellanrum innan vi fick en tid för en medicinsk abort. När 3 läkare bekräftat att det inte fanns något foster och att det aldrig skulle göra det, blev jag så panikslagen och äcklad av det som fortfarande fanns kvar i min kropp så jag ville inte vänta ut det. Dessutom hade jag semester i samband med att allt hände så jag kunde vara hemma länge efter.
Tyvärr gick den medicinska aborten inte så bra. Hade velat ha skrapning men eftersom jag har en hjärtformad livmoder vill dom inte göra det, då man lättare kan skada något där inne. Du kan läsa om allt i min blogg, men det var som sagt väldigt tufft så gör det inte om du inte vill veta.